adexo3
۶۹۶۵۲۱
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

بازیگران «بیتل‌جوس»، از ۱۹۸۸ تا امروز

سی سال پیش در چنین روزهایی، کمدی فانتزی «بیتل‌جوس» به کارگردانی تیم برتون اکران شد.

آی سینما: سی سال پیش در چنین روزهایی، کمدی فانتزی «بیتل‌جوس» به کارگردانی تیم برتون اکران شد. این فیلم هم فروش خوبی داشت و هم منتقدان از آن استقبال کردند و حالا یکی از فیلم‌های کلاسیک برتون است. هالیوود ریپورتر در سی‌امین سالگرد اکران این فیلم وضعیت آن زمان و فعلی بازیگران را بررسی کرده است.

مایکل کیتن در نقش بیتل‌جوس

بازی کیتن در نقش بیتل‌جوس برای او نقطه پرش شد. او که تا قبل از آن در فیلم «شیفت شب» ران هوارد نقش مکمل داشت، بعد از این فیلم فانتزی در دو فیلم «بتمن» و «بتمن بازمی‌گردد» هم با برتون همکاری کرد و نقش بروس وین/ بتمن را بازی کرد. او در اوایل قرن بیست و یکم رو به افول رفت، اما در دهه ۲۰۱۰ با فیلم‌های «بردمن» و «اسپاتلایت» بار دیگر به اوج رسید.

بازیگران «بیتل‌جوس»، از ۱۹۸۸ تا امروز

الک بالدوین در نقش آدام میتلند

او یک سال قبل از «بیتل‌جوس» اولین فیلمش را بازی کرده بود.اما بازی در نقش آدام میتلند مرد مرده‌ای که بیتل‌جوس را استخدام می‌کند تا صاحبان جدید خانه‌اش را بترساند، به سکوی پرتاب او تبدیل شد و در دهه 1990 به بازیگر محبوبی تبدیل شد. از اوایل 2000 او توانست فیلم‌های مهم‌تری بازی کند و دو بار با مارتین اسکورسیزی همکاری کرد. در سال‌های اخیر او برای بازی در سریال «30 راک» سه گلدن گلوب و دو امی گرفته است.

جینا دیویس در نقش باربارا میتلند

قبل از فیلم برتون هم مشهور بود و در سال 1982 در «توتسی» بازی کرده بود. بعد از بازی در «بیتل‌جوس» بیشتر شناخته شد و برای بازی در «توریست تصادفی» اسکار گرفت. در اوایل دهه 90 هم بازی در «تلما و لوییز» موفقیتی خیره کننده بود. او در سال 2005 برای بازی در سریال «فرمانده کل» جایزه گلدن گلوب گرفت.

وینونا رایدر در نقش لیدیا دیتز

قبل از «بیتل‌جوس» فقط یک فیلم در کارنامه داشت و در دهه 1990 به ستاره هالیوود تبدیل شد. «ادوارد دست قیچی»، «عصر معصومیت» و «زنان کوچک» از فیلم‌های مهم او بودند. در اوایل قرن 21 مدتی از کار در سینما دور بود، اما در سال 2010 با سریال «وقتی عشق کافی نیست: داستان لویس ویلسون» دوباره درخشید و اخیرا با بازی در سریال «چیزهای عجیب‌تر» بار دیگر موفقیت را تجربه کرد.

کاترین اوهارا در نقش دلیا دیتز

قبل از فیلم برتون موفقیت را با «دل‌سوخته» (با بازی مریل استریپ و جک نیکلسن) تجربه کرده بود. او دو بار دیگر هم با برتن همکاری کرد. اما بازی در نقش مادر کیون در سری فیلم‌های «تنها در خانه» باعث شهرت بیشتر او شد.

جفری دانکن در نقش چارلز دیتز

او که از دهه 1970 بازیگری را آغاز کرده بود، در سال 1984 برای بازی در فیلم «آمادئوس» نامزد جایزه گلدن گلوب شده بود. او بعد از «بیتل‌جوس» در سال 90 با الک بالدوین در «شکار برای اکتبر سرخ» همبازی شد و در دهه 1990 همچنان فعال بود. اما با آغاز 2000 ستاره اقبال او خاموش شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج