adexo3
۷۷۳۰۶۹
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

پایان داستان آقازاده‌ها در دستگاه‌های دولتی

یک کارشناس اقتصادی ابراز امیدواری کرد، با اجرای کامل اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، داستان به‌کارگیری آقازاده‌ها و ژن‌های خوب در دستگاه‌های دولتی به پایان برسد و کارها به جوانان متخصص و کارآمد سپرده شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی ابراز امیدواری کرد، با اجرای کامل اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، داستان به‌کارگیری آقازاده‌ها و ژن‌های خوب در دستگاه‌های دولتی به پایان برسد و کارها به جوانان متخصص و کارآمد سپرده شود.

حمید نجف در گفت‌وگویی درباره ابلاغ قانون اصلاح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ابراز عقیده کرد و گفت: اصلاح قانون بیشتر در مورد افراد بازنشسته‌ای صدق می‌کند که در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی یا شبه دولتی مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: با توجه به آنکه در قانون بحث بکارگیری بازنشستگان در شرکت‌های دولتی،‌ سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت تصریح شده‌است، قوای قضاییه، مجریه و مجلس باید دست به دست هم بدهند و سیستم‌های نظارتی وارد عمل شوند تا قانون به نحو شایسته و با جدیت به اجرا درآید.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نباید به قوانینی که تصویب می‌کنیم آنقدر ماده و تبصره اضافه کنیم که خاصیت خود را از دست بدهد،‌ افزود: اگر می‌خواهیم قانون به طور کامل اجرا شود، نباید امکان دور زدن آن را به افرادی که بازنشست شده و مجدد در یک دستگاه دولتی یا شبه دولتی مشغول به کار شده‌اند، فراهم کنیم.

به اعتقاد وی کرکره حیات خلوت‌ها در ادارات و سازمان‌های دولتی باید کشیده شود و افراد هنگام بازنشستگی از نظر درآمدی آنقدر تامین باشند که دیگر به سراغ شغل‌های دوم و سوم نروند.

این کارشناس اقتصادی، درعین حال افرادی که از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی بازنشسته شده ولی مجدد در بخش‌های خصوصی مشغول بکار شدند را مشمول این قانون ندانست و گفت: ممکن است فردی در آموزش و پرورش کار کند و بعد از بازنشستگی در یک مدرسه غیرانتفاعی یا آموزشگاه خصوصی جذب کار شود. این فرد مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود چون نهاد و بنگاهی که در آن مشغول کار شده دولتی نیست و عمدتا بدون بیمه با حقوق اندک جذب می‌شوند.

به گفته نجف، بکارگیری بازنشستگان در بسیاری از وزارتخانه‌ها شایع است و افراد بعد از بازنشستگی در سمت‌های مشاور یا مدیرکل برای معاونت‌ها یا صندوق‌های بیمه به خدمت گرفته شده‌اند در حالی که باید جای خود را به افراد جوان و تازه نفس بدهند.

وی تصریح کرد: با ابلاغ این قانون نباید چنین افرادی از مجموعه‌های دولتی به سمت شرکت‌ها و سازمان‌های خصولتی و شبه دولتی مهاجرت کنند. اگر افرادی لایق و توانمند باشند در بخش‌های خصوصی برایشان کار است و باید از آویزان شدن دولت دست بردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئن باشید که داستان آقازادگی هرگز درایران پایانی ندارد زیرا پس از عقب راندن مدیران بازنشسته تازه فرزندانشان چه بالیاقت وچه بی لیاقت همچنان سکاندار باقی خواهند ماند واین سلطنت مانند عربستان موروثی است وجایی برای شایسته سالاری نیست و نهضت ادامه دارد.....

    • AAAAAAA

      اگر آقازاده ها لایحه ای برای این قانون نگذاشتن .
      کمی تاریخ مجلس را بخوان متوجه میشوید.

    • امیر

      چه فایده ای دارد قانون باید برای همه باشد نه اینکه جانباز و خانواده شهید مجزا باشد ملت خسته شدند....

    • رضا

      هر کس وارد کار دولتی شد فرزندان و اقوام درجه یک نتوانند وارد شوند
      بر عکس قدیم

    • بدون نام

      زهی خیال باطل تمامی آنها به نوعی با تصویب کننده های این قانون یا مجریان این قانون روابط حسنه وبعضا خویشاوندی دارند .پس اجرای این قانون با مشکل مواجعه میشود

    • بدون نام

      اگه پشت گوشت رو دیدی اجرای این قانون رو هم می بینی!

    • بدون نام

      تازه آقازاده ها افتادن تو این خط که دارن نام خانوادگی خودشونو عوض میکنن که با خیال راحت بخور بخور کنن

    • بدون نام

      متاسفانه بسیاری از بازنشستگان که در ادارات دولتی بکار گرفته شده اند براساس روابط و سفارشهای خاص بوده نه اینکه از تواناییهای ویژه ای برخوردار باشند . بسیاری از این تیپ افراد در دوران خدمتشان خود موجب رکود و نابسامانی و هرزدادن منابع مالی و انسانی بوده اند. اگر اینان از توانایی مدیریتی بالایی برخوردار باشند بخش خصوصی آنان را جذب می کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج