adexo3
۱۴۱۶۰۹۳
۸۵۸
۸۵۸
پ

آقای تاج! ضعف تو ربطی به آمریکا و کشورهای متخاصم ندارد

رئیس فدراسیون با استفاده از کلمه «متخاصم» در حال فرار رو به جلوست و به نوعی می‌خواهد کم‌کاری خود در زمینه عمل به وظایفش را که وارد کردن VAR است جبران کند.

اعتماد آنلاین نوشت: مهدی تاج که قبل از بازگشت پرحرف و حدیث به فدراسیون فوتبال قول داده بود VAR را به ایران می‌آورد، امروز بعد از گذشت دو سال از آن وعده ضمن تکرار ادعای عجیب «فدراسیون کار خودش را به خوبی انجام داده» تازه اعلام کرد مشغول مذاکره با شرکت‌ چینی برای وارد کردن این تکنولوژی است چون نمی‌خواهد از کشورهای متخاصم VAR وارد کند! معلوم نیست اگر فدراسیون کارش را درست انجام نداده بود امروز وضعیت لیگ و فوتبال در چه شرایطی به سر می‌برد!

آقای تاج! ضعف تو ربطی به آمریکا و کشورهای متخاصم ندارد

مهدی تاج در یک کنفرانس خبری گفت: جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه کل کشور داشتیم و خدمت وزیر ورزش و جوانان، مسئول تجهیز اماکن ورزشی و خزانه‌دار کل کشور بودیم تا تشریفات ورود VAR را انجام دهیم. در ۱۰، ۱۵ جلسه مربوط به VAR شرکت کردم و امیدوارم بتوانیم از کشور چین سیستم‌های مربوط به کمک داور ویدیویی را خریداری کنیم. این شرکت چینی در میان شرکت‌های مورد تأیید فیفاست. رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بعضی شرکت‌ها با ما همکاری نمی‌کنند و ما با برخی شرکت‌هایی که متعلق به کشور‌های متخاصم هستند، همکاری نمی‌کنیم.

وارد کردن بحث سیاسی و استفاده از لفظ کلمه «متخاصم» از سوی رئیس فدراسیون تعجب رسانه‌ها و اهالی فوتبال را به دنبال داشته است. چرا که این کلمه با بار سیاسی مشخص در ادبیات مربوط به فوتبال و VAR کاملاً وصله ناجور به حساب می‌آید. لیست کشورهایی که تجهیزات VAR را ارائه می‌دهند و با فیفا همکاری می‌کنند مشخص است و این کشورها در حال حاضر کشور متخاصم با ایران به حساب نمی‌آیند. کشورهایی نظیر ژاپن و آلمان و روسیه و کشورهایی که مراودات مالی و تجاری زیادی با ایران دارند و به هیچ عنوان کشور متخاصم شناخته نمی‌شوند.

از این رو به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون با استفاده از این کلمه در حال فرار رو به جلوست و به نوعی می‌خواهد کم‌کاری خود در زمینه عمل به وظایفش را که وارد کردن VAR است جبران کند. در واقع تاج می‌خواهد ناتوانی خود را پشت ادعای در نظر گرفتن منافع ملی پنهان کند.

با این حال حالا که خود رئیس فدراسیون بحث کشورهای متخاصم را مطرح کرده خوب است بگوید چطور زمانی که می‌خواست هر طور شده در ریاست فدراسیون بماند حاضر شد پای اینفانتینو را به اختلاف نظر فدراسیون با مجلس شورای اسلامی باز کند تا بتواند در سمت خود ابقا شود؟ چماق کردن فیفا و اینفانتینو برای مقاومت مقابل قانون مجلس همکاری با کشورهای متخاصم نبود اما VAR آوردن از این کشورها می‌شود همکاری با کشورهای متخاصم؟

مساله پرداخت پول از این منظر اهمیت دارد که مشخص می‌کند آیا فدراسیون خودش شخصاً می‌خواهد به آن شرکت پول بپردازد یا از طریق فیفا. اگر مورد اول باشد، یعنی فدراسیون راه حلی پیدا کرده که مساله تحریم‌ها را دور بزند، خب چرا این پول را که باید در مورد منابعش توضیح دهد برای خرید از یک شرکت باکیفیت‌تر مثلاً هاکی ژاپنی یا ویوی آلمانی هزینه نمی‌کند؟ اگر پاسخ این است که این شرکت‌ها حاضر به همکاری با ایران به خاطر تحریم نیستند آن‌وقت سؤال پیش می‌آید چطور شرکت چینی که آن هم همکار فیفاست و تحت قوانین بین‌المللی حاضر شده همکاری کند؟ اگر هم قرار است فیفا پول را بپردازد آن‌وقت باید پرسید چرا فیفا تا به امروز پول ویلموتس را از حساب فدراسیون پرداخت نکرده تا هر روز سود دیرکرد به آن اضافه نشود؟

به طور حتم منافع ملی برای هر ایرانی‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد و هیچ‌کس علاقه ندارد با کشورهای متخاصم ارتباط داشته باشد اما وارد کردن چنین بحثی به بحث خرید VAR‌ که یک بحث فوتبالی و مربوط به تکنولوژی است، آن هم توسط رئیس فدراسیون فوتبال بیشتر یک بحث انحرافی برای منحرف کردن افکار عمومی است. بهتر است رئیس فدراسیون به جای چنین اظهارات عجیب و غریبی بعد از دو سال به وظیفه‌اش عمل کند، تا بیشتر از این تیم‌های فوتبال ایران بابت اشتباهات داوری به جان هم نیفتاده‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج