اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۸۶۸۸
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار برای قاچاق گندم به خارج از مرزها

پاپی زاده گفت:با وجود پیگیری های کمیسیون کشاورزی اما شورای اقتصاد برنامه ای برای تسریع در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی در گفت و گویی درباره آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس قانون خرید تضمینی،دولت موظف است که حداکثر تا پایان شهریور نرخ خرید محصولات را متناسب با تورم هر سال اعلام کند.

وی افزود: با وجود آنکه هزینه های تولید در سال زراعی ۹۶-۹۷ بیش از ۳۰ درصد بود،اما شورای اقتصاد نرخ خرید گندم را تنها ۳ درصد افزایش داد که این امر با واکنش شدید کشاورزان روبرو شد.

پاپی زاده ادامه داد: با توجه به نبود مدافع جدی از حقوق کشاورزان، دولت در بودجه سال ۹۶-۹۷ حداقل درآمد را برای کشاورزان در نظر گرفت که این امر ظلم آشکار و اجحاف در حق کشاورزان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت خرید گندم را به عنوان یک دردسر برای خود تلقی می کند،بیان کرد: این درحالی است که خرید گندم داخل برای دولت به شدت سود آور بوده چرا که هم اکنون قیمت جهانی گندم بالای ۲ هزار تومان است،اما گندم داخلی با نرخ ۱۳۰۰ از کشاورزان خریداری می شود.

بیشتر بخوانید: آخرین مهلت اعلام نرخ خرید تضمینی به پایان رسید/ کشاورزان هنوز بلاتکیفند

وی نسبت به خروج گندم و آرد از مرزها هشدار داد و افزود: تفاوت نرخ گندم داخلی با خارجی موجب شده تا گندم و آرد داخل به مرور از مرزها خارج شود که این امر امنیت غذایی داخل را با مشکلاتی روبرو می کند،این درحالی است که اگر قیمت گندم داخل متناسب با نرخ جهانی باشد، قاچاق گندم به آن سوی مرزها منتفی می شود.

به گفته وی تا زمانیکه قیمت گندم داخلی پایین تر از نرخ جهانی باشد،قاچاق گندم از مرزهای ایران برای قاچاقچیان توجیه اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تاثیر قاچاق و تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم بر تولید بیان کرد: علی رغم کاهش میزان بارندگی در سال زراعی ۹۶-۹۷، اما پراکنش بارش در استان های مختلف به حدی مناسب بود که کاهش سطح زیر کشت گندم تاثیری در میزان تولید نداشت،اما اگر امسال شورای اقتصاد برنامه دو سال زراعی گذشته را در پیش گیرد،ممکن است در بحث خودکفایی دچار مشکل شویم.

وی در پایان تصریح کرد: آخرین اخبار حاکی از ان است که با وجود پیگیری های کمیسیون کشاورزی ، اما متاسفانه شورای اقتصاد برنامه ای برای تسریع در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقد موند دمپای پلاستیکی وجنس های دوتومنی قاچاق بشه اقایون تا وقتی که مردم حمایت نشن تولید کننده کشاورز کارگر این‌موضوع ادامه داره چه ادم عاقلی میاد گندم و تو این گرونی بده به دولت کیلوی ۱۳۰۰تومن مجبور میشه بفروشش به کس دیگه که پول بیشتری بده وقتی حقوق کار گر ساده ۱۲۰۰تومنه تو این گرونی معلومه اون کارگر قااچاق می کنه دزدی می کنه کلیه فروشی می کنه من خودم یه جوشکارم اگه دستگاه که باهاش کار می کنم یه پیچ ش شل باشه دستگاه خوب کار نمی کنه مردم اگاه شدن سرتونو کردید زیر برف خیال می کنید کسی در جریان درامدهای کشور خرج های اشتباه وفقر در کشور نیست ماخودمون بیشتر به کمک نیاز داریم تا کشورهای همسایه بترسید از خشم مردم

    • ايران

      نامردي تا كجا مرگ بردشمن داخلي و خارجي ايران

    • علی

      ظاهرا جز دلالان و مسیولین بقیه همه بلاتکلیفند

    • بدون نام

      دولتمرد خواب هستند.پدر من در اردیبهشت 97در استان فارس گندم تحویل دولت داده ولی هنوز که کم کم موقع کشت سال جدید است پولش بهش ندادند.دیگه امسال گندم نمی کارد،وبه دولت نمی فروشند کسانی که می کارند

    • م م

      من یک کشاورزان امسال تصمیمم گرفتم هیچی تولید نکنم تا دولت با دلار وارد کنه و یک رانتی برای آقازاده ها جور شه خودم میخوام برم کمیته امداد ثبطنام کنم

    • غلامرضا خوشی

      اینم کارهای ما تمام کشورهای جهان به دنبال صادرات هستند ما داریم صادرکنندگانمان اعدام میکنیم میدونم موقعیت کنونی ایجاب میکنه ولی چکارهایی درست انجام ندادیم
      که به این روز افتادیم .بخدا وزیر ازچین بیاریم بهتره تا مدیران ترسو.

    • بدون نام

      امسال فکر کنم همه.کشاورزان باید برن کمیته امداد ثبت نام کنن وزیر کشاورزی جیبش پره آقای وزیر کشاورز درآمدش همین کشاورزی که اگرحسابکنه چیزی تهش نمیمونه اونم شما بموقع نمیدید بره نزول کنه بخدا بناچاری کشت میکنیم نیمسرفه کاردیگر نداریم .شمارابخدا پول کشاورزرا بدید

    • بدون نام

      شماهم که نشون نمیدید اگر آندنیا راست باشه جلوتونا میگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج