adexo3
۷۴۰۴۵۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش سازمان هواشناسی به اظهارات سردار جلالی

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.

ایلنا نوشت: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.

احد وظیفه (مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی) در واکنش به اظهارات اخیر رییس پدافند غیرعامل مبنی براینکه تیم‌های مشترکی از اسرائیل با همکاری یکی از کشورهای همسایه ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند و همچنین ما با ابردزدی و برف دزدی در کشور مواجه هستیم، گفت: نمی‌دانم ایشان برچه اساسی این موضوعات را مطرح کرده است، احیانا ایشان اسناد و مدارکی در این زمینه دارند و من در جریان نیستم، اما براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.

وی افزود: کشوری نمی‌تواند، ابر بدزد، اگر اینگونه بود پلیس آب در آمریکا ایجاد نمی‌شد، چراکه ابرها را از دیگر کشورها می‌دزدیدند و دیگر نیازی به پلیس آب نبود و آن را حذف می‌کردند.

وی با بیان اینکه اگر ابری رطوبت کافی داشته باشد، برف و باران ایجاد می‌شود و در صورتی که نداشته باشد اصلا بارشی نخواهد داشت، ادامه داد: ایران دچار خشکسالی‌های ممتد است و این روند جهانی است و فقط شامل ایران نیست.

مدیر کل هشدار سریع و پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه کشورهای عراق و ترکمنستان، ازبکستان و آسیای میانه درگیر خشکسالی هستند، تاکید کرد: خشکسالی موضوعی نیست که فقط کشور ما با آن مواجه باشد.

وظیفه با بیان اینکه این‌ها مسائلی است که باید در محیط‌های علمی مطرح شود، تاکید کرد: مطرح کردن این مباحث نه تنها مشکلی را از ما حل می‌کند، بلکه باعث می‌شود از چاره‌اندیشی درست منحرف شویم. اگر فکر کنیم کشوری برف‌ها و ابرهای ما را می‌دزد و این موضوع صحت نداشته باشد به خطا رفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هنوز تکنولوژی وجود ندارد که بتواند جو را تغییر دهد، گفت: تولید گازهای گلخانه‌ای توانسته جو را به نوعی تغییر دهد که با تغییر اقلیم مواجه شویم و دمای کره‌ زمین یک درجه گرمتر شود که همین یک درجه باعث بروز خشکسالی‌های متمادی برای کشورها شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کمال

      پارازیتها دلیل اصلی کم شدن بارونه

    • میثم

      میشه بگی کجای دنیا اوضاع اب وهواش مثل ایران

    • بدون نام

      احتمالا شما یا در جریان نیستی یا خودتو زدی به اون راه,من 7 سال پیش تو دانشگاه کلیپی دیدم که بر اثر باردار کردن ابرها هم با موشک و هم هواپیما با سمپاشی انجام میگرفت و هم خالی کردن ابرهای باردار در نقاط دلخواه,شما احتمالا از علم تکنولوژی به دوری اقای هواشناس ,سخنان سردار هم درست بوده و هست

    • بدون نام

      آقای مدیر کل؟ بعدها به حرفای سردار میرسی فعلا زوده! شما یه لطفی بکن یکم اطلاعات خودتو بیشتر کن.همونطوری که میشه ابرارو بارور کرد همونطورم میشه نابارور کرد مدیر کل.

    • بدون نام

      در جریان باشید که ایشون رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هستند

    • بدون نام

      خدا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج