adexo3
۱۴۱۶۸۵۲
۹۷۹
۹۷۹
پ

مطهری: موتور پرسپولیس با خریدهای زمستانی روشن شد

حمید مطهری مربی تیم ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی دلیل عملکرد خوب پرسپولیس را علاوه بر حضور اوسمار ویرا، جذب ستاره‌های جدید دانست.

خبرورزشی: دیدار دو تیم ملوان و سپاهان در انزلی با برتری دو بر یک شاگردان ژوزه مورایس به پایان رسید. یکی از تماشاگران ویژه بازی تیم‌های ملوان و سپاهان در ورزشگاه شادروان سیروس قایقران، حمید مطهری بود.

دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، برای تماشای مسابقه ملوان و سپاهان به انزلی سفر کرده بود تا نفرات شایسته را شناسایی کند.

ازآنجایی که حمید مطهری شاگرد مرحوم سیروس قایقران در تیم کشاورز بوده است، بحث را از همین موضوع شروع کردیم که به ال کلاسیکو، شکست بارسا به دست رئال مادرید، جود بلینگام و ... کشیده شد. این شما و این هم مصاحبه اختصاصی با حمید مطهری مربی تیم ملی.

می‌دانم به انزلی سفر کردید. شهر زنده یاد سیروس قایقران که همیشه شما از آن مرحوم به نیکی یاد می‌کنید. توضیحی می‌دهید؟

بله، من در تیم کشاورز افتخار شاگردی و همبازی بودن با زنده یاد سیروس قایقران را داشتم. واقعا یک پهلوان بی نظیر بود و علاوه بر این که کاپیتانی لایق برای تیم باشگاهی خودش و تیم ملی بود برای شاگردان و همبازی‌های خود هم الگویی بی‌نظیر از نظر اخلاق و رفتار بود. واقعا نمی‌توانم در یک یا دو جمله مرحوم آقا سیروس را توصیف کنم. از لحاظ فنی آن مرحوم هم شوت‌زن قهاری بود، هم خوب پا به توپ می‌شد و در حرکت شوت‌های کشنده‌ای داشت، هم ضربات سر خوبی داشت و بازیساز بی نظیری بود ودر یک کلام بازیکنی کامل از لحاظ فنی بود. از همه اینها مهم‌تر به من و بقیه جوان‌های تیم کشاورز درس انسانیت و معرفت می‌آموخت. آن زمان عابربانک و کارت بانکی نبود و معمولا همه پول نقد همراه داشتند و فراموش نمی‌کنم هر روز آقا سیروس به نیازمندان، افرادی که به او مراجعه می‌کردند یا همشهریانش کمک می‌کرد. اصلا طاقت نداشت یکی احساس نیاز کند و فورا دست در جیب خودش می‌کرد و هر آنچه داشت، به طرف می‌بخشید. یک انسان دست و دل باز و بی نظیر بود که در انزلی دوباره یادش افتادم و... خدا آقا سیروس را رحمت کند که واقعا بزرگمرد بود.

بازی تیم‌های ملوان انزلی و سپاهان را چطور دیدید؟

به نظر من ملوان انزلی و مهدی تارتار تا به اینجا، سورپرایز و شگفتی‌ساز لیگ برتر بوده‌اند. قطعا بازی در انزلی برای همه تیم‌ها مشکل است زیرا به خاطر هواداران خوب ملوان، بازی جو فوق‌العاده‌ای دارد و کار را برای تیم رقیب سخت می‌کند. در این دیدار ملوان خیلی خوب بازی کرد به ویژه در نیمه اول که یک گل زد و از حریفش پیش افتاد اما نیمه دوم سپاهان از همه تجربه اش استفاده کرد و برنده شد. به نظرم تفاوت نتیجه این مسابقه را بازیکنان باتجربه سپاهان رقم زدند.

بازیکنی هم از تیم ملوان نظر شما را جلب کرد؟ مهدی تارتار خیلی وقت است از مربیان تیم ملی می‌خواهد تیم و بازیکنان او را هم ببینند؟

مهدی تارتار و حسین اینانلو مربی گلرهای ملوان، همبازی و دوستان خوب من هستند و ملوان هم تیم شایسته‌ای است. من خیلی نمی‌توانم در جواب این پرسش شما ریز شوم اما به هر حال ما مربیان تیم ملی به خواست آقای قلعه‌نویی تمامی بازی‌های لیگ برتر را رصد کرده و نتایج مشاهدات خود را به سرمربی تیم ملی اعلام می‌کنیم. تلاش همه ما هم این است که بهترین و شایسته ترین‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

سپاهان را چطور دیدید؟

سپاهان تیم پرمهره و خوبی است که شاید می‌توانست امتیازات بیشتری هم تا به اینجا کسب کند. من خودم در سپاهان بازی کرده و می‌دانم یک باشگاه منظم، با امکانات و سازمان یافته است اما در فصل جاری یک مقدار دچار مشکل شد و حواشی را خواسته یا ناخواسته تجربه کرد که برای این تیم بحران به وجود آورد. با این حال به نظر می‌رسد سپاهان هم چراغ خاموش قصد دارد خودش را به جمع استقلال و پرسپولیس برساند.

نظر شما به عنوان بازیکن و مربی سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد اوسمار ویرا بگویید؟

به هر حال نتایج خود گویای همه چیز است اما به اعتقاد من نباید زحمات یحیی گل محمدی را در پرسپولیس فراموش کرد و باید قدردان او بود. همچنین باید گفت خریدهای زمستانی رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس موتور این تیم را برای نیم فصل دوم تقویت کرد. شما می‌بینید اوستون اورونوف که در ترکیب تیم ملی ازبکستان نمایش بسیار خوبی برابر تیم ملی ایران داشت چگونه خریداری شد و توانست در پرسپولیس خوش بدرخشد. همین طور عبدالکریم حسن که یک مدافع چپ کلاسیک و بسیار تاکتیک پذیر است. عیسی آل کثیر را هم اضافه کنید که گل‌هایی حساس در بازی‌های حساس و مهم می‌زند. محمد خدابنده لو هم‌هافبک جوان و توانمندی است و درواقع نقاط ضعف نیم فصل اول با این خریدها تقویت شد. نکته دیگری که حتما باید به آن اشاره کنم این است که خریدهای جدید، رقابت جدیدی هم به وجود آورده است. به طور مثال شما می‌بینید مهدی ترابی یا سروش رفیعی چقدر متفاوت بازی می‌کنند و این رقابت به سود پرسپولیس و بازیکنانش است.

مطهری: موتور پرسپولیس با خریدهای زمستانی روشن شد

تیم جواد نکونام هنوز صدرنشین لیگ برتر است. در این رابطه نظری ندارید؟

من از مهدی تارتار تعریف کردم و حالا می‌خواهم بگویم جواد نکونام هم جزو مربیان خوب و موفق کشورمان است که با وجود همه مشکلات نتایج خوبی گرفته است. من می‌خواهم بگویم فوتبال ایران مربیان ایرانی و توانمندی دارد  که هم مسلح به دانش روز هستند و هم با تعصب فراوان تلاش می‌کنند و امیدوارم فوتبال باشگاهی ما به نقطه‌ای برسد که برای مربی ایرانی ارزش قائل باشد. ما عادت کردیم مربیان درجه چندم خارجی را در حد گواردیولا یا آنجلوتی بالا ببریم در حالی که مربیان ایرانی بسیار خوبی داریم و زحمات آنها را نمی‌بینیم.

اسم کارلو آنجلوتی را آوردید و می‌خواهیم بپرسیم ال‌کلاسیکو را دیدید یا در مسیر بازگشت به تهران بودید؟

من با ماشین سواری به انزلی سفر کردم و قصد داشتم با ماشین هم برگردم که دوست خوبم علی بهارمست دعوت کرد بمانم و بازی رئال مادرید و بارسلونا را با هم تماشا کنیم.

شما طرفدار رئال مادرید بودید، درست است؟ اشتباه که نمی‌کنیم؟

نه، من طرفدار رئال مادرید هستم و معتقدم این تیم بهترین تیم باشگاهی دنیاست، همان طور که جود بلینگام بهترین بازیکن جهان است. این پسر یک نابغه است که در این سن و سال بسیار پخته و چشم‌نواز و البته تأثیرگذار بازی می‌کند. فوتبال بلینگام مدرن و به روز است و شاید بتوان گفت به رغم مقایسه‌هایی که می‌شود شبیه هیچ کس نیست. بلینگام اگر مصدوم نشود می‌تواند چند توپ طلا را به دست بیاورد.

قبول دارید کارلو آنجلوتی مربی خوش شانسی است؟

یک باور بین بیشتر آدم‌ها و در تمام جوامع به نام شانس وجود دارد که باعث می‌شود بعضی اتفاقات را به آن نسبت دهند و مثلا عنوان کنند کارلو آنجلوتی مربی خوش شانسی است. با شانس خالی نمی‌توان ۴ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در ۵ کشور در رده باشگاهی قهرمان شد. کارلو آنجلوتی از آن دست مربیانی است که شانس را از آن خود می‌کند و بسیار به خودش و تیمش تسلط دارد. شاید برخی‌ها تصور کنند هدایت تیم‌های بزرگی که آنجلوتی برعهده گرفته مثل همین رئال مادرید آسان است اما این طور نیست. مدیریت ستاره‌ها و رختکن تیم‌های بزرگ یا به قول ما فوتبالی‌ها درآوردن بازی‌های بزرگ فقط به شانس نیست بلکه توانمندی و تسلط این مربی را نشان می‌دهد.

به نظر شما رقابت اصلی برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم بین کدام تیم‌هاست؟

پرسپولیس، استقلال و حتی سپاهان که چراغ خاموش دوباره به حرکت درآمده شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. ۶ هفته از لیگ باقی مانده و هر تیمی کمتر اشتباه کند، مصدوم یا محروم کمتری بدهد و تمرکز بیشتری روی کار خودش باز تکرار می‌کنم روی بازی‌ها و نتایج خودش داشته باشد می‌تواند قهرمانی را جشن بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج