adexo3
۹۱۵۷۷۱
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس فراکسیون غذا و دارو بیان کرد:

احتمالِ افزایشِ قیمتِ دارو با اصلاح نرخ آن

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس با تاکید بر اینکه «برای اصلاح قیمت دارو باید نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان، صنوف تولید کننده و وارد کننده و سازمان متولی به یک رویه مشترک دست پیدا کنند» گفت: اصلاح قیمت دارو منجر به افزایش مختصر قیمت دارو شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس با تاکید بر اینکه «برای اصلاح قیمت دارو باید نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان، صنوف تولید کننده و وارد کننده و سازمان متولی به یک رویه مشترک دست پیدا کنند» گفت: اصلاح قیمت دارو منجر به افزایش مختصر قیمت دارو شود.

همایون هاشمی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو درباره اصلاح قیمت دارو به عنوان گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو گفت: با توجه به اینکه قیمت تولید دارو از واردات آن کمتر است باید حمایت از تولید کنندگان به عنوان رویه ملی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای اصلاح قیمت دارو باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و صنوف اعم از تولید کننده و وارد کننده و سازمان‌های متولی یعنی غذا و دارو و وزارت بهداشت به یک نقطه نظر مشترک برسد. در نهایت نباید اقدامات منجر به ضرر تولید کننده شود و همچنین به مردم فشار وارد کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «قیمت دارو بر اساس یک سری داده‌ها و معیارهای علمی تعیین می‌شود» گفت: برای جلوگیری از افزایش فشار به مردم باید بیمه‌ها را مکلف کرد که پای کار آیند. ما عمدتا نظام‌های بیمه‌گر وابسته به دولت و قوی داریم که می‌توان آن ها را مکلف کرد که تا حدی پرداختی داشته باشند. در این صورت با اصلاح قیمت دارو به مردم هم فشار وارد نمی‌شود.

هاشمی در جمع بندی گفت: با توجه به این که در طول یکی دو سال گذشته قیمت دارو تغییر نکرده و از آن طرف همه اقلام مرتبط با تولید دارو اعم از مواد اولیه و یا لوازم بسته بندی با افزایش قیمت مواجه شده است، اصلاح قیمت ضروری است البته این عمدتا به معنای افزایش قیمت نیست که ممکن است منجر به یک افزایش مختصری شود. مهم آن است که قبل از اصلاح قیمت جلسات مشترکی بین سه گروه یاد شده برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      چرا میگید اصلاح قیمت دارو؟ خب بگید میخوایم دارو را گران کنیم

    • بی نام

      جناب آقای هاشمی یا بی اطلاع هستید یا خود را به بی خبری زدید از ابتدای سال تا کنون عمده دارو ها بیش از 150%افزایش قیمت داشتند مضاف بر اینکه شرکتی بیمه خیلی از دارو ها را از پوشش بینه ای خارج کردند و بسیاری از دارو ها در بازار نیست و کیفیت بد دارو ها هم بر کسی پوشیده نیست حالا حضرتعالی در صدد فریب مردم هستید و یا با مافیای دارو ارتباط و تعامل دارید خدا داند

    • بدون نام

      گران شدن یا اصلاح

    • shanjani..

      مطمئن باشید 'هر کجا نام ''' اصلاح'''' آورده میشود' یعنی افزایش قیمت' و نه کاهش قیمت !

    • بابا

      شما که همه چیز را چندین دفعه گران کردید حالا چرا صغری کبری میچینید و مخ ملت را کار میگیرد رییس جمهور گفت همه چیز داره ارزان میشه راست گفته جون ملت هر لحظه ارزان تر میشه!!!!

    • ر ی

      آخه خیلی ارزون بود!

    • بدون نام

      واي نه تو رو خدا خواهش ميكنم قيمت دارو ها رو كم كنيد

    • بدون نام

      پیش به سوی قبایل جنگل امازون.با این گرونیا دیگه کم کم باید بریم تو جنگل زندگی کنیم چون اونجا اجاره خونه پول قبض کرایه تاکس،دارو،پوشاک هیچ غصه نداری راحتی فقط میمونه غذا که اونم میریم شکار

    • بدون نام

      لعنت بر همه ی شما

    • خسته

      خخخخخ احتمال رو خوب اومدی ..هرکاری کنید ..ملت ایستاده اند.چون نمی توانند بنشینند!!

    • بدون نام

      داروی خارجی ارزان باید گردد

    • بدون نام

      شرم بر شما همینجوری هم نمتونیم دارو بخریم و ارزوی مرگ میکنیم . شما که میگید تحریم تاثیر نداره

    • بدون نام

      اینکه میگویید بیش از ۹۰ در صد دارو در کشور تولید میشه پس یعنی چی؟
      برای یک سردرد حدود ۸۰ تومن دارو و ۳۰ تومن ویزیت دادم اونم با دفتر چه .

    • بدون نام

      روحانی که با ندانم کاری اش مملکت رو به باد فنا داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج