اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۲۹۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بالا رفتن تعرفه‌ موبايل و تعجب مشترکان

هنوز مدت زيادي از تغيير تعرفه‌هاي اپراتور اول نگذشته که با صدور اولين دوره قبض‌هاي موبايل در سال جديد، بسياري از مشترکان از مبالغ قبض‌هاي خود متعجب شده‌اند.

روزنامه ابتکار: هنوز مدت زيادي از تغيير تعرفه‌هاي اپراتور اول نگذشته که با صدور اولين دوره قبض‌هاي موبايل در سال جديد، بسياري از مشترکان از مبالغ قبض‌هاي خود متعجب شده‌اند.

اولين سري از قبض‌هاي همراه اول در سال جديد اين روزها به دست مشترکان مي‌رسد و در اين ميان برخي از بالا رفتن يکباره رقم قبض‌هاي خود متعجب هستند. وزير ارتباطات از نخستين روزهاي ورود خود به وزارت ارتباطات اين گونه اعلام کرده بود که سياست دولت جديد اين است که مردم فشاري بابت افزايش هزينه‌ها متحمل نشوند.

به همين دليل هم مدتي محمود واعظي با افزايش تعرفه‌هاي مخابراتي مخالفت جدي کرده و در نهايت جلوي اجراي آنها را در برهه‌اي گرفت اما با اين حال پس از گذشت چند ماه در آخرين روز کاري سال گذشته، سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي که رئيس آن از معاونان وزير ارتباطات است اخباري مبني بر لزوم ايجاد تغيير در تعرفه‌هاي تلفن ثابت و همراه اول منتشر کرد.

از همان زمان اين خبر با عکس‌العمل رسانه‌ها و انتقاد از بالا رفتن هزينه‌هاي ارتباطي همراه شد اما همواره اين نکته اعلام شد که اين تغييرات در راستاي شفاف سازي صورت گرفته و هزينه چنداني به کاربران تحميل نخواهد کرد.

حال کمتر از ۴۰ روز گذشته و قبض‌هاي تلفن همراه به دست مشترکان رسيده و گلايه‌هاي برخي از آنها را به دنبال داشته است. بر اساس مصوبات سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تعرفه‌هاي تلفن همراه کشور براي مشترکان اپراتور اول اين گونه دستخوش تغيير شد که هزينه‌هاي مربوط به جابه جايي بين شهري از آنها حذف و تعرفه هر دقيقه مکالمه با درصدي افزايش مواجه شود.

طبق مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تعرفه پايه يکنواخت يک دقيقه مکالمه تلفن‌همراه سيم‌کارت دائمي براي اپراتورهاي تلفن‌همراه براي تماس‌هاي درون شبکه‌اي را مستقل از مسافت ۴۹۹ ريال تعيين کرده که بر اساس پروانه‌هاي صادره، اپراتورها مي‌توانند در شرايط رقابتي تعرفه‌هاي مذکور را تا حداکثر ۲۰ درصد بالاتر اعمال کنند که سقف اين تعرفه برابر ۵۹۹ ريال خواهد بود و اين مبلغ براي سيم‌کارت‌هاي اعتباري مي‌تواند حداکثر ۵۰ درصد بالاتر باشد. پس از مدتي نيز در روز ۳۱ فروردين ماه و همزمان با مجمع سالانه همراه اول، اين گونه اعلام شد که از ساعت ۲۴ همان روز تعرفه هاي جديد موبايلي اجرايي خواهد شد.

مديرعامل شرکت ارتباطات سيار نيز در اين زمينه گفت: «پيش از نوروز سازمان تنظيم مقررات ارتباطات قانوني وضع کرد که براساس آن تعرفه‌ها از صورت پالسي به حالت دقيقه‌اي تغيير کند بر همين اساس سقف تعرفه‌ در نظر گرفته شده براي هر دقيقه مکالمه با خط همراه اول دائم ۵۹۹ ريال اعلام شد که پيش از اين سقف اين مبلغ ۶۱۷ ريال بود.» وحيد صدوقي به تعرفه‌هاي سيم‌کارت‌هاي دائمي اپراتور اول اشاره کرد و افزود: «پيش از اين نرخ موثر ما در زمينه سيم کارت هاي دائمي ۵۳۷ ريال بود که اکنون اين رقم به ۵۷۰ ريال رسيده وبه عبارت ديگر شش درصد افزايش داشته است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اولندش اگه تو ايرون يه چيزي ارزون شد بايد تعجب كني . گروني كه تعجبي نداره . دومندش گفتن از پالسي به دقيقه اي حساب مي كنن كه اينم به نفع خودشونه به خاطر اينكه شوما اگه 5 ثانيه حرف بزني هم يه دقيقه پات حسابت مينويسن ؟؟؟ پس مخابرات جايي نمي خوابه كه آب زيرش بيفته !! از ريش ميكنن به سيبيل وصله ميكنن يا از سيبيل ميكنن و به ريش ميچسبونن !! مردم هم با اين وضع عادت كردن داش .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج