adexo3
۸۹۲۸۸
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

رواج طلاق عاطفی در زوج های ایرانی

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای وزارت جوانان گفت: سریال های ماهواره تبلیغ فردگرایی و زندگی مجردی را می کنند، گفت: در حال حاضر نسل جوان کشور تمایل به زندگی مجردی دارند و بسیاری از زوج ها نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده و آنها دچار طلاق عاطفی شده اند.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای وزارت جوانان از افزایش آمار طلاقهای عاطفی در میان زوجهای جوان خبر داد.

محمد تقی حسن زاده با بیان این مطلب گفت: طلاق های عاطفی بحران جدی نسل جوان و زوج های جوان کشور است که توجه به فرهنگ غربی و تغییر در سبک زندگی از مهمترین دلایل طلاق های عاطفی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سریال های ماهواره تبلیغ فردگرایی و زندگی مجردی را می کنند، گفت: در حال حاضر نسل جوان کشور تمایل به زندگی مجردی دارند و بسیاری از زوج ها نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده و آنها دچار طلاق عاطفی شده اند.

حسن زاده درباره اینکه آیا تحقیق خاصی از سوی مرکز روی دلایل افزایش طلاق های عاطفی انجام شده است، گفت: هنوز این تحقیق انجام نشده اما وزارت جوانان مطالعات گسترده ای در حوزه های مختلفی همچون هویت دینی، ملی انقلابی، روابط خانوادگی، سلامت اخلاق و تربیت، ارزش های اجتماعی، آموزش و پژوهش، بهداشت و سلامت، جمعیت و مهاجرت، اوقات فراغت، ازدواج و طلاق، تربیت بدنی، رسانه، مشارکت های شهروندی انجام داده است.

افزایش گرایش جوانان به زندگی مجردی

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آمار جوانانی که به صورت مجردی زندگی می کنند، گفت: نمی توان تعداد دقیق جوانانی که زندگی مجردی دارند را اعلام کرد، اما آنچه که از نتایج تحقیقات بدست آمده آن است که جوانان تمایل به زندگی در خانواده ندارند و تمایل بیشتر آنها به زندگی مجردی است. در این حوزه خانواده ها برای بازگرداندن جوانان به نهاد خانواده باید تلاش کنند.

به گفته حسن زاده در حال حاضر براساس آخرین سرشماری تعداد جوانان دختر در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال که بهترین گروه سنی برای ازدواج است، بیشتر از اقایان است که باید برنامه ریزیهای لازم برای این گروه سنی به منظور افزایش آمار ازدواج انجام شود. از سوی دیگر باید برای حل مشکلات جمعیتی روند افزایش طلاق را کنترل و توسعه ازدواج بهنگام و آسان را در دستور کار قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ ربطی به غرب گرایی وماهواره نداره زوجهای غربی خیلی هم عاشقانه تر زندگی میکنن تا زن و شوهر های ایرانی، اصلا ایرانیها بعد ازدواج میزنن جاده خاکی مثل دو نفر میمونن که با هم قرارداد امضا کردن زیر یه سقف باشن هی پرو پاچه هم رو میگیرن ...
      به مشکل میخورید مثل آدم برو بشین دلیلش رو پیدا کن هرچی میشه ماهواره ماهواره فردا میگی آلودگی هوا هم تقصیر ماهوارست

    • بدون نام

      وقتی که زن و شوهر برای گذران زندگی مجبور هستند از صبح تا شب کار کنن و از صبح تا شب همدیگرو نمی بینن ،باید انتظار چنین نتیایجی رو هم داشت.
      قدیما یک مرد که کار می کرد می تونست خرج زندگی چند نفر رو بده .ولی امروزه تا زن و مرد با هم کار نکنن چرخ زندگی نمیگذره.

    • گل پسره مشهدی

      عمره ما ک تموم شد.کی میخان جوونارو دریابند الاهواعلم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج