اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۲۸۵۱۸
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

لایحه جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه

یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که وزارت کشور با همکاری مجلس و وزارتخانه‌های کار و امور خارجه، لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را هرچه سریع‌تر نهایی و تصویب کند تا جلوی ورود غیرقانونی اتباع بیگانه گرفته شود.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که وزارت کشور با همکاری مجلس و وزارتخانه‌های کار و امور خارجه، لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را هرچه سریع‌تر نهایی و تصویب کند تا جلوی ورود غیرقانونی اتباع بیگانه گرفته شود.

فتح‌اله بیات در گفت‌وگویی اظهار کرد: پدیده حضور اتباع بیگانه از دیرباز در کشور ما رواج دارد ولی نباید رها شود بلکه باید در چارچوب و قاعده خاص خودش دنبال شود.

وی ادامه داد: مرزهای ما باید به شکلی نظارت و کنترل شوند که از طریق قاچاق هیچ مهاجری نتواند وارد کشور شود و اگر هم به شکل قانونی و در قالب تاجر، گردشگر یا برای درمان آمد، با دقت مورد رصد قرار گیرد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در خبرها می‌شنویم که عده‌ای از اتباع بیگانه به شکل قاچاقی و در یک سواری پنهان شده‌اند تا خود را از طریق مرزها به داخل کشور برسانند. اما وقتی از قاچاق انسان باخبر می‌شویم که ماشین تصادف کرده و سرنشینان آن از بین رفته‌اند.

بیات با تاکید بر بسته ماندن مرزهای کشور گفت: ورود هر تبعه غیرمجاز به نابودی امنیت شغلی نیروی کار ایرانی منجر می‌شود، از این رو باید با ورود غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه به طور محکم برخورد شود.

این مقام مسئول کارگری تصویب لایحه ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس را خواستار شد و گفت: ما نمی‌توانیم بدون روادید از ایران خارج و وارد کشور دیگری شویم زیرا هر کشوری نسبت به ورود اتباع بیگانه قوانین و مقررات خاص خود را دارد ولی متاسفانه ما نسبت به مهاجرین نرمش نشان می‌دهیم و به جای بازگرداندن اتباع غیرمجاز برایشان مجوز کار صادر می‌کنیم.

بیات در پایان با بیان اینکه کارگران ایرانی نباید قربانی اتباع بیگانه غیرمجاز شوند، ابراز امیدواری کرد: وزارت کشور،‌ وزارت امور خارجه و وزارت کار از طریق مجلس، لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را هرچه سریع‌تر نهایی و تصویب کنند تا هرگونه ابهام و نقطه ضعف قانون در این زمینه از بین برود.

در طول سه دهه گذشته اشتغال اتباع بیگانه در ایران به یکی از چالش‌های بازار کار تبدیل شده است. کارشناسان اقتصادی با هشدار نسبت به پیامدهای ورود بی‌رویه اتباع بیگانه به کشور، اشغال فرصت‌های شغلی جوانان جویای کار توسط مهاجران را یکی از این تبعات می‌دانند. نمایندگان مجلس نیز از وزارت کشور خواسته‌اند تا با توجه به تحمیل هزینه‌های بسیار ورود غیرقانونی مهاجران به کشور، در جهت تدوین لایحه ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند. بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کرده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الکیه یه مدت هست وبعد تموم میشه

    • بدون نام

      امیدوارم فقط حرف نباشد اتباع غیر مجاز باید اخراج و اگر برگشتند یکسال زندان شوند و دوباره اخراج شوند مثل همه کشورهای دیگر

    • بدون نام

      بعید بگذارند لایحه تصویب بشه

    • بام

      همه برای در مان ناامیدمیشن دکتر جواب میکنه کم میارن میرن خارج البته اگه راست باشه وبرای سرگرم کردن مردم نباشه

    • بدون نام

      کو گوش شنوا.شهرستان ما شده جولانگاه افغانی ها.خیلی از کارگران بیکار ومعتاد و...در نهایت خود فروشی زنان این خانوادها.اینا حقیقت داره اما همیشه سرپوش گذاشته میشه.هیچ نظارتی نیست.

    • ارش جهانی

      ورود اتباع بیگانه به سود سرمایه داران وبه ضرر قشر ضعیف جامه است خواهشن این دفه مهکم پای این قضیه بایستید مملکت پر افقانی شده در شهرهایی که وارد میشوی فکر میکنی امدی افقانستان ترکیب جمعیتی بعضی از شهرها را عوض کردن وحتی مشکلاتی برای مردم محلی ایجاد میکنن

    • بدون نام

      باید هر چه زودتر تصمیم گیری بشه،اینها علاوه بر اشتغال ،امنیت کشور به خطر میاندازند....از مجلس میخواهیم به طور جدی وارد بشود و اتباع خارجی رو هر چه سریعتر اخراج کند..ملت عزیز ،شما که همه دعوت میکنید به کمپین جمع آوری صندوق صدقات ،کمپین تحریم اتباع خارجی از امروز راه اندازی کنید...کار بدید به ایرانی ،ما متاسفانه در دستگاههای اجرایی و پیمانکاریها نیز از کارگران افغان استفاده میکنیم ...بسم الله بگوییم و به کارگر ایرانی در جهت آبادانی کشور کمک کنیم.

    • بدون نام

      چند سال دیگه حکایت ما با افغانی ها میشه حکایت اسرایل و فلسطین باید به زور افغانی از کشور بیرون بکنیم

    • بدون نام

      شما که مرز باز میذارین که افغانی و عرب بیاد

      باز بذارین ما هم بریم بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج