adexo3
۸۳۹۲۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واكنش معاون احمدی نژاد به انتقاد دولتی ها

حميد بقايي معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد در دولت دهم در واكنش به اظهارات اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهور مبني بر اينكه طرح هدفمندي يارانه‌ها با شكست مواجه شده است، گفت: طرح هدفمندي يك قانون است بنابراين وقتي قانون باشد و هر شخصي بيايد و بگويد كه نمي‌توانيم آن را اجرا كنيم يا اينكه اين طرح با شكست مواجه شده است؛ مصداق زيرپا گذاشتن قانون است.

خبرگزاری تسنیم: حميد بقايي معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد در دولت دهم در واكنش به اظهارات اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهور مبني بر اينكه طرح هدفمندي يارانه‌ها با شكست مواجه شده است، گفت: من از اينگونه اظهارنظرها تعجب مي‌كنم. هدفمندي يارانه‌ها كه در زمان احمدي‌نژاد برنامه‌ريزي شد با مصوبه مجلس و تاييد شوراي نگهبان همراه بود و كميسيون‌هاي مختلف مجلس بر اجراي آن اتفاق‌نظر داشتند.

وي افزود: طرح هدفمندي يك قانون است بنابراين وقتي قانون باشد و هر شخصي بيايد و بگويد كه نمي‌توانيم آن را اجرا كنيم يا اينكه اين طرح با شكست مواجه شده است؛ مصداق زيرپا گذاشتن قانون است. معاون پشتيباني دانشگاه ايرانيان با انتقاد از اظهارات مشاوران رئيس‌جمهور بر اساس آنچه وي آن را سياه‌نمايي اقدامات دولت گذشته مي‌نامد، افزود: هدفمندي هم در سطح دنيا و هم در داخل مورد قبول واقع شده است و اكثريت مردم از آن راضي هستند و اينكه شخصي مثل تركان بگويد آن را قبول ندارم به تفكرات كارگزاراني‌اش بر مي‌گردد كه اعتقاد به نظام سرمايه‌داري مبتني بر بازار آزاد دارند كه در همه جاي دنيا اين تفكر منسوخ شده است.

بقايي با بيان اينكه هدفمندي يارانه‌ها از افتخارات شخص محمود احمدي‌نژاد و دولت وي بوده است،افزود: هدفمندي يارانه‌ها حاصل كارهاي شبانه‌روزي بود و اينكه برخي اين روزها مطرح مي‌كنند كه به مردم كالا بدهيم نيز تكرار مكررات است. چرا به مردم كالا بدهيم؟، دولت به مردم پول مي‌دهد و مردم بايد خودشان مديريت هزينه را بر عهده بگيرند و حق نداريم براي مردم تصميم بگيريم. معاون پشتيباني دانشگاه ايرانيان در بخش ديگري از گفت‌وگويش با اشاره به تعبير حسام‌الدين آشنا از هدفمندي‌ يارانه‌ها به ميدان مين، گفت: متاسفم كه خدمت به مردم را ميدان مين تلقي مي‌كنند.

اين عزيزان بايد تفكرات خود را درست كنند. متاسفانه عده‌اي همه فن حريف شدند و در همه زمينه‌ها كه به آنها ارتباط ندارد اظهارنظر مي‌كنند. هدفمندي افتخار دولت محمود احمدي‌نژاد است و به نوعي يك تصميم‌گيري استراتژيك براي كشور بود.

بقايي در بخش پاياني سخنانش دليل افزايش قيمت‌ها در دولت محمود احمدي‌نژاد را تحريم و سوءاستفاده برخي بانك‌هاي خصوصي از وضعيت بازار ارز عنوان و خاطرنشان كرد: علت افزايش قيمت‌ها ارتباط چنداني به هدفمندي نداشته است چرا كه هدفمندي در سال ۸۹ اجرا شد. هدفمندي ثمرات بسيار مفيدي را در برخي حوزه‌ها بخصوص در بخش تامين نان و صرفه‌جويي در آن و ميزان مصرف بنزين داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج