اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۲۵
۱ نظر
۵۲۲۸
۱ نظر
۵۲۲۸
پ

گزارش اجتماعی

درآمد یک و نیم میلیونی پیک موتوری!

من قبلا در خیابان به صورت گذری کار می‌کردم ولی در خیابان ماندن شرایط و سختی‌های خودش را دارد. درآمد روزانه ام مشخص نیست،در ماه حدود یک و نیم میلیون از این شغل درآمد دارم.

همیشه در خیابان بودن از لابه لای ماشین ها عبور کردن در ترافیک ها خم به ابرو نیاوردن و هنگام پرداخت پول بنزین خوشحال بودن."...

سرچهارراه ایستاده اند و داد می زنند…
موتورسواری می گوید درآمدش خوب است، از یک راننده تاکسی بیشتر درآمد دارم چون در ترافیک نمی مانیم، زودتر به مسیر مورد نظر می رسم؛ اکثر کسانی که سوار بر موتور می شوند عجله دارند و حاضرند پول بیشتری بپردازند.

الاف نیستم...!
از صورتش عرق می ریزد به خاطر گرمای آفتاب ظهر کلاه ایمنی اش را از دسته موتور آویزان کرده، جلوی پای مسافران ترمز می کند و با نگاه کردن به صورت آنها می گویند موتور...

در هرلحظه جانت را باید کف دستت بگیری
موتور سوار کهنه کاری به نظر می رسد چشمانش تمام خیابان را می پاید اگر کسی کمی عجله در حرکاتش مشاهده شود به سراغش می رود.

موتور سوار به خبرنگار برنا می گوید: «الاف نیستم که پشت موتور می نشینم، اگر درآمد نداشتم به سراغ مسافرکشی با موتور نمی رفتم» مسافرکشی با موتور درآمدش از تاکسی ها نیز بیشتر است چون هم ترافیک کمتری دارد و اگر مسافر را به موقع به مسیرش برسانید پول بهتری می دهد اما فرقش باماشین این است که «در موتورسواری باید هر لحظه جانت را کف دست بگیری و امکان اینکه کف خیابان پخش شوید وجود دارد.

موتور سریع با کولر
موتورسوار جوانی در میدان هفت تیر با صدای بلند به رهگذران می گوید: موتور سریع با کولر

حسن می گوید: موتورسواری را دوست دارم و فقط به عنوان کار به آن نگاه نمی کنم. گرما و سرما و خطراتی مانند لیز خوردن دارد اما اگر از کلاه ایمنی استفاده کنی خطراتش کمتر می شود.

در روز اگر ۴۰، ۵۰ هزار تومان درآمد نداشته باشم به خانه بر نمی گردم
موتور سوار درباره میزان درآمدش می گوید:در روز اگر 40، 50 هزار تومان درآمد نداشته باشم به خانه بر نمی گردم هرچند خرج موتور را هم باید در نظر گرفت.
راه های دیگری هم برای کسب درآمد از موتورسواری وجود دارد.

درآمد ۷۰ هزار تومان در روز!
مسوول یک پیک موتوری واقع در بازار بزرگ تهران می گوید: اگر موتورسواران به مناطق تهران مسلط باشند درآمد 70 هزار تومان در روز خواهند داشت بستگی به خودشان دارد که چقدر مسیرها را زود پیدا کنند و برگردنند.

موتورسوار این پیک می گوید من قبلا در خیابان به صورت گذری کار می کردم ولی در خیابان ماندن شرایط و سختی های خودش را دارد. درآمد روزانه ام مشخص نیست، در ماه حدود یک و نیم میلیون از این شغل درآمد دارم.

ازتولید به فروشنده
پخش لوازم تجاری و بازاریابی برای شرکت های مختلف از دیگر کارهایی است که موتورسواران انجام می دهند؛ شرکتی در آگهی خود عنوان می کند حقوق ثابت ۷۰۰ هزار تومان به علاوه مزایا. این شرکت شرح کار می گوید: باید اجناس را از شرکت تحویل بگیرید و به آدرس های مشخص پخش کنید. برای این کار باید ۲ میلیون تومان سفته در گرو شرکت بگذارید.

حسابداری، بیکاری وموتور سواری
محمد جوان 24 ساله در چهارراه ناصرخسرو کنار موتورش ایستاده و منتظر مراجعه مسافران است؛می گوید؛ فوق دیپلم حسابداری هستم، مدتی در یک شرکت خصوصی حسابداری می کردم ولی الان بیکار شده ام، ترجیح می دهم بیکار نباشم و با موتور کار می کنم. خدا را شکر از کارم راضی هستم.

فقط کافی است که بخواهید
کسب رزق و روزی حلال از هر راهی باشد ستودنی است و بیکاری بزرگترین آفت انسان؛ فقط کافی است که بخواهید.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

درآمد یک و نیم میلیونی پیک موتوری!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیام

      دمت گرم محمد جان حقیقتا کسانی که برای روزی حلال تلاش میکنند قهرمانان واقعی زندگی هستند .( یاعلی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج