adexo3
۸۲۷۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سال سیاه روزنامه‌نگاران

سازمان غیر دولتی حمایت از روزنامه نگاران که دفتر آن در نیویورک قرار دارد، گزارشی را در خصوص وضعیت روزنامه‌نگاران در سراسر جهان در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان غیر دولتی حمایت از روزنامه نگاران که دفتر آن در نیویورک قرار دارد، گزارشی را در خصوص وضعیت روزنامه‌نگاران در سراسر جهان در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد.

در این گزارش اعلام شده است که در سال جاری میلادی ۵۲ روزنامه‌نگار در حین انجام ماموریت در مناطق مختلف جهان کشته شده‌اند که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۲ که در آن ۷۳ روزنامه نگار کشته شدند، تا حدودی بهبود در وضعیت را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سوریه به دلیل جنگ گسترده داخلی که به کشته شدن ۱۲۶ هزار تن در این کشور انجامیده، برای دومین سال متوالی خطرناک‌ترین کشور برای فعالیت روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه معرفی شد.

سازمان حمایت از روزنامه نگاران گزارش داد که از ۵۲ روزنامه نگار کشته شده ۲۱ تن در سوریه، ۶ تن در مصر، ۵ تن در پاکستان، ۴ روزنامه‌نگار در سومالی، ۳ تن در عراق، ۳ تن در برزیل و در مالی و روسیه هر کدام ۲ روزنامه نگار کشته شدند.

بر اساس این گزارش در سال جاری میلادی در هر یک از کشورهای، ترکیه، هند، بنگلادش، کلمبیا، فیلیپین و لیبی یک روزنامه نگار کشته شده است.

همچنین ترکیه برای دومین سال متوالی بیشترین آمار زندانی شدن روزنامه‌نگاران را به خود اختصاص داده و به همراه چین از جمله کشورهایی است که شمار روزنامه‌نگاران بازداشتی در آنها بسیار فراتر از دیگر کشورهاست.

جویل سایمون، مدیر سازمان حمایت از روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: بازداشت روزنامه‌نگاران در هر کشوری نشان‌دهنده سازش‌کار نبودن و سرکوبگری حاکمان آن کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج