اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۰۵
۱۷ نظر
۵۰۴۷
۱۷ نظر
۵۰۴۷
پ

تنها راه برای مهار عادل؟!

تصميم تازه رسانه ملی: حذف برنامه ۹۰!

ظاهرا مديران شبكه‌هاي سيما در نخستين اقدام خود به حذف بخشي‌هايي از برنامه دوشنبه‌شب ۹۰ پرداختند كه اين موضوع موجب رنجش عادل فردوسي‌پور، مجري و تهيه‌كننده اين برنامه شد. به نظر مي‌رسد مديران شبكه‌هاي ملي براي نظارت بيشتر بر برنامه‌هاي تلويزيوني گزينه «حذف» را انتخاب كرده‌اند.

محدوديت‌هاي تازه اصحاب برنامه‌هاي ورزشي رسانه ملي موجب شد تا مجري برنامه ۹۰ لب به شكايت باز كند و در جمله‌اي طعنه‌آميز بگويد: «ميزان راي ملت است نه زور و قدرت.» به دنبال درگيري لفظي مايلي‌كهن و فتح‌الله‌زاده در برنامه صبحگاهي ورزش و مردم، برخي مديران صداوسيما تصميم گرفتند تا نظارت بيشتري بر حال و هواي برنامه‌هاي گفت‌وگوي محور ورزشي داشته باشند تا ديگر در هيچ يك از اين برنامه‌هاي تلويزيوني مخاطبان شاهد جدل نباشند.

تصميم تازه رسانه ملی: حذف برنامه 90!

ظاهرا مديران شبكه‌هاي سيما در نخستين اقدام خود به حذف بخشي‌هايي از برنامه دوشنبه‌شب ۹۰ پرداختند كه اين موضوع موجب رنجش عادل فردوسي‌پور، مجري و تهيه‌كننده اين برنامه شد. به نظر مي‌رسد مديران شبكه‌هاي ملي براي نظارت بيشتر بر برنامه‌هاي تلويزيوني گزينه «حذف» را انتخاب كرده‌اند.

تصميم تازه، يعني حذف ۹۰
سايت خبري رجانيوز طي گزارشي آورده است كه: «گفته مي‌شود مديران سيما و تصميم‌گيرندگان اصلي رسانه ملي قصد دارند در تازه‌ترين اقدامات خود محدوديت‌هاي جديدي براي برنامه‌سازان ورزشي به وجود آورند تا آنها از پرداختن به مسايل حاشيه‌اي پرهيز كنند، منابع خبري مدعي شدند پس از جلسه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس با مديران رسانه ملي و تذكر جدي نمايندگان مجلس در خصوص تبعات منفي برنامه‌هاي ورزشي سيما مديران رسانه ملي به نمايندگان مجلس اطمينان دادند در نوع اجراي برنامه‌هاي ورزشي سيما تجديدنظر جدي شود.» ظاهرا برنامه عادل فردوسي‌پور در راس اهداف و اقدامات مديران تلويزيوني قرار گرفته و آنهايي كه منتظر بودند تا پخش اين برنامه براي هميشه متوقف شود، حالا دوباره اميد گرفتند.

بر همين اساس اين سايت خبري نوشته است كه در نشست نمايندگان مجلس و مديران رسانه ملي به نحوه اجراي برنامه 90 انتقاد شده و يكي از مديران سيما با پذيرش اين انتقاد گفته: «با اجراي طرح ساماندهي طرح مجريان ورزشي و يك شغله شدن مجريان برنامه ورزشي محدوده اختيارات فردوسي‌پور كاهش پيدا خواهد كرد و مديريت سيما نظارت بيشتري بر نوع اجراي برنامه 90 خواهد داشت.» هرچند تصميمات مهم مديران رسانه‌ملي بنا بود به زودي اعمال شود اما برنامه‌سازان رسانه‌ملي هنوز ابلاغي درخصوص سياست‌هاي جديد سيما دريافت نكرد‌ه‌اند و همچنان براساس رويه قبلي خود برنامه‌سازي مي‌كنند ولي گفته مي‌شود قرار است پس از پايان ماه مبارك رمضان طرح مذكور به تمامي برنامه‌سازان ورزشي سيما ابلاغ شود تا آنها با محدوديت‌ها و خطوط قرمز جديد برنامه‌هاي خود را تهيه و آماده پخش كنند.

ظاهرا اقدامات تازه مديران ورزشي در برنامه دوشنبه‌شب 90 جا باز كرد تا جايي‌كه تهيه‌كننده اين برنامه نسبت به حذف شدن چند آيتم برنامه‌اش گلايه كرد. فردوسي‌پور مي‌خواست به نقد اتفاقات بازي مس و استقلال بپردازد اما كرماني‌ها (به قول خودش) به صورت خودجوش جوابگو نشدند. عادل در اين‌باره توضيحاتي داد: «دوربين بچه‌هاي صداوسيما را گرفتند و برخورد بدي با بچه‌هاي ما داشتند حالا هم كه انگار اين دوربين آب شده رفته و هيچ‌كس پاسخگو نيست.» روي صحبت فردوسي‌پور در اين بخش به مسوولان نيروي انتظامي بود كه مسوول يگان ويژه كرمان قرار بود درباره اين اتفاق توضيح بدهد اما ظاهرا از اين كار منصرف شده بود. همچنين مجري برنامه 90 نسبت به حذف بخشي از آيتم برنامه‌اش توسط مديران سيما انتقاد كرد: «كاش صداوسيما اجازه پخش اين تصاوير را به ما مي‌داد. كاش در اين مواقع براي دفاع از حقوق همكاران زحمتكش‌مان در شهرستان‌ها پرقدرت وارد مي‌شديم تا اين اتفاقات ديگر تكرار نشود.

به هر حال دوستان در نيروي انتظامي فعلا اين هفته كه مانع پخش تصاوير ما شدند و بهانه آوردند چون ما دفاع نمي‌كنيم، تصاوير هم پخش نشود اما به هر حال همان‌طور كه حضرت امام فرمودند؛ ميزان راي ملت است نه زور و قدرت.» نكته جالب ديگر برنامه 90 درگيري در رختكن مس بود كه مدير اين تيم درباره‌اش گفته بود: «اين مساله توسط رسانه شلوغ‌كاري شده» اما فردوسي‌پور خطاب به او جواب داد: «بازيكن‌تان را خونين و مالين بردند بيمارستان. اين اتفاقات حتي در آن تيم‌هايي كه اسم‌شان اف.سي هاليوود بود، هم نمي‌افتد.»

همچنين مديران رسانه ملي به ويژه مديران سيما دستورات تازه‌اي در رابطه با پخش خبر و استفاده از برخي چهره‌ها داده‌اند تا محدوديت‌هاي جديدتري را براي مقابله با اتفاقات اخير به وجود آورده باشند. اگرچه هيچ‌گونه اطلاع‌رساني در خصوص تدابير جديد مديريت سيما براي مقابله با چنين اتفاقاتي در رسانه‌هاي گروهي منتشر نشده است اما برخي عوامل توليد برنامه‌هاي سيما مدعي شدند معاونت سيما پس از درگيري كلامي مايلي‌كهن و فتح‌الله‌زاده در برنامه ورزش و مردم و سخنان تند و بي‌پرده علي دايي درباره عملكرد مديريت سيما به تمامي برنامه‌سازان سيما اعلام كرده تا اطلاع ثانوی كمتر از اين افراد استفاده شود و چنانچه خبر مهمي در خصوص اين افراد وجود دارد، به صورت بسيار كوتاه به آنها پرداخته شود.

منبع: روزنامه شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تصميم تازه رسانه ملی: حذف برنامه 90!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      حکایت صدا وسیما مثل حکایتیه که کسی میاد ابروی طرف رو درست کنه ولی میزنه چشمشم کور میکنه..!!

    • saeidzebel

      ایران که فوتبال نداره .دره پیته .ما دلمون تو فوتبال به جنجال نود خوشه که اونم براش خیالاتی دارن

    • بدون نام

      نمایندگان مجلس بجای اینکه به صدا سیما گیر دهند به مسائل معیشتی مردم برسند و اشتغال جوانان!!!

    • افشين

      بابابيخيال شماكه ازانتقادخوشتون نمياد.پس نودراهم برداريدديگه همه چي درست ميشه

    • کامی

      برنامه 90 حذف بشه بهتره به جاش برنامه دیدنی ها بذارید تا غرولندهای فردوسی پور

    • بدون نام

      صدا و سیما متعلق به مردم است و باید سیاستهای آن را مردم تعیین کنند. مردم تعیین کنند که دوست دارند این برنامه را ببینند یا نه. نمایندگان مجلس هم برگزیدگان مردم هستند. آنها را نیز مردم تعیین کردند. وقتی موکلین دوست دارند این برنامه به همین شکل اداره شود، وکیل کاسه داغ تر از آش نمی شود و از خود نظر نمیدهد.

    • بدون نام

      سلام ترخدا من عاشق برنامه نود ام الان این مطلب و خوندم خیلی ناراحت شدم همه چیو میخوایین ازمون بگیرید جنبه انتقاد داشته باشین خب شنبه یکشنبه نود سه شنبه چهار شنبه پنجشنبه جمعه من روزها رو این جوری میشمارم

    • مملی

      همه چیز خوبه هوا آرومه باد نمی یاد و....

    • عادل فردوسی پور

      خوب گفتم نه ....
      حرف شما نبود که من گفتم
      حالا چوبشو تنها بخورم...

    • بدون نام

      dige chizi nemimune ke ...

    • علي

      سلام . صداو سيما چرا ناراحت شده اينكه از برنامه هاي سيما بد نگفته از فوتبالي ها انتقاد كرده شما سيمايي ها كه خودتان ميسازيد و بعد دوربين ميفرستيد حد اكثر توي پارك ملت تازه از اين گزارشها خوباشون رو كه به نفعشونه پخش ميكنند خود گويي و خود خندي عجب ......؟ديگه اين شندر غاز هم فيلتر و سانسور و قيچي ميخواد ؟؟؟ بعضي ساده انگارها ميگفتن اقاي ضر غامي ميخواد كم كم از ورزش بكشونه به سياست حالا كه طاقت همين رو هم ندارند ؟؟ با با ول كن بذار همون سريالهاي ابكي رو بسازن و بعد مراسم تقدير از خود بذارن و ديگه پاسخ گويي هم نداره اخرش هم اقايان سر از مجلس در ميارن همه چي اروم و خوب و بي سر و صدا بهتره . بي خيال ببخشيد بكارتون برسيد

    • آروین

      کاره اصلا تعجبی نداره! اینا هر وقت به یک مسئله ای می رسن به جای اینکه حلش کنند صورت مسئله رو حذف می کنند و به روایت خنده بازار "به همین سادگی و خیلی راحت، الآن خیلی زیباتر شد".

    • najaf

      تا زمانی که فوتبال هست 90 هم باید باشد90 پشت پرده ی فوتبال هست

    • سعید

      به صدا سیما توصیه میکنم این کارو نکنه چون پشیمون میشه

    • هموطن

      برنامه نود رو اگه حذف كنيد برنامه 100 يا يه عدد ديگه شروع به فعاليت ميكنه اون موقع به خودمون ميگيم همون نود از همه عدد ها بهتر بود كاشكي حذفش نميكرديم

    • یک ایرانی

      برنامه نود خیلی خوب است. اگر این برنامه رو حذف کنین خودتون پشیمون می شید. اگه رسانه ملی است پس ما مردم باید نظر بدیم

    • asal

      با اروین موافقم.اگه میخواستن مسئله رو حل کنن که الان اینهمه بیکاری جوونا نبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج