اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۲۰۶۱۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رویترز: آزارجنسی کارمندان سازمان ملل تائید شد

براساس یک گزارش که از سوی سازمان ملل منتشر شده یک سوم از کارمندان و مقاطعه‌کاران سازمان ملل در دو سال گذشته تجربه اذیت و آزار جنسی را داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: براساس یک گزارش که از سوی سازمان ملل منتشر شده یک سوم از کارمندان و مقاطعه‌کاران سازمان ملل در دو سال گذشته تجربه اذیت و آزار جنسی را داشته‌اند.

در این مطالعه اینترنتی که از سوی Deloitte در نوامبر انجام شد ۳۳۶۴ نفر از کارمندان سازمان ملل و آژانس‌های آن حضور داشتند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به کارمندان نوشته است: این دو چیز به من می‌گوید؛ این‌که ما هنوز راه زیادی برای این‌که بتوانیم یک بحث کامل و علنی درباره اذیت و آزار جنسی داشته باشیم داریم و دوم این‌که ممکن است نوعی حس بی‌اعتمادی ناشی از انفعال و فقدان پاسخگویی وجود داشته باشد.

این مطالعه در حالی انجام شده که جنبشی به نام «من هم» در سراسر جهان علیه اذیت و آزار جنسی به راه افتاده است.

برطبق این گزارش ۲۱.۷ درصد از پاسخگویان گفتند که در معرض ماجراها و لطیفه‌های جنسی و توهین‌آمیز قرار گرفته‌اند؛ ۱۴.۲ درصد گفتند که صحبت‌های توهین‌آمیز درباره ظاهر، بدن یا فعالیت‌های جنسی خود شنیده‌اند و ۱۳ درصد گفتند که هدف تلاش‌های ناخوشایند برای کشانده شدن بحث در مورد مسائل جنسی قرار گرفته‌اند.

در این نظرسنجی ۱۰.۹ درصد نیز اظهار کردند که در معرض ژست‌ها یا زبان بدنی با ماهیت جنسی قرار گرفته‌اند که باعث آزار آنها یا توهین به آنها شده و ۱۰.۱ درصد نیز گفتند که به نحوی لمس شده‌اند که احساس ناخوشایندی پیدا کرده‌اند.

بیش از نیمی از آنهایی که تجربه اذیت و آزار جنسی داشته‌اند گفتند که این اتفاق در محیط دفتر کار برایشان افتاده در حالی که ۱۷.۱ درصد اظهار کردند این اتفاق برای آنها در یک رخ داده اجتماعی مرتبط با کار برایشان افتاده است.

طبق این مطالعه از هر سه آزاردهنده جنسی دو نفر مرد بوده‌اند. همچنین طبق این نظرسنجی تنها یک نفر از هر سه نفر گفتند که بعد از تجربه اذیت و آزار جنسی درصدد برخورد برآمده‌اند.

گوترش اظهار داشت که "این گزارش شامل برخی مدارک و آمارهای آگاه کننده نسبت به لزوم تغییرات برای ایجاد یک محل کار بدون اذیت و آزار جنسی برای ما است."

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک سازمان بنا شده بر مبنای برابری، منزلت و حقوق بشر باید الگو باشیم و استاندارد تعیین کنیم.

این در حالی است که سازمان ملل تلاش کرده در چند سال گذشته به ویژه در پی انتشار گزارش سوء‌استفاده‌ها و اذیت و آزارهای جنسی صلح‌بان‌های سازمان ملل در آفریقا به افزایش شفافیت و تقویت سازوکار برخورد با چنین اتهاماتی بپردازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا یعنیتویمهد تمدن و داشتن قوانین مثل ۲۰۳۰ ازین کارها میکنن

      خودشون فاسدترین انسان‌ها هستندعلیه تمام بشریت کثافت‌کاری میکنن ولی بعدش میان ایران را تروریست قرار میدهند بی‌شرفهای نانرد تروریست آمریکا و اسراییل و عربستان و انگلیس و آلمان و فرانسه هستند که در جنگ‌های جهانی اول و دوم تا به الان بیش از ۳۰۰ میلیون انسان را زنده زنده یا سوزاندند یا کشتند
      ایران ۲۰۰ سال مورد تاخت و تاز مجامع غربی بوده کجا ما به یک کشور حمله کردیم و غارتش کردیم که الان هی به ما انگ تروریست میچسبایند انگ حقوق بشری میچسبانید

      لعنو به پول و ثروت که شما سیسات‌مداران بویی از شرف نبرده‌اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج