adexo3
۷۶۹۲۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

چه کسانی به همسرانشان خیانت می کنند؟

متخصص اعصاب و روان گفت: ریشه اصلی خیانت زوجین به یکدیگر از بی توجهی به دستورات دین اسلام در خصوص زندگی زناشویی نشأت می گیرد و به طور قطع در صورت توجه و رعایت آموزه های دینی خیانتی پدیدار نخواهد شد.

شفا آنلاین: متخصص اعصاب و روان گفت: ریشه اصلی خیانت زوجین به یکدیگر از بی توجهی به دستورات دین اسلام در خصوص زندگی زناشویی نشأت می گیرد و به طور قطع در صورت توجه و رعایت آموزه های دینی خیانتی پدیدار نخواهد شد.

دکتر فربد فدایی در خصوص مهم ترین علل خیانت افزود: نقص در رشد اخلاقی افراد با زیر پا گذاشتن موازین اخلاقی و دینی، برخی نابسامانی های روانی نظیر مبتلایان به شخصیت مرزی که در مرز بین روان نژندی و روان پریشی هستند و همچنین مبتلایان به شخصیت های ضد اجتماعی نشانه های خیانت و بی وفایی به همسر نیز دیده می شود.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: در مبتلایان به نابسامانی خلقی دو قطبی نیز در زمان شیدایی امکان خیانت به همسر به عنوان یکی از نشانه های بیماری وجود دارد.

وی افزود: نقص در رشد شخصیت از نائل شدن افراد به مرحله شکل گیری مرکز اخلاقیات و وجدانیت جلوگیری می کند و متأسفانه به خیانت دامن می زند.

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران شخصیت افراد را به سه گروه تقسیم کرد و گفت: نهاد (مرکز غرایز است)- من (بخش منطقی شخصیت را تشکیل می دهد) و همچنین فرامن (جایگاه اخلاقیات و وجدان است)، فرامن از ۳سالگی شروع به شکل گیری می کند اما رشد آن مستلزم وجود نمونه های اخلاقی مناسب در خانواده است که بایدها و نبایدها را باید از طریق تأیید، تشویق، تکذیب و یا تنبیه به کودک بیاموزند.

وی در این خصوص با اشاره به این که پدر در این مورد نقش عمده تری دارد در عین حال ادامه داد:حال در صورت عدم حضور پدر در محیط خانواده و یا ضعف اخلاقی پدر،کودک از همانند سازی مناسب محروم می ماند و در نتیجه اخلاقیات در او رشد نمی کند و بعدها نیز انسان های دیگر را نه به عنوان هدف بلکه به عنوان ابزار و وسیله مورد استفاده قرار می دهند و این ویژگی در مردان و زنانی که به همسر خود خیانت می کنند به روشنی دیده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • taghi

      اینا که بهم خیانت میکنن نه محبت میخوان ونه چیز دیگه اینا مریضن جاشون تو تیمارستانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج