adexo3
۸۳۷۰
۵ نظر
۵۰۳۰
۵ نظر
۵۰۳۰
پ

فعالیت‌‌ ۱۲۰۰ رستوران غیرمجاز

توزیع غذای حرام در تهران ادامه دارد

نایب رئیس شورای شهر تهران از کشف ۱۶۰ مرکز توزیع غذای حرام در تهران خبر داده است. این در حالی است که رئیس اتحادیه صنف رستوران و سلف سرویس تهران می‌گوید تعداد این رستورانها بسیار اندک است اما بیش از یکهزار و ۲۰۰ رستوران غیرمجاز در تهران فعالیت می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران از کشف ۱۶۰ مرکز توزیع غذای حرام در تهران خبر داده است. این در حالی است که رئیس اتحادیه صنف رستوران و سلف سرویس تهران می‌گوید تعداد این رستورانها بسیار اندک است اما بیش از یکهزار و ۲۰۰ رستوران غیرمجاز در تهران فعالیت می‌کنند.

سید علی اصغر میرابراهیمی با تکذیب وجود رستورانهایی که موادغذایی حرام همچون خرچنگ می فروشند، گفت: اسامی این رستورانها را بدهید تا با آن برخورد کنیم. شاید مواردی که می گویید رستوران نباشند چرا که بیش از یک هزار و 200 رستوران غیرمجاز در تهران فعالیت می کنند.

بیش از این در گزارشی که از بازار مروی تهران و برخی از رستورانها تهیه شده بود، از وجود برخی از رستورانها و فروشگاههایی که مواد غذایی حرام مانند خرچنگ می فروشند، خبر داده بود.

همچنین نایب رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران گفته بود: 160 مرکز توزیع غذای حرام در تهران کشف شده است که باید جلوی ترویج چنین رفتارهایی گرفته شود.

وی افزود: تنها ۹۰۰ رستوران در تهران با مجوز فعالیت می کنند که ما نیز بر فعالیت آنها نظارت می کنیم اما ما بقی رستورانها مجوزی ندارند و ما هیچ نظارتی بر فعالیت آنها نداریم.

رئیس اتحادیه صنفی رستوران و سلف سرویس تهران ادامه داد: به طور مثال افرادی هستند که مجوز فروش اغذیه دارند اما رستوران داری می کنند یا مجوز چلوکباب دارند اما رستوران شده اند یا مجوز فست فود گرفته اند اما برروی تابلوی صنفی شان رستوران درج کرده اند که تمام این موارد تخلف است و اگر ببینیم تذکر می دهیم اما ما بر روی منوی غذای آنها نظارتی نداریم.

میرابراهیمی با بیان اینکه کنترل محسوس و نامحسوس بر روی رستورانها انجام می شود، گفت: ما تهران را به چهار منطقه تقسیم کرده ایم که هر منطقه یک بازرس و چند ناظر دارد که در طول سال بر مجموعه رستورانها نظارت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از موارد الزامی ما در هنگام صدور مجوز برای رستورانها، ارائه منوی غذا است و در نظارتهای بعدی نیز منوها کنترل می شوند.

رئیس اتحادیه صنفی رستوران و سلف سرویس تهران درباره فعالیت رستورانهای خارجی نیز گفت: تعداد این رستورانها به کمتر از ۱۰ مورد در تهران می رسد که اخیرا یک رستوران ایتالیایی و یک رستوران ترکی به دلیل فعالیت غیرمجاز بسته شدند.

میرابراهیمی از شهروندان تهرانی خواست هر رستورانی که خرچنگ می فروشند را معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

سرو خرچنگ در رستورانهای شهر تهران در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مراجع تقلید همچون مقام معظم رهبری، آیت الله سیستانی، آیت الله فاضل لنکرانی،آیت الله صافی گلپایگانی،آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مجتبی تهرانی خوردن خرچنگ را حرام دانسته اند.

منبع : مهر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرد تنهاي شب

      قبلا ميگو هم حرام بود ......

    • دینا

      جدا آخه چرا میگو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نیلوفر

      فکر میکنن توزیع این جور غذاها یه جور کلاسه....مثلا کشورمون اسلامیه اصلا نباید همچین چیزایی باشه....کشورهای خارجی که مسلمان نیستند رو اوردن به توزیع غذاهای حلال اونوقت ما برعکسیم..............

    • بدون نام

      niloofar joon ma hamishe baraxim...tazegi nadare.

    • بدون نام

      بله توی یکی از مطالب همین مجله خوندم که مالیاتی که اداره گمرکات بر آب معدنی اعمال میکرد چند برابر مالیاتی بود که بر مشروبات الکلی اعمال کرده و این جای تعجب داره . این هم نمونه ای دیگر فقط امیدوارم واقعا برخورد بشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج