اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۸۶۳۳۳
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

سیف:

در هیچ جای دنیا رئیس بانک مرکزی، نرخ دلار را اعلام نمی‌کند

سیف گفت: در هیچ کشوری رئیس بانک مرکزی نرخ دلار را اعلام نمی کند و قیمت دلار باید بر اساس واقعیت های جامعه تعیین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: سیف رئیس کل بانک مرکزی در برنامه تیتر امشب در خصوص مسائل بانکی و نوسانات و التهابات بازار ارز اظهار داشت:عوامل غیر بنیادین بر این بازار اثر گذار است به طور مثال التهاباتی که آمریکا بر روی اقتصاد کشور ایجاد کرد و همچنین تحلیل های غیر منطقی برخی کارشناسان و رسانه ها در خصوص پیش بینی قیمت ارز .

وی ادامه داد : برای کنترل بازار ، ارائه بسته حمایتی بانک مرکزی با سه پیشنهاد سپرده ریالی ، سپرده ارزی و پیش فروش سکه بود که پس از ۲ هفته اجرا مشخص شد مردم از سپرده ریالی استقبال کردند و سپرده ارزی مورد استقبال قرار نگرفت این نشان دهنده آنست که نسبت به آینده بازار ارز نگرانی ندارند.

سیف درباره کاهش سود سپرده های بانکی و تاثیر آن بر بازار ارز گفت: اصل هدف ما از کاهش نرخ سود بانکی، ایجاد انضباط مالی بانک ها ، طبقه بندی سپرده ها و با توجه به رشد نقدینگی به منظور کنترل آن و جلوگیری از هجوم آن به بازار های دیگر بود.

رئیس بانک مرکزی درخصوص پیش بینی نرخ دلار گفت : در هیچ کشوری بانک مرکزی نرخ دلار را اعلام نمی کند زیرا این عملیات سفته بازی نیست ؛ بانک مرکزی فقط بازار را کنترل می کند و قیمت دلار باید بر اساس واقعیت های جامعه تعیین شود.

وی افزود: اصولا سوال درباره نرخ دلار ، رسمی غیر معمول است که فقط در در کشور ما مطرح می شود.

وی درباره مشکل تامین ارز اظهار داشت: بسته اعلامی ما اثر خود را در بازار گذاشته اما با توجه به شب عید تقاضا بالا است و اگر امکان استفاده از کارت های بین المللی وجود داشت نیاز به تامین اسکناس نبود و وضع بهتر می شد اما اکنون به دلیل تحریم امکان پذیر نیست.

سیف در رابطه با تاثیر قیمت طلا و ارز از یکدیگر در کشور گفت: ۲ عامل قیمت بین المللی طلا و نرخ دلار بر روی قیمت طلا و سکه در کشور تاثیر می گذارد و بانک مرکزی در بسته پیشنهادی خود با حراج سکه سعی داشت حباب ایجادشده در بازار را از بین ببرد .

این مقام مسئول درباره حضور در مجلس و ارائه توضیحات به نمایندگان گفت:فرصت خوبی بود تا توضیحات لازم داده شود و روند گفتگوها مثبت بود.

وی در رابطه با ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز توضیح داد: این واقعیتی بود که بانک مرکزی باید برای کنترل آن اقدام می کرد و با کمک رئیس جمهور این جراحی در اقتصاد صورت گرفت ؛ درحال حاضر موسسه مالی غیرمجاز نداریم و منابعی که برای پرداخت بدهی های این موسسات به سهامداران در نظر گرفته شده به پشتوانه دارایی های شناسایی شده از این موسسات است واقدامات بعدی منوط به شناسایی بیشتر دارایی های این موسسات است.

سیف در خصوص سرنوشت مدیران این موسسات گفت: برخی از این مدیران توسط قوه قضاییه دستگیر شدند و وثایق سنگینی برای آنها در نظر گرفته شده است.در رابطه با شکل گیری موسسات غیرمجاز سهل انگاری هایی در گذشته صورت گرفته و دستگاه های مختلف باید در این خصوص متناسب با مسئولیت خود اقدام کنند.

وی در باره برخورد با صندوق های مالی در سطح کشور تصریح کرد: احکام برنامه ششم در این خصوص در جهت افزایش قدرت بانک مرکزی صادر شده است اما به طور مثال در یکی از موارد پیش بینی شده که صندوق های با دارایی زیر ۳ میلیارد تومان نیاز به مجوز ندارند که این امر می تواند سبب ایجاد مشکلاتی شود و بانک مرکزی رایزنی های خود را برای حل این مشکل کرده است.

رئیس بانک مرکزی در رابطه با معضل بنگاه داری بانک ها اظهار داشت: بانک ها هیچ راهی جز آزاد کردن منابع خود ندارند تا قدرت اعطای تسهیلات را بالا ببرند و زمان بندی های لازم برای اجرای این امر صورت گرفته است.

سیف درباره اصلاح قانون پولی و بانکی گفت: یکی از جنبه های عقب ماندگی نظام بانکی ما قوانین پولی و بانکی است که بانک مرکزی قوانین جدید را پیشنهاد کرده که بخشی از آن در دولت تصویب شده و باید با هماهنگی مجلس زمینه را برای ایجاد یک قانون مدرن ایجاد کرد.

وی افزود: برای اصلاح ساختار نظام بانکی تدابیری اندیشیده شده که یکی از آنها تاکید بر شفافیت هاست.

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد :میزان نقدینگی کشور هم اکنون ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ برخی انتقاد می کردند که دولت نقدینگی را کنترل کرده برای کاهش تورم و باعث رکود شده است اما می بینیم که علی رغم رشد نقدینگی تورم کنترل شد و کاهش یافته است.

وی تورم تک رقمی سال های ۹۵ و ۹۶ را از بزرگترین دستاورد های دولت دانست و گفت: این نشان می دهد که جهت گیری دولت درست بوده است و نقدینگی به سمت بنگاه های کوچک و متوسط که موجب افزایش اشتغال می شود هدایت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسل سوخته

      اینجاایران است و....

    • وجدان

      بله هیچ جای دنیا اینقدر خائن هم نداره!

    • بدون نام

      کی گفته ایران رکورد دار است .رئیس بانک مرکزی ما بخاطر اینکه سرمایه دارها.آقازاده ها.و..... سود کلانی در بی ارزش کردن پول ملی ببرند.میاد تو رسانه نرخ دلار امریکا . که مرگ بهش میگیم بالا میبرند....

    • بدون نام

      جالب این است که توی هیچ جای دنیا تو بودجه. سال بعد دولت نرخ دلار آمریکا را برای سال بعد اعلام نمی کند.فقط در ایران این کار انجام می شود..جالب تر این است..هر چند وقت میان تو رسانه ملی میگن ازاین به بعد به جای دلار میخواهیم..باریال ایران.یوان چین.روپیه هند.روبل..مراوده اقتصادی داشته باشیم.خدایی خیلی پررو هستید.مردم رو چی فرض کردین...مردم ایران رو مگر شما ایرانی نیسین .منکه بعید میدانم.تمام معادلات خودتان حتی زندگی روزمره تان را با دلار امریکا محاسبه می کنید.بعد ...............

    • بدون نام

      پس این همه بگیر و ببند.حسابهای صرفها و توقیف کردن اموالشان مال این بود که بازار آزاد ارز را خودتان در دست بگیرید.واز مابه التفاف آن که بذرش را دولت احمدی نژاد کاشت. هم کسری بودجه رو درآورید.و هم این که دلال های بزرگ که همگی یا آقازاده ویا ..........هستن سود خوبی ببرید.خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      یک بار میگی بخاطر سال نو میلادی دلار بالارفته و یک حباب است پائین میاد.یک بار میگی بخاطر مسافرتهای تابستانی مردم ایران به خارج است وحباب است وپائین میاد.هر دفعه هم از پانصد تومان تا هزار تومان روی هر دلار آمریکا میرود و ثابت می ماند..حالم از امسال شما دروغگو ها بهم میخود....

    • بدون نام

      لالا یی خوب بلدی چرا خوابد نمیره ..هفت خط

    • احمدی

      اقای سیف در هیچ جای دنیا قیمت دلار یک ماهه ۳۰ درصد افزایش نمی یابد

    • بدون نام

      .... مگه دنیا مثل کشورمانفس کشیدنشون به ذلاروابسته است؟!

    • بدون نام

      اینجا ایران است..اقایان چون علم مدیدیت ندارند همه چیز دستوری و جبری میباشد...

    • بدون نام

      طبق گفته های شما : شما بازار راه کنترل میکنید / معنی بازار را میفهمی چی هست مدیر دانا /یعنی تولید ملی با کیفیت وتمامی تک تک افراد ملت در امنیت ودر رفاه

    • بدون نام

      آخه خود بانک مرکزی عامل گرانی دلاره

    • بدون نام

      بانک بازار را کنترل میکند = اینو جواب بدهد چرا زمین وخانه رشد چندین برابری کرده با کدام معیار با معیار شما و یا معیار یک کارگر

    • بدون نام

      با این حساب نرخ واقعی دلار همان است که صرافی ها اعلام میکنند یعنی چیزی حدود 4900تومان نه نرخی که شما اعلام میکنید و مردم برای آن از 4صبح صف میگیرند

    • بدون نام

      در هیچ جای دنیا اختیار یک کشور را به دست بی سوادها نمی دهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست خط رییس بانک مرکزی مثل ابتداییهاس

    • نویسنده نابغه متن ، تو اروپا که نیستی ، ایران همه چیزش خصولتی لطفا بفهم !

    • بدون نام

      در اینجا احتکار اجناس هم کار دولته و دلالی کاربانکها و دولته

    • بدون نام

      ایران برعکس کشورهای اروپایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج