۱۴۰۶۸۴۴
۱۶۳۱۷
۱۶۳۱۷
پ

خط و نشان کاتانچ برای ایران و قدرت‌های آسیا

سرمربی تیم ملی ازبکستان از پیشرفت این تیم در سال‌های اخیر ابراز خوشحالی کرد.

ایسنا: ازبکستان که عملکرد قابل قبولی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ داشت و در نهایت در ضربات پنالتی برابر قطر میزبان در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و حالا باید در انتخابی جام جهانی برابر هنگ‌کنگ به میدان برود. سرکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در مصاحبه‌ای با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که مشتاقانه منتظر بازی‌های انتخابی است تا ازبکستان با دو برد پیاپی در شرایط خوبی برای صعود قرار گیرد.

خط و نشان کاتانچ برای ایران و قدرت‌های آسیا

از ۲۶ بازیکن ازبکستان در جام ملت های آسیا، ۲۰ بازیکن به اردوی جدید ازبکستان دعوت شدند و تغییرات جزئی در تیم رخ داده است. سرمربی ازبک‌ها در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: زمان برای امتحان بازیکنان جدید یا بازیکنان بدون تجربه نیست چون این کار بسیار دشوار است. اگر خوش شانس باشید، بازیکنان قبلی را در شرایط خوبی دارید، در غیر این صورت در مشکل هستید.

بزرگترین تغییر در تیم ملی ازبکستان حضور الدر شاه‌مرادوف بازیکن رم در ترکیب ازبک‌ها است که در حال حاضر به صورت قرضی در کالیاری حضور دارد. شاه‌مرادوف‌ می‌تواند قدرت خط حمله ازبکستان را برای بازی‌های پیش رو بالا ببرد. او در پیروزی ۴-۲ مقابل سالرنیتانا دو گل برای کالیاری به ثمر رساند و بازگشت خوبی داشت و این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کاتانچ است.

ازبکستان با شکست ۳ بر یک ترکمنستان و تساوی ۲ بر ۲ مقابل ایران، توانسته است ۴ امتیاز از دو دیدار قبلی به دست بیاورد.

کاتانچ در پایان افزود:  هنگ کنگ در جام ملت‌های آسیا امتیازی کسب نکرد اما این احتمال وجود دارد که ترکیبی متفاوت از قبل داشته باشد. بازی به آسانی آن چیزی که مردم ازبکستان دوست دارند فکر کنند، نخواهد بود. وظیفه من این است که بازیکنان را متقاعد کنم که جدی باشند. بر اساس شرایط، ما کار بزرگی انجام دادیم اما من اکنون برای سومین سال است که در اینجا هستم. ما تنها تیمی بودیم که بهترین مهاجم خود را در جام ملت‌های آسیا نداشتیم. نمی‌دانم اگر شاه‌مرادوف آنجا بود چه اتفاقی می‌افتاد، احتمالاً ۴، ۵ گل از او می دیدم.  ازبکستان به تیمی تبدیل شده است که می‌تواند تیم‌های برتر آسیا را شکست دهد و شاید حتی به اولین جام جهانی خود نیز برسد.

او ادامه داد: روی کاغذ، ما ممکن است تیم بهتری باشیم اما گاهی اوقات در زمین، اگر آماده نباشید، فوتبال می‌تواند شگفتی‌های بدی برای شما به همراه داشته باشد. اگر این دو بازی را ببریم، کارمان برای صعود تمام شده است.

ازبکستان سومین تیم کاتانچ در آسیا بعد از امارات (۲۰۰۹-۲۰۱۱) و عراق (۲۰۱۸-۲۰۲۱) است. او امیدوار است با این تیم جواز حضور در جام جهانی را برای نخستین بار به دست بیاورد.  

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج