adexo3
۷۱۱۲۲۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

یک نقاشی معمولی یا پوستر نمایشگاه کتاب؟!

فرزاد ادیبی درباره پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معتقد است: «این اثر می‌تواند به عنوان یک نقاشی‌خط معمولی که با بافت رنگی درست شده است، داوری شود و نه به عنوان پوستر»!

خبرگزاری ایسنا: فرزاد ادیبی درباره پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معتقد است: «این اثر می‌تواند به عنوان یک نقاشی‌خط معمولی که با بافت رنگی درست شده است، داوری شود و نه به عنوان پوستر»!

مدیر کمیته روابط عمومی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره این پوستر گفته بود: «در طراحی پوستر از نقشِ کلمه و حرف در شکل‌گیری کتاب الهام گرفته شده است. استفاده از حروف و کلمات سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت فارسی و لاتین، و ترکیب و چیدمان حروف نستعلیق به عنوان عروس خطوط اسلامی و ایرانی و همنشینی با حروف لاتین به شکل سیاه‌مشق ترکیبی مورد توجه بوده است. »

رجبعلی سالاریان ادامه داده بود: « سعی شده پوستر در نگاه اول به صورت یک قطعه و تابلو نقاشی‌خط دیده شود و دربرگیرنده مفهوم نمایشگاه کتاب تهران باشد و به منظور تاکید، عنوان نمایشگاه به صورت لوگوتایپ کلمه "کتاب تهران" به عنوان یک نشانه در بستر پوستر جای گرفته است. »

اما فرزاد ادیبی ـ طراح گرافیست ـ درباره این پوستر می‌گوید: این پوستر به لحاظ انرژی بصری و جذابیت رنگی، پوستر موفقی است. برای مخاطب گیرا و شاد است.

او ادامه می‌دهد: اگر این پوستر برای رویداد جشنواره کتاب تهران بود، به لحاظ حسی، به ترجمه تصویری بسیار درستی رسیده بود، اما جشنواره با نمایشگاه فرق دارد. حتی نمایشگاه هم با نمایشگاه فرق دارد.

یک نقاشی معمولی یا پوستر نمایشگاه کتاب؟!

پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که توسط «بهنام کیوان» طراحی شده است.

ادیبی توضیح می‌دهد: این روزها به خیلی از رویدادها و کنش‌ها نام نمایشگاه اطلاق می‌شود. از بنگاه ماشین فروشی تا بازارچه‌ی عرضه‌ی خوراکی ها و ... را نمایشگاه می‌نامند. به یک نمایشگاه آثار هنری هم نمایشگاه می‌گویند و حتی به بازار عرضه‌ی لوله و سیفون و... هم نمایشگاه می‌گویند، پس می‌بینیم که نمایشگاه با نمایشگاه هم فرق می‌کند و در ترجمه تصویری باید این نکته لحاظ شود که ترجمه حسی درستی انجام شود.

این طراح گرافیک همچنین تاکید می‌کند که رد پای «کتاب»، « سی و یکمین» و «بین المللی بودن» این رویداد در این پوستر بسیار کم رنگ است.

او اظهار می کند: این اثر می‌تواند به عنوان یک نقاشی‌خط معمولی که با بافت رنگی درست شده است داوری شود و نه به عنوان پوستر! ایده، حضور بسیار کم‌رنگی در این کار دارد و حتی می توان گفت فاقد ایده است. دیزاین اثر (همنشینی نوشته‌ها با هم و با تصویر) بسیار معمولی است و فضای حاکم بر کار نو و امروزی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج