adexo3
۱۳۴۸۱۶۸
۱۲۷۱۷۷
۱۲۷۱۷۷
پ

پیشکسوت لندن‌نشین فوتبال ایران بعد مدت‌ها مصاحبه کرد

نادر محمدخانی یکی از خاص‌ترین مدافعان اسبق فوتبال ایران بود.

برترین‌ها - ناصر قراگزلو: نادر محمدخانی یکی از خاص‌ترین مدافعان اسبق فوتبال ایران بود. با شکل و شمایلی خاص و چهره ای خشن. بازیکنی که قبل از جام جهانی برای مسابقات ۱۹۹۸ فرانسه انتخاب شد چرا که ایویچ علاقه خاصی به بازی‌اش داشت و متعجب بود که چرا قبل از آن در اردوی تیم ملی حاضر نشده..به اعتقاد سرمربی فقید تیم ملی نادر محمدخانی می توانست یکی از ارکان موفقیت خط دفاع تیم ایران در آن جام جهانی هم باشد که همین گونه نیز شد. نادر  در پرسپولیس هم  شاگرد علی پروین و یکی از بهترین مدافعان تاریخ این باشگاه بود. مدافعی که  مهاجمان به معنای واقعی کلمه از او و چهره اش می ترسیدند. بازیکنی که قهرمانی‌های زیادی را هم با پرسپولیس کسب کرد و حالا دور از هیاهوی فوتبال ایران در انگلیس زندگی می کند اما بشدت پیگیر اخبار فوتبال ایران و پرسپولیس است. به بهانه اینکه مدت‌ها بود از نادر محمدخانی خبر نداشتیم با ایشان که در خارج تماس گرفتیم و او طی یک گفتگوی اختصاصی با برترین‌ها درباره پرسپولیس و فوتبال ایران حرف‌هایی زد که خواندنی‌ست:

پیشکسوت لندن‌نشین فوتبال ایران بعد مدت‌ها مصاحبه کرد

* خط دفاعی پرسپولیس تغییر بزرگی را تجربه کرده که بیرون گذاشتن گولسیانی از ترکیب اصلی است. نظرتان چیست؟

باید دید تدبیر یحیی در این خصوص چیست و ایشان می‌خواهد با چه روشی بازی کند. باید دید لیگ ایران در اولویت کاری‌شان قرار دارد یا لیگ قهرمانان آسیا.چون گولسیانی بیرون گذاشته شده هنوز خیلی زود است که بگوییم سرمربی تیم، او را مورد غضب قرار داده است. امکان دارد شرایط بدنی مدافع پرسپولیس خیلی خوب نبوده یا در تمرینات پیش فصل آماده نبوده و حضور کاملی نداشته است. به هر حال همه می‌دانند که در این فصل فرصت آماده‌سازی برای مسابقات با تیم بستن بسیار کم شد از این رو تیم‌ها خیلی درگیر این مسأله بوده‌اند که چه بازیکنانی را بگیرند. از سوی دیگر من شخصاً معتقدم شاید از آنجا که تیم پرسپولیس می‌خواهد در آسیا بازی کند یحیی نمی‌خواسته چهره اصلی خط دفاعی‌اش را برای رقبا مشخص سازد پس شاید جابجایی‌هایی انجام می‌دهد و صددرصد مسأله‌ای جز این در کار نیست. به نظرم این تفکر به ما ضربه می‌زند که بخواهیم نتیجه گیری کنیم و به این جمع‌بندی برسیم که سرمربی به طور کلی قصد ندارد از مدافع خارجی تیمش استفاده کند.

* مدافعان کناری در فوتبال روز دنیا نقش غیرقابل انکاری دارند . بضاعت پرسپولیس را در این  منطقه خصوصاً در پست دفاع چپ کافی می‌دانید؟

نعمتی در ترکیب تیم جا افتاده است و می‌تواند باز هم در پرسپولیس بدرخشد پس هنوز هم جا دارد که در تیم بازی‌های بهتری  ارائه دهد. وقتی شما در یک تیم بزرگ بازی می‌کنید باید تبدیل به ستاره شوید و در تیمتان رشد کنید در غیر این صورت اگر درجا بزنید راحت شما را کنار می‌گذارند. نعمتی ثبات خوبی در جناح چپ پرسپولیس داشته است. در فاز دفاعی هم باید دید سرمربی تیم از بازیکن تیمش چه می‌خواهد. شاید هافبک سمت چپ بیشتر نفوذ می‌کند به همین دلیل مربی وظیفه تدافعی بیشتری به نعمتی محول کرده است. در دفاع راست هم دانیال بازیکن خوبی است اما هنوز کار دارد به نحوی که اگر بخواهد کاملاً جا بیفتد باید بیشترکار کند و به نقطه مدنظر سرمربی تیم برسد اما به نظرم باید سطحش را بالاتر بیاورد. از سوی دیگر شاهدیم تیم‌های آسیایی به بهترین شکل در حال آماده شدن هستند در حالی که حواشی خیلی زیادی وجود دارد به شکلی که من شنیدم رئیس فدراسیون عربستان گفته بازی‌ها در دبی برگزار می‌شود و از طرف دیگر رئیس فدراسیون خودمان گفته که بازی‌ها در ایران برگزار می‌شود.

*در رابطه با سایر خطوط پرسپولیس به غیر از پست دفاع هم نظرتان را می‌خواستیم جویا شویم؟

علیرضا بیرانوند که بهترین است و حضورش در اروپا هم برای او توفیقی شد تا این بازیکن بتواند بهترین نمایش‌ها را ارائه دهد و به دروازه‌بانی ششدانگ تبدیل شده است. در خط میانی هم پرسپولیس بضاعت خوبی دارد اما نیاز به تقویت دارد. در این رابطه حتماً پرسپولیس هم نیاز به تقویت دارد خصوصاً در خط حمله. هر چند متأسفانه در این راه مسائل بدی مانند سقف قرارداد درست کرده‌اند که واقعاً تیم‌های ما خصوصاً نمایندگان ایران که باید در آسیا بازی کنند و بضاعت خوبی داشته باشند را حسابی اذیت کرده است. زمان ما فوتبال اینگونه بود که بازیکنان پولی نمی‌گرفتند و به عشق مردم و هواداران بازی می‌کردند و شرایط به گونه‌ای بود که با خنده‌های هواداران‌مان می‌خندیدیم و با گریه‌های آنها گریه می‌کردیم اما الان که فوتبال حرفه‌ای شده و پول به فوتبال آمده است چرا بازیکن پول نگیرد؟ اینها هم بچه‌های من و شما هستند به همین دلیل نباید برای تیم‌ها محدودیت به وجود آورند خصوصاً تیم‌هایی که می‌خواهند به عنوان نماینده ایران در آسیا بجنگند و پرچم ایران را به اهتزاز درآورند. مدال افتخار را الکی دست کسی ندهیم، به کسی بدهیم که جان و سلامتش را به خاطر ایران و ایرانی به خطر انداخته است و به کسانی که برای این مملکت زحمت می‌کشند باید احترام بگذاریم هر چند متأسفانه کسانی هستند که به فوتبال انگ می‌زنند و به دنبال تضعیف فوتبال و بازیکن هستند.

*در رابطه با جدایی عبدی که بعضی‌ها معتقد بودند در این شرایط بی‌مهاجمی باز هم به درد پرسپولیس می‌خورد چه صحبتی دارید؟

عبدی خوب شروع کرد اما خوب ادامه نداد. با این وجود به دلیل انگیزه زیادی که داشت خودش را در تراکتور نشان داد و در اولین بازی‌اش برای این تیم موفق به گلزنی شد. به نظرم اختلاف زیادی بین بازیکنان ما و فوتبالیست‌های خارجی نیست و با تلاش زیاد و انگیزه بالا می‌توان مقابل تیم‌های پرهزینه به موفقیت رسید و از سد آنها گذشت.

* برای پرسپولیس در راه صعود از لیگ قهرمانان آسیا چقدر شانس موفقیت قائل هستید؟

در گروه سختی قرار گرفته‌ایم اما حتماً خود پرسپولیس هم یکی از حریفان بزرگ برای تیم‌های همگروهش محسوب می‌شود و به نظرم اگر حتی پرسپولیس از گروهش صعود کند برای این تیم حکم قهرمانی را خواهد داشت. به نظرم گرفتن حق میزبانی خیلی برای ما مهم است و اگر بتوانیم به این مهم برسیم حتماً می‌توانیم در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. البته من می خواهم از وزیر ورزش قبلی انتقاد کنم.

پیشکسوت لندن‌نشین فوتبال ایران بعد مدت‌ها مصاحبه کرد

*چه انتقادی؟

 می خواهم بگویم زمانی که ایشان آمدند همه ما ورزشی‌ها خوشحال شدیم و گفتیم چون ایشان ورزشکار بوده مشکل ورزش و ورزشکاران را می‌داند و مشکلات کمتر می‌شود اما مسائلی در فوتبالمان دیدیم که واقعاً جای تأسف دارد . افرادی به فوتبال ما آمدند که به هیچ وجه نتوانستند کمکی برای فوتبال ما انجام دهند و کار را خراب‌تر کردند. نمونه‌اش هم ورزشگاه آزادی است که همه می‌دانیم چه وضعیتی دارد و من نمی‌دانم از قصد ورزشگاه را درست نمی‌کنند یا پای چه مسأله‌ای در میان است که باید برای میزبانی این همه واهمه داشته باشیم. این مسأله موجب شده تا منتظر جلسه چهاردهم شهریور باشیم تا ببینیم میزبانی ما تأیید می‌شود یا خیر. این راه برخورد با تیم‌های حرفه‌ای و ورزشکارانی نیست که می‌خواهند به عنوان نماینده ایران برای ما افتخار کسب کنند. مثلاً خود من کسی هستم که 6-7 سال است حقوقم را که برای قهرمانی در آسیا و سایر افتخارات به من می‌دادند قطع کرده‌اند. حرف و درددل زیاد است و واقعاً نمی‌دانم راجع به بعضی از مسائل و موارد چه بگویم.

*در رابطه با کریم باقری و کنار گذاشتنش که موجب ناراحتی خیلی‌ها شده چه نظری دارید؟

اگر زندگی کریم باقری را به عقب برگردانیم به خوبی می‌بینیم که حتی یک نکته منفی در فوتبال و زندگی او وجود نداشته است به همین دلیل نباید امثال وی را کنار بگذاریم. من نمی‌دانم یحیی پشت کریم ایستاده یا نه اما شخصاً با امثال کریم و یحیی کار کردم و می‌دانم که جزو بهترین‌ها هستند و نباید به این راحتی آنها را کنار گذاشت و محوشان کرد.اینها و بزرگانی مثل علی دایی اگر حرفی می زنند حرف مزدم را می زنند و دنبال حرف خودشان نیستند.

*یعنی واقعاً معتقدید بازیکنان پرسپولیس می‌توانند سد راه بازیکنانی مانند رونالدو و سادیو مانه و ستاره‌هایی مانند بروزوویچ شوند؟

به نظرم ستاره‌های النصر در ابتدا در تیمشان جا نیفتاده بودند اما الان شرایطشان بهتر شده. با این وجود باز هم اوضاعشان به گونه‌ای نیست که پرسپولیس نتواند از سد النصر بگذرد. فقط در حال حاضر نکته مهم این است که پرسپولیس وارد مسائل حاشیه‌ای نشود و بازیکنان خودش را کنترل کند چون در این صورت دچار مشکل شده و موفق نخواهد شد. از سوی دیگر بهتر است هواداران به مسائل قبلی بازی با النصر مثل همان تصویر مدیر باشگاه شان که به تیر دروازه تکیه داده بود و غصه می خورد هم  نباید بپردازد چون آن مسابقه تمام شده است.

* به نظرتان ورزشگاه آزادی آماده خواهد شد؟

برای ما گرفتن میزبانی از نان شب هم واجبتر است به همین دلیل اگر ما میزبانی بگیریم موفق خواهیم شد در غیر این صورت حرفی برای گفتن مقابل النصر نخواهیم داشت و من بعید می‌دانم با این وضعیتی که وجود دارد ورزشگاه آزادی به بازی‌ها برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج