adexo3
۷۶۹۷۹
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

زاد و ولد ایرانیان از نروژی‌ ها هم کمتر شد

مجمع جهانی اقتصاد از رشد ۱.۱۱ درصدی جمعیت ایران خبر داد و با اشاره به رتبه ۷۵ ایران در جهان از این نظر اعلام کرد کشورهای اروپایی نروژ، بلژیک و ایرلند رشد جمعیت بیشتری از ایران دارند.

خبرگزاری تسنیم: مجمع جهانی اقتصاد از رشد ۱.۱۱ درصدی جمعیت ایران خبر داد و با اشاره به رتبه ۷۵ ایران در جهان از این نظر اعلام کرد کشورهای اروپایی نروژ، بلژیک و ایرلند رشد جمعیت بیشتری از ایران دارند.

مجمع جهانی اقتصاد گزارشی از وضعیت رشد جمعیت در ۱۳۵ کشور جهان از جمله ایران منتشر کرده است که نشان می دهد رشد جمعیت ایران به ۱.۱۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش ایران در میان ۱۳۵ کشور از نظر رشد جمعیت در رتبه ۷۵ جهان قرار گرفته است و تنها ۶۰ کشور رشد جمعیت کمتری از ایران دارند.کشور اروپایی سوئیس و همچنین پرو رشد جمعیتی برابری با ایران دارند.

حتی برخی کشورهای اروپایی و توسعه یافته از رشد جمعیتی بیشتری نسبت به ایران برخوردارند که از آن جمله عبارتند از: لوکزامبورگ با ۲.۲ درصد، نروژ با ۱.۳ درصد، استرالیا با ۱.۱۷ درصد، بلژیک با ۱.۱۴ درصد، و ایرلند با ۲.۲۵ درصد.

در سطح جهان،‌ کشور عربی امارات بالاترین رشد جمعیت را به خود اختصاص داده است. رشد جمعیت این کشور ۴.۹۳ درصد اعلام شده است.

کمترین رشد جمعیت در جهان نیز به لتونی اختصاص دارد. رشد جمعیت لتونی منفی ۸.۴۲ اعلام شده است. ۱۶ کشور در جهان دارای رشد جمعیت منفی هستند که علاوه بر لتونی عبارتند از: لیتوانی، مالت، مولداوی، پرتغال، رومانی، صربستان، اسلواکی، اوکراین، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، یونان، مجارستان، و کوبا.

رشد جمعیت برخی کشورهای دیگر به این شرح اعلام شده است: لبنان ۰.۷۵ درصد، مالزی ۱.۶ درصد، هلند ۰.۴۷ درصد، عمان ۲.۲۶ درصد، پاکستان ۱.۸ درصد، قطر ۶.۱۳ درصد،‌ عربستان ۲.۲۹ درصد، روسیه ۰.۴ درصد، اسپانیا ۰.۲۲ درصد، سوئد ۰.۷۶ درصد،‌سوریه ۱.۸۱ درصد،‌ ترکیه ۱.۲۱ درصد،‌ انگلیس ۰.۷۷ درصد،‌ آمریکا ۰.۷۲ درصد،‌ ونزوئلا ۱.۵۳ درصد،‌ الجزایر ۱.۴۳ درصد،‌ آذربایجان ۱.۳ درصد،‌ بحرین ۴.۷۷ درصد،‌ کانادا ۱.۰۴ درصد،‌ چین ۰.۴۸ درصد،‌ مصر ۱.۷۳ درصد، فرانسه ۰.۵۵ درصد،‌ آلمان ۰.۰۳ درصد،‌ هند ۱.۳۷ درصد،‌ ایتالیا ۰.۴ درصد،‌ اردن ۲.۱۹ درصد،‌کویت ۲.۹۳ درصد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      با این روشی که جوانان گرفته اند در سالهای اینده به زیر منفی 2 هم میرسد

    • پوریا

      با این تورم مطمئن باش از اخر اول میشیم

    • ترسو

      ما ها تو کار خودمون موندیم .....بچه رو کجای دلمون بذاریم ؟!!

    • reza

      واقعا با تورم 40% و حقوق زیر 1 میلیون فکر بچه دار شدن هم میشه افتاد؟

    • eleman رضا قدیم

      تاسف باره .درسته که طبق آمار رسمی جمعیت رو به کاهشه اما باید بدونیم که آمار بچه های نامشروع خیلی بالا رفته .امیدوارم که مشکلات همه حل بشه.

    • حسین

      هر وقت مشکل کار ما جوانان حل شد و تونستیم درآمدمون رو با اروپایها مقایسه کنیم و رفاه داشته باشیم اونموقع میشه ازدواج کرد و جمعیت رو بالا برد و الا حرف زدن واظهار نگرانی بیفایدست

    • حامد

      با اين حقوق هاي كم و اين گروني وحشتناك و هزار جور قسط بانك و غيره مگه ميشه بجه دار شد .

    • پارسا

      من یه پسر 30 ساله با تحصیلات فوق لیسانس عمرانم 2 سال یه جای نیمه دولتی کار کردم الان 4 سال می گذره که هنوز پولم رو ندادن. پولی که الانم بدن ارزش نداره چون اون موقع یه پراید می تونستم بخرم الان با این تورم پرایدم نمی تونم بگیرم، خونه ندارم و مطمئنن حالا حالا نمی تونم بخرم، شغل ثابت و درامد ندارم. واقعا با این شرایط می تونم ازدواج کنم؟ بچه دار شدن بماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج