adexo3
۱۳۱۰۶۶
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

مرگ ۱ کارگر به دست ماموران سد معبر

کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر منسوب به ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده بود، سرانجام روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران جان باخت.

ایلنا: کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر منسوب به ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده بود، سرانجام روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران جان باخت.

خانواده «علی چراغی»، کارگر ۴۱ ساله‌‌ای که صاحب چهار فرزند است درباره اتفاقات منجر به فوت او گفته‌اند که او روز ۱۶ مرداد به همراه پسر ۱۴ ساله‌ به خیابان تهران‌پارس رفته بود که در ساعت ۱۰ صبح حوالی اتوبان باقری نبش خیابان ۱۹۶ غربی با ماموران شهردا‌ری درگیر می‌شود.

ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ ساله علی چراغی درباره روز حادثه می‌گوید من و پدرم سوار بر وانت کنار خیابان در حال حرکت بودیم که ناگهان یک وانت سدمعبر ناحیه چهار منطقه ۴ مقابل ماشین ما پیچید و راه را بست. چهار ماموری که از اتومبیل پیاده شدند از پدرم خوستند که پیاده شود.

من به در خواست پدرم در وانت ماندم و از داخل مکالمه آن‌ها را می‌شنیدم. یک مامور به پدرم گفت که وانت توقیف است. پدرم اصرار داشت که شما حق توقیف ماشین را ندارید و باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیریم. پدرم شروع به تماس با پلیس کرد که در این هنگام چند مامور همزمان با پدرم درگیر شدند و یکی از آنان از پشت دستهای پدرم را گرفت و سایرین مشغول ضرب و شتم او شدند.

هنگامی که من مشغول پیاده شدن از ماشین بودم دیدم که یکی از ماموران با «پنجه بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد و پدرم به زمین افتاد. من قصد نزدیک شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمین افتاده بود را داشتم اما ماموران به گمان اینکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزدیک شدن به پدرم را ندادند اما بعد از دخالت کسبه محل، هر چهار مامور سوار بر وانت از صحنه گریختند.

بنا بر این گزارش؛ خانواده مقتول پرونده‌ای را در کلانتری ۱۲۶ تهران‌پارس تنظیم می‌کنند و ۱۱ نفر از کسبه و اهالی محل نیز در این خصوص شهادت دادند.

در تاریخ ۱۸ مرداد پیش از مرگ این کارگر پزشکی قانونی درباره این پرونده گزارش داده است که «طبق مندرجات پرونده بالینی در تاریخ ۱۶ مرداد در پی اصابت جسم سخت مصدوم دچار ضایعات زیر شده است. یک: کاهش سطح هشیاری. دو: خونریزی در نواحی گیجگاهی و آهیانه و پیشانی سمت چپ جمجمه و کوفتگی بافت مغزی در نواحی گیجگاهی و آهیانه‌ای سمت راست جمجمه که تحت عمل جراحی قرار گرفته است.»

محمد چراغی برادر کارگر مقتول به گفت: در ساعت ۱۳ و سی دقیقه روز پنجشنبه ۱۶ مرداد برادرم را به بیمارستان امام حسین منتقل کردیم. تشخیص اولیه پزشکان «شکستگی شدید جمجمه» بود که به سرعت او را به اتاق عمل منتقل کردند اما پس از عمل جراحی چون بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) این بیمارستان تخت خالی نداشت او را در بخش عمومی بستری کردند و در ساعت ۱۲ شب نیز مجددا او را به اتاق عمل بردند و بامداد جمعه مجددا او را به بخش عمومی منتقل کردند. اما روز یکشنبه ۱۹ مرداد ترجیح دادیم برادرم را در بیمارستان خصوصی نورافشان بستری کنیم که تلاش پزشکان این بیمارستان نیز ثمری نداشت و سرانجام در روز پنجشنبه ۲۳ مرداد برادرم فوت کرد.

گفتنی است، خانواده مقتول در این خصوص پرونده‌ای را در شعبه ۱۰ بازپرسی مجتمع جنایی تهران تشکیل داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      اینقدر میشناسم که توسط این ماموران کشته شدند...حتی به جان مادرم بچه 18 ساله...

    • سعید

      علی چراغی فرزند میرزا ساکن خیابان طالقانی که به خاطرش کل محلمون سیاه پوش شد
      جفا چقدر

    • ایرانی

      سریعا باید شهردار تهران برکنار و به دادگاه جهت قصاص مغرفی شود

    • علی

      زود بگیرین 4 نفرو سریعا اعدام مگه اینجا شهر هرت وسط تهرون روز روشن اونم مامور شهرداری !! شهرداری جواب داری؟؟

    • احد

      حال با رسیدگی به این پرونده مسئولان نشان دهند حقوق بشر در ایران رعایت می شود

    • حسین

      با تاسف از مرگ این کارگر همیشه برایم این سؤال مطرح است چرا مأموران شهرداری و مدیریت مناطق بجای چنین اعمال خشونت بار اقدام به ساماندهی این نیروی کار عظیم نمیکنند تا ضمن اصلاح و زیباسازی شهر خدمات بهتری به مردم داده و این قشر آسیب پذیر نیز با آسودگی خاطر امرار معاش کنند.

    • مهديه

      اگر كار براشون دست و پا كرديد و آنها باز هم سد معبر كردند بريد بگيريدشون.
      دارند براي امرار معاش زحمت مي كشند.
      حالا سد معبر هم كرده باشند.

    • بدون نام

      آری اینچتین است حالا شهردار محترم به فکر تفکیک جنسیتی باشد .

    • نمی فهمم

      سد معبر گناهش بیشتر از سد نفس شد ؟شهرداری جوابت با خدا.....

    • سعیدی

      متاسفانه وقتی به یک سری اشخاص روانی و ناسالم اجازه داده میشود که این برخورد رو با اقشار ضعیف و محتاج جامعه بکنند...نتیجه بهتر از این نخواهد بود..به چه حقی شخصی که بزهکار هست و سلامت روانی نداره و با خودش پنجه بکس حمل میکنه باید استخدام شهرداری باشه؟ لباس فرم شهرداری بپوشه؟ و با ماشین شهرداری در خیابان ول بچرخه.؟

    • بدون نام

      همه شدن هم قاضی و هم جلاد

    • دلشکسته

      خوب بلدیم هر ساعت تو اخبار از کشته شدن نوجوان سیاه پوست در آمریکا حرف بزنیم ولی کشور خودمون رو نمی بینیم ......

      پاسخ ها

      • دوست

        گل گفتی ......

    • ناشناس

      موقعی که شهردار تمام فکرش امور سیاسیه این اتفاقات باید بیفته

    • توریست

      سلام. ماموران سد معبر بخاطر عدم آموزش وانتخاب نفراتی با روحیه ورفتار خاص درنظر مردم چهره محبوبی نیستند.
      این گروه نباید در برخورد با متخلفان خود عامل تخلف رفتاری وعملیاتی داشته باشند و سنگینی نگاه مردم را درک کنند.

    • محمد

      با سلام
      ماموران شهرداری که فعالیت شان در سد معبر می باشتند بسیار خلاف کار هستند یک مورد برایتان توضیح بدهم ،یک روز در خیابان ولیعصر روبروی پارک ملت سر کوچه قبادی که رستوران ( kfs ) ایستاده بودم یک مرد افغانی سر کوچه انواع میوه ها ی بسیار تازه و درجه یک میفروشه ، ازش سوال کردم کی رئیس تو است جوابی نداد فارسی نمی تونست حرف بزنه چون به قیافه ش نمیآد که سرمایه ای داشته باشه بخواهد میوه بفروشه . بعداز نیم ساعت در خط ویژه دیدم یک ماشین شهرداری سد معبر ایستاد یک راننده ریشو هیکل درشت از ماشین پیاده شد و سوت زد این مرد افغانی کلی جعبه میوه را برد به سمت ماشین تحویل داد معلوم شد یکی از کارمند های شهرداری که در سد معبر داره حسابی سوء استفاده میکنه و از فرصت مثل بقیه ...!!!؟؟؟ . این میوه ها را از کجا میآره و سر کدام بدبخت را کلاه میگذاره و جعبه میوه ها را میآره و یک افغانی بدبخت را گیره آورده برایش میوه بفروشه . از مسئولین شهرداری تقاضا دارم کلیه کارمند ها خلاف کار در شهرداری و در ساخت و ساز در سد معبر وووووو رسیدگی و به مجازات برسونه

    • مرتضی

      برخورد بیشتر مامورین سد معبر با کارگران ودستفروشان که از لحاظ مالی فقیر هستند زشت وزننده وغیر انسانی می باشد که ناشی از غرور کاذب و سواستفاده از موقعیت شغلی می باشد امیدوارم نظارت بیشتری بر کار مامورین به عمل آید وفرد خاطی برابر قانون مجازات شود.

    • ستاره

      خدا کجای زندگیمون قرارداره !
      هنوز خیلی از ماه رمضون فاصله نگرفتیم!
      ای بابا
      نون زن و بچه هاشو د رمی اورد تو این روزای گرم
      خودم مغازه دارم
      این مامورایی که برای سرکشی میان البته بعضیاشون نمیدونم پیش خودشون چی فکر میکنند زیاد فیلم اکشن دیدن
      پنجه بوکس اخه برای چی باید همره یه مامور دولتی باشه ؟عجب !!!!!

    • موسوی

      اگه یه فلسطینی کشته شده بود هر ساعتی ار تلویزیون پخش میشد . حالا یه هموطن کشته شده اونم به دست ماموران دولت هیچ کس پاسخگو نیست .متاسفم اقای قالیباف که جواب گو نیستی .هروقت که جواب میخوای بدی میگی به عهده قوه قضاییه هست .حالا اگه پول وسط بود .نیم ساعت نمیکشید پرونده بسته میشد

    • تقی

      با سلام
      متاسفانه دوباره خبری دردآور از عدم مدیریت ارکان دولتی انهم در حد قتل نفس!
      جای هیچ عذر وبهانه ایی نیست چه برای من که از این سوء مدیریتها سختی مهاجرت را به جان خریدم و چه برای شما ها که خواندید و اعتراضی نکردید!
      آیا ما پیروی علی (ع) هستیم یا اهالی شهر فرگوسن آمریکا که همگی برای اعتراض مدتها اعتراض هاشان را به دنیا رسانده اند. آیا این ظلم بر زمین می ماند؟
      تقی از کانادا
      زیوی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج