adexo3
۱۳۳۶۰۲۶
۲۹۱۸
۲۹۱۸
پ

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

مدیران کنونی باشگاه استقلال رؤیایی در سر دارند که خاطرات مدیران اسبق است؛ حضور پرتعداد بازیکنان جوان بااستعداد در ترکیب آبی‌پوشان.

ورزش سه: مدیران کنونی باشگاه استقلال رؤیایی در سر دارند که خاطرات مدیران اسبق است؛ حضور پرتعداد بازیکنان جوان بااستعداد در ترکیب آبی‌پوشان.

 دو روز پیش بود که علی خطیر در گفت‌وگو با رسانه رسمی آبی‌ها اعلام کرد که تیم رؤیایی استقلال ساختنی است نه خریدنی. اما نگاهی به وضعیت نقل و انتقالات استقلال در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که آبی‌ها بازیکنان زیادی به لیگ‌ برتر معرفی کرده‌اند، اما آنها خیلی زود به تیم‌های دیگر منتقل شده‌اند. رویه‌ای که اثبات می‌کند در استقلال، بازیکنان تیم رؤیایی فروختنی هستند و منبع درآمدزایی!

بازیکن‌سازی کار مربی است و مراقبت و نگه‌داری از بازیکن جوان کار باشگاه، آیا می‌توان با قطعیت گفت که باشگاه استقلال اگر در امر بازیکن‌سازی موفق عمل کند قادر به بستن قراردادهای درست و مدت‌دار با آنها خواهد بود؟

این در حالی است که استقلال در جذب آریا برزگر و محمدرضا خالدآبادی نیز قرارداد بلند مدتی نبسته و رو به قراردادهای روتین فوتبال ایران یعنی دوساله و سه‌ساله آورده است و بیشتر شبیه اتفاقی است که برای امیرحسین حسین‌زاده رقم خورد.

در گزارش زیر نگاهی به تعدادی از بازیکنان پرورش‌یافته در ترکیب استقلال طی چند سال اخیر خواهیم انداخت که در حال حاضر از ستارگان لیگ و تیم ملی هستند:

* امید نورافکن:

امید نورافکن یکی از بازیکنانی بود که در رده‌های مختلف پایه برای استقلال بازی کرده بود و پس از پیوستن به تیم بزرگسالان، در دو پست عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. استقلال او را به باشگاه بلژیکی شارلوا فرستاد و در بازگرداندن آن ناتوان بود. یکی از جوان‌هایی که حال حاضر ملی‌پوش و از بازیکنان تاثیرگذار سپاهان است.

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

* میلاد زکی‌پور:
شروع عملکرد درخشان زکی‌پور از دیدار مقابل پرسپولیس و رامین‌ رضاییان آماده بود که در آن بازی به خوبی رامین را مهار کرد و عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت. او پس از جدایی از استقلال، در گل‌گهر و سپاهان عملکرد خوبی داشت و حتی توانست به تیم ملی نیز دعوت شود.

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

* بهنام برزای:
برزای هم یکی از بازیکنانی است که در تیم امید استقلال کاپیتان بود و پس از چند فصل حضور در جمع آبی‌پوشان، این تیم را ترک کرد و در حال حاضر یکی از بازیکنان تاثیرگذار گل‌گهر سیرجان است.

* مجید حسینی:
یکی از بهترین جوان‌های تیم استقلال مجید حسینی بود که در تمام رده‌های پایه ملی عملکرد درخشانی داشته است و تجربه حضور در دو جام‌ جهانی را در کارنامه دارد. ستاره جوانی که آبی‌پوشان خیلی زود او را از دست دادند و حسینی یکی از لژیونرهای قدیمی و باسابقه ایرانی در لیگ ترکیه است.

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

* آرمین سهرابیان:
آرمین سهرابیان پس از چهار سال دوری با مبلغی بالاتر به استقلال بازگشته است. او یکی از مدافعان ثابت گل‌گهر در سال‌های گذشته بود. سهرابیان کار خود را در استقلال از پست دفاع چپ شروع کرد، ولی در حال حاضر یکی از برترین مدافعان وسط فوتبال ایران به شمار می‌رود.

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

* الهیار صیادمنش:
زوج قایدی و صیادمنش می‌توانست یکی از جوان‌ترین و جذاب‌ترین‌های ایران باشد که سرعت و تکنیک را همزمان به همراه داشت، اما حضور همزمان این دو نفر در استقلال کمتر از انگشتان دو دست اتفاق افتاد. صیادمنش با کمترین حضور در استقلال راهی لیگ ترکیه شد و در حال حاضر در انگلیس به دنبال پیشرفت و درخشش است.

* مهدی قایدی:
ستاره محبوب استقلالی‌ها که پس از حدود دو فصل نیمکت‌نشینی به‌یک‌باره از ستون‌های اصلی استقلال تبدیل شد و پس از این اتفاق راهی لیگ امارات شد، مجدد به استقلال بازگشت، اما تحت مالکیت تیم عربی و این ستاره دیگر مال استقلال نیست!

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

* امیرحسین حسین‌زاده:
زمانی که فرهاد مجیدی حسین‌زاده را جذب کرد، انتقادات فراوانی از او شد. بازیکن مصدوم سایپا که در فصل قبل از پیوستن به استقلال زیاد به میدان نرفته بود و رباط صلیبی وی نیز سابقه پارگی داشت. او در طول فصل و با پافشاری مجیدی در ترکیب استقلال جا افتاد و یکی از ارکان اصلی استقلال در مسیر قهرمانی لیگ بود؛ او مسیری را رفت که نورافکن رفته بود. از استقلال به شارلوا و از این تیم به تیمی مدعی در لیگ برتر غیر استقلال!

تیم رؤیایی استقلال در ترکیب تیم‌های رقیب!

مجتبی حق‌دوست، حسین پورحمیدی، سینا خادم‌پور، سجاد آقایی و تعداد دیگری از بازیکنان جوانی که در حال حاضر در لیگ برتر توپ می‌زنند و استقلال از آنها به‌خوبی در ترکیب خود استفاده نکرد.

البته در سالیان دور استقلال با جوانان درخشانی مانند جباری، طالب‌لو، صادقی، قربانی، حیدری و... توانستند سال‌های درخشانی را رقم بزند و آنها را چندین سال در کنار یکدیگر داشته باشد. این فرمول در چند سال اخیر هم می‌توانست کارآمد باشد و با حفظ بازیکنان جوان خود یک ترکیب ایده‌آل و مدعی داشته باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج