adexo3
۹۳۵۳۶۷
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

وزارت بهداشت: روند شیوع آنفلوانزا صعودی است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی ما این است که طی ۳ هفته آینده ما با روند صعودی شیوع و بروز آنفولانزا روبه‌رو باشیم.

خبرگزاری ایلنا: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی ما این است که طی ۳ هفته آینده ما با روند صعودی شیوع و بروز آنفولانزا روبه‌رو باشیم.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در تشریح آخرین اخبار مربوط به شیوع بیماری آنفولانزای فصلی در کشور، گفت: مرگ و میر ناشی از شیوع آنفولآنزا، هر ساله در جوامع مختلف منجر به فوت افراد می‌شود. طبق آمار جهانی قریب به ۵۰۰ هزار نفر هر ساله فوت می‌کنند. با توجه به شیوع زودهنگام امسال آنفولانزا در کشور و دو نوع ویروس جدید، بیماری شدت بیشتری داشت. باید حدالامکان از یک اپیدمی همگانی پیشگیری کنیم. این موضوع بسیار به رعایت بهداشت فردی و توصیه‌هایی که طی دو هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شده است، بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: از آغاز موج آنفولانزا تا آغاز این هفته ۵۶ نفر به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند. همچنین قریب به ۴۰۰۰ نفر بستری داشته‌ایم. بسیاری از این افراد ترخیص شده‌اند. برخی هنوز بستری هستند و عده‌ای نیز، در بخش‌های ویژه بیمارستانی بستری شده‌اند. اغلب افراد متوفی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، ریوی و کهن‌سالی فوت کرده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه برآورد می‌کنیم این آمار افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی ما این است که طی ۳ هفته آینده ما با روند صعودی شیوع و بروز آنفولانزا روبه‌رو باشیم. پس از آن امیدواریم سیر نزولی ابتلا به این بیماری را مشاهده کنیم. در حال حاضر تنها کاری که برای پیشگیری از پیشروی ویروس آنفولانزای فصلی می‌توان کرد، رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفولانزا، اجتناب از حضور در محیط‌های شلوغ، فضاهایی که تهویه مناسب ندارند، مکان‌هایی که ممکن است افراد مبتلا در آن حضور داشته باشند توصیه می‌شود. همچنین برای افرادی که مبتلا هستند، توصیه می‌شود از ماسک استفاده کنند و از حضور در جمع‌ خودداری کنند. خوددرمانی و خودتجویزی نیز بسیار در آنفولانزا خطرناک است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه بیماران باید سعی کنند در دوره بیماری به استراحت مطلق بپردازند و از خانه خارج نشوند، بیان کرد: آلودگی هوا می‌تواند باعث تشدید بیماری شود. همچنین می‌تواند سبب شیوع بیشتر آن یا تشدید عوارض ناشی از آنفولانزا شود. این موضوع در محافل علمی مطرح است و متاسفانه در وضعیت کنونی، شاخص کیفیت هوای تهران ۱۵۱ است. شرایطی که شرایط ناسالم محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا خودت فقط خودت به دادمون برس.

    • بدون نام

      استاد وظیفه دولت چیه!!!!!!!همش مردم یعنی در هر موضوعی فقط مردم مقصرند دزد میاد مردم مواظب باشید اختلاس میشه مردم مواظب باشید زلزله میاد مردم مواظب باشید سیل میاد مردم مواظب باشید تصادف میشه مردم مواظب باشید تورم میشه مردم مواظب باشید گرونی میاد مردم مواظب باشید بنزین گرون میشه مردم مواظب باشید و ......انگار وظیفه دولت در مورد آلودگی هوا و ساخت خودرو مطمئن و جاده سازی و پیشگیری انواع بیماری و کنترل تورم و گرانی و .........نیست و فقط وظیفه دولت گرفتن مالیات و دست بردن تو جیب مردمه مثل دزدهای سر گردنه و وظیفه مردم مواظبت از وظایف ذاتی دولت و دادن پول مفت به دولت! !!!!!!!!!

    • کارمند

      بجای اینکه جامعه را آرام کنید فقط با این حجم اطلاع رسانی از طرف مراجع غیر مرتبط باعث ایجاد جو روانی بسیار بدی در جامعه شده است

      پاسخ ها

      • ریحانه

        واقعا درسته

    • یا حق

      ۳روز کشور رو تعطیل کنید

    • خودم

      خجالت بکشید چرا واکسن در داروخانه ها موحود نیستتتت...

    • بدون نام

      تو این سه هفته همه ملت با هم بسوی خدا رفتن که فاتحه صلوات

    • ریحانه

      چرا این قدر مردم رو میترسونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج