منوچهر هادی: «دلدادگان» سریال من نیست
کارگردان سریال «دلدادگان» گفت: سریالمان را با زمان پخش نادرست و جرح و تعدیلش، شرحهشرحه کردند. این روزها واقعا حال خوبی ندارم تا جایی که اصلا دوست ندارم سریالی را که خودم ساختم، تماشا کنم.
فارس: «منوچهر هادی» کارگردان سریال «دلدادگان» ضمن گلایه از مدیران تلویزیون مبنی بر زمان پخش و اصلاحات صورتگرفته در سریال «دلدادگان» گفت: این سریال، سریال من نیست و سریال مدیران شبکه تلویزیون است. ظاهرا مدیران این سریال را ساخته و دلسوز آن هستند و الان دیگر شرایط بهگونهای است که امیدوارم بخش مهمی از حقوقهای بچهها را بدهند.
این کارگردان درباره اینکه آیا قرار است تغییری در ادامه پخش سریال صورت بگیرد نیز گفت: اینها را من نمیدانم و باید از تهیهکننده و شبکه بپرسید.هادی با اشاره به اصلاحات زیادی که در این سریال دیده شده است، بیان داشت: سریالمان را با زمان پخش نادرست و جرح و تعدیلشان شرحهشرحه کردند.
این روزها واقعا حالم خوبی ندارم تا جایی که اصلا دوست ندارم سریالی که خودم ساختم را تماشا کنم. امیدوارم که حداقل بعد از پایان مسابقات شبکه ساعت پخش سریال را منظم کند تا مخاطبان بتوانند با خیال راحت آن را تماشا کنند. هرچند که معتقدم که ما شبکه ورزش داریم و مسابقات باید از این شبکه پخش شوند.
هادی گفت: سریال ما در سه فصل ساخته شده است. دو فصل از آن زمان حال و یک فصل در زمان گذشته میگذرد که بین سالهای ۵۷ تا ۶۴ را نشان میدهد و شامل ۱۵ قسمت است.کارگردان سریال «آمین» درباره کارگردانی در ژانر تاریخی نیز گفت: اصولا ساختن کارهای تاریخی یا کارهایی که عبوری در تاریخ دارند برایم از لحاظ بصری، پوشش بازیگران، طراحی گریم و صحنه و... جذابیت دارد.
وی با اشاره به اینکه برای کارگردانی این سریال به اندازه کافی مطالعه داشتم، بیان داشت: به اندازهای که برای فیلمنامه این سریال لازم بود مطالعه داشتم و اینطور نبود که با چشم بسته کارگردانی «دلدادگان» را شروع کنم. به هر ترتیب در آن زمان از تاریخ حضور نداشتم و قطعا میبایست با تحقیق و مطالعه اطلاعاتی که مورد نیازم بود را کسب میکردم.
این کارگردان در ادامه بیان داشت: ناگفته نماند تحقیقات وسیعی بهعهده نویسندههای این سریال بود و من نیز در کنار آنها اطلاعاتی که خودم لازم داشتم را بهدست آوردم و برای طراحی صحنه و لباس نیز با دوستانی مشورت کردیم.کارگردان سریال «دلدادگان» درباره تبلیغات سریال در سایر شبکههای سیما نیز گفت: قبل از اینکه پخشمان شروع شود آنونسهای زیادی پخش شد.
الان هم همه زمان پخش سریال ما را میدانند منتها مردم به بهانه سریال ما پای تلویزیون مینشینند، اما میبینند که فوتبال در حال پخش است. در صورتی که همان مسابقه را شبکه ورزش بهصورت همزمان پخش میکند و مخاطب فوتبال میتواند بهراحتی در شبکه ورزش علاقهمندیهایش را دنبال کند.
سریالها را نمیشود در شبکه دیگری پخش کرد، اما مسابقه فوتبال را میشود از شبکه دیگر پخش کرد. معتقدم باید زمان پخش سریال ثابت باشد و مخاطبان ما بدانند که سریال راس ساعتی مقرر پخش میشود، در غیر این صورت مخاطبانمان را از دست خواهیم داد.
مسعود رایگان، پانتهآ بهرام، مهرانه مهینترابی، مسعود دلخواه، ملیکا شریفینیا، سامان صفاری، سانیا سالاری، آرش مجیدی، سمیرا حسنپور، لیندا کیانی، حمید گودرزی، مهدی صبایی، سیروس همتی و... از بازیگرا دو فصل این سریال هستند. این سریال در ۶۰ قسمت به قلم بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان و تهیهکنندگی ایرج محمدی هر شب از شبکه سه سیما پخش میشود.
نظر کاربران
چرا آهنگش رو از رو وست ورلد کاپی کردین؟؟.
پاسخ ها
واقعا حرص دراره این سرقت ادبی. توهین به نولان و رامین جوادیه . تازه تیتراژ اولشم میخواستند مث وست ورلد بسازند اون اسب سیاه سفیده!ولی گند زدند
افتضاح ترین سریالی که در تلویزیون پخش شده بنظر من که روح انسان را میخراشد. ممکنه بفرمایید نگاه نکن. یک نفر توی خونه است همه چیز نگاه میکند.کارگردان واقعا حق داری نمی تونی نگاهش کنی. بعنوان انسان هنرپیشه های زن محترم هستند ولی نه بعنوان کسانی که در معرض دید مردم قرار بگیرند.
ما فقط یک شبکه ورزش تخصصی داریم که کیفیت تصویرش مربوط به نیم قرن پیش میشه
ولی شبکه تماشا اچ دی است و سریال شما میتواند از اون شبکه یا آی فیلم یا بقیه شبکه ها پخش شود
آقای هادی به چی می نازید؟آخه این فیلمه ساختید؟من یک قسمتش هم ندیدم حتّی اگه مسابقه ای چیزی هم نبود ..بازهم تماشا نمی کردم مگه کسی تلوزیون هم می بینه
واقعا راست میگه .این سریال قشنگه .اما از بس ساعت پخشش نامنظم هست من که دیگه نتونستم ببینمش
ضعیف بازی کردن بازیگران هم مقصر صدا و سیماست حالا که دیدی انتقادها زیاد شده کاسه کوسه رو سر تلویزیون میریزی مردم که مثل شما هالو نیستند
فیلمه ی چیز تو مایه های "چتوبتوگیرندادنه"
فیلم برداریش ی جوریه
هرچی زور زدیم نگاه کنیم به باز به دل نمیشینه
من که دیگه ندیدمش
اتفاقا خییلی فیلم خوبیه. من که خیلی این فیلمو دوست دارم
آره واقعا مسخره بود من که اصلا دوست نداشتم.
حالا نیست که خیلی کارگردانی و خیلیم سریالهای تلویزیون بیننده داره توضیحم میدی مثلا اگه شرحه شرحه اش نمیکردن چی میشد برو با حقوقهای چند صد میلیونیت حال کن
ناراحت نباش چون بیشتر مردم سریالهای تلویزیون و نمیبینن
به نظرم خیلی قصه جالبی داشت اما طبق معمول آخرشو دلچسب درست نکردن نسبت به سایر قسمتها قسمت آخر
ضعیف بود.
قسمت آخر سریال، بر خلاف روند نسبتا خوب و مسیر داستانی فیلم، متاسفانه فاقد هرگونه منطق ساختاری حداقلی و بر خلاف مسیر طولانی و باحوصله ی۶۰ قسمتی سریال، به نوعی بسیار عجولانه و ظاهرا هول هولانه صرفا برای «جمع کردن و بستن» آخر فیلم ساخته شده بود....
ضعف های عجیب در محتوا و نیز فرم قسمت آخر: از ضعف مفرط داستان نامه و نویسندگی در نقش آفرینی گرفته تا ضعف کارگردانی در شات ها و کادربندی های آماتور، پرداخت نشده و اجرای ناموفق صحنه های درام و خشونت مشهود بود.
فی المثل، اینکه چرا امیر (مامور آماده، کارکشته و آموزش دیده ی حرفه ای) پس از صحنه ی مضروب کردن هاتف توسط ارغوان و پیش از فرارشان، اسلحه ی او را از صحنه بر نمیدارد(!) و دستان او را تا رسیدن ماموران جهت عدم فرار یا ایجاد خطر مجدد نمی بندد!
صحنه ی درغلتیدن ماشین ارغوان از پرتگاهی چنین عمیق و زنده ماندن و حتی تقریبا «کامل سالم و هوشیار ماندن» هر دویشان ، نیز صحنه ی ایستادن هاتف در وسط جاده و ماشینی که با وجود «بی حرکت بودن هاتف»، قاعدتا او را از دور می دیده اما با اینهمه، با سرعت بالای ۱۰۰ به او می کوبد و ... از همه عجیب تر و ناامیدکننده تر، عدم پرداختِ هرچند کوتاه به اوج و نقطه ی عطف داستان، یعنی صحنه های جذاب دستگیری فرزانه، عدم تجربه ی بیننده از دقایق اضطرابي فرار و تعقیب و گریز و احتمالا حس بازندگی و وحشت فرزانه در لحظه ی غافل گیرشدن و در نتیجه عدم رساندن بیننده بعد از قریب ۶۰ قسمت به «عدالتی» که برای نقش «تخریب گر و توطيه گر فیلم» منتظرش بوده، از جمله دیگر ضعف های مفرط قسمت آخر و به عبارتی کلیت فیلم بود.
به کما رفتن بیش از یک ساله و اندی ارغوان/بهار ( از سن کودک حدیث میشود حدس زد) نیز از دیگر نشانه های استیصال و سردرگمی کادر نویسندگان برای پایان فیلم بود.
در مجموع، سريالي جذاب و نسبتا خلاق و دوست داشتنی از شبكه ٣ سيما بر خلاف رویه ی گذشته ی این رسانه ی انحصاری که چندان خوش سابقه و خوش کار نبوده، اما مع الاسف با پایانی بس ضعیف، عجولانه، غیر قابل پذیرش و سردرگم.