اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۵۹۴۴۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

اقدام بی‌سابقه «الجزیره» در مورد نام خلیج‌فارس

شبکه الجزیره عربی در میزگردی درباره ایران از تصویری به عنوان پس زمینه استودیو استفاده کرد که نام «خلیج فارس» به دو زبان فارسی و انگلیسی بیش از هر چیز به چشم می خورد و توجه شمار بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

تابناک: شبکه الجزیره عربی در میزگردی درباره ایران از تصویری به عنوان پس زمینه استودیو استفاده کرد که نام «خلیج فارس» به دو زبان فارسی و انگلیسی بیش از هر چیز به چشم می خورد و توجه شمار بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

برنامه گفت وگوی سیاسی «سناریوهات» (سناریوها) شبکه الجزیره که یکی از مهم ترین برنامه های سیاسی گفت‌وگو محور شبکه الجزیره به شمار می آید و مخاطبان بسیاری نیز در جهان عرب دارد، این هفته شاهد تحول اساسی در رابطه با نام خلیج فارس در رسانه های عرب زبان بود؛ جایی که نام «خلیج فارس» با دو زبان عربی و انگلیسی در پس زمینه استودیو توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

اقدام بی‌سابقه «الجزیره» در مورد نام خلیج‌فارس

بدون تردید، این یک تحول بسیار مهمی است که احتمالا خوشایند بازیگرانی همچون عربستان، امارات، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی نیست.

مجری این برنامه «محمد کریشان» از قوی ترین مجریان شبکه الجزیره و از چهره های پرسابقه رسانه ای جهان عرب، اهل تونس و از طرفداران خط سیاسی جمال عبدالناصر و خط رسانه ای حسنین هیکل است.

بنا به گفته یکی از کارشناسان ایرانی، برنامه مسعود اسدالهی، این اقدام کاملا با تصمیم قبلی انجام شده و بر اثر اشتباه اتفاق نیفتاده بود، چون آقای کریشان قبل از شروع برنامه گفت، این عنوان را گذاشته ایم به رغم اینکه می دانیم با پخش این تصویر مورد حمله شدیدی در جهان عرب قرار خواهیم گرفت.

ایشان می گفت، در مصاحبه با حسنین هیکل از وی پرسیده که خلیج فارس درست است یا «خلیج عربی»؟ هیکل در پاسخ می گوید: متأسفانه به علت عملکرد دولت های عرب، این خلیج عملا تبدیل به خلیج آمریکایی شده؛ اما از فحوای کلام آقای کریشان معلوم بود که هیکل نام زیبای خلیج فارس را تأیید کرده و همین دیدگاه باعث شده بود، وی در برنامه اش، نام خلیج فارس را با حروف درشت به نمایش گذارد.

ذکر این مهم لازم است، شبکه الجزیره معتبرترین رسانه جهان عرب و یکی از پرمخاطب ترین شبکه های خبری در سطح جهان است. این شبکه به رغم برخی جهت گیری ها علیه ایران در ابتدای فعالیت، اخیرا دیدگاه مثبت تری را نسبت به ایران بروز می دهد.

ایران در سال ۱۳۸۴ و در اعتراض به محتوای سلسله گزارش‌های الجزیره از مناطق عرب‌نشین خوزستان، دفتر این شبکه را در تهران تعطیل و عباس ناصر خبرنگار لبنانی آن را از ایران اخراج کرد. اما در تیرماه ۱۳۸۵ فعالیت دفتر الجزیره در تهران از سر گرفته شد. هم اکنون الجزیره نسبت به دیگر شبکه‌های خبری عربی، تحولات ایران را با نگاه مثبت پوشش می‌دهد.

نکته دیگر آنکه در ماجرای بحران میان قطر و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر، یکی از شروط این کشورها برای احیای مجدد روابط با قطر، بستن شبکه الجزیره و تمام شعبات آن بود. در ماجرای قتل جمال خاشقجی نیز این شبکه خبری نقش قابل توجهی در افشاگری علیه عربستان ایفا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین عزیز

      خوب مشکل حل شد.....همه چیز تمام شدیم......کلا مرفه بی درد مردم کل ایران هستند چون یه نفر این کار را کرد تمااااااااااااام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا خوبه آخرش نوشته که الجزیره وابسته به قطر هستش و اونم خط مشی ما رو دنبال میکنه،ضمنا همین الجزیره بود که القاعده و بن‌لادن رو‌پوشش میدادن که اونم باز واسه ما منفعت بود چون پسر بن لادن توی ایرانه

    • تراکتوریم

      اونوقت مدیر عامل باشگاه استقلال به وقاحت تمام
      فقط میگه خلیج
      مجری بدنامه ( بیمان یوسفی ) عکس العملی نشون نمیده

    • بدون نام

      آخ جون تمام مشکلات حل شد

    • بدون نام

      اگر مجری برنامه طرفدار عبدالناصر است، باید می‌دانست که اتفاقا نخستین کسی که اسم مجهول خلیج ع ر ب ی را استفاده کرد همین آقای ناصر بود که دشمنی شدیدی با ایران داشت.

    • بیخانمان در وطن

      نامش هر چه باشه فرقی نداره مهم اینه که همه مردم ایران حاضرن هر از نیروی بزارم فقط شیکمشون سیر،بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا نامش مهمه،یا بذارن خلیج ایران یا خلیج عرب!
        تا کی باید شاهد طایفه‌گری باشیم.فارس و لر و کرد و بلوچ و ترک با هم ایران میشیم

      • علی

        حالا یک کار مثبت این شبکه انجام داده و حقیقت را نشان داده چرا شما که ایرانی هستید رگ گردن
        .کلفت می کنید در مخالفت

      • بدون نام

        طایفه گری نیست. پارس یا پرشیا نام دیگر ایرانه

    • بدون نام

      اقای محترم نژاد پرست نزدیک به 8میلیون عرب نه عرب زبان هستن بعد میگی عرب نشین
      تاکی شما اون حیوانی که در وجودتون هست رو اصلاح میکنید
      واقعا اگر ازادی بیان هست منتشر کن

    • وانک علا خلق عظیم

      بابا قطر عددی نیست که برای جمهوری اسلامی ایران نقشه راه ترسیم کند خلیج فارس مگه شکی توش هست که چسبیدید به قطر قطر چون از طرف کل کشورهای عربی رانده شده دیوانه وار داره حرف میزنه بخدا قطر همسر اسرائیل وداعش هست پس کمی خجالت بکشید مثل قطر که کل جمعیتش یک خیابانی از تهران نمیشود به حرفهاش گوش کرد

    • بدون نام

      حالا اونقدر بگید که عربها حساس شن دوباره اسم کوفتی خودشونو بذارن

    • محمد ح

      چون شنیدن ایران قراره تنگه هرمز رو ببنده و نمیتونن بخاطر روابط تیره شون، از طریق خط لوله زمینی عربستان نفت رو صادر کنن، اسم خلیج فارس رو واقعی میگن تا ما به اونها اجازه صادرات نفت رو از تنگه هرمز بدیم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج