adexo3
۱۳۷۸۱۰
۶ نظر
۵۰۲۸
۶ نظر
۵۰۲۸
پ

خطرناک ترین گروه خونی را بشناسید

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که برخی از گروه های خونی به نسبت سایرین بیشتر در معرض خطراتی مانند زوال عقل یا حافظه قرار دارند.

خبرگزاری مهر: مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که برخی از گروه های خونی به نسبت سایرین بیشتر در معرض خطراتی مانند زوال عقل یا حافظه قرار دارند.

محققان دانشگاه ورمونت در جدیدترین تحقیقات خود به نقش و ارتباط گروه خونی در ابتلا به بیماری های مختلف با افزایش سن خبر داده اند. در این مطالعه، ارتباط بین زوال عقل و گروه خونی در نمونه هایی که بیش از ۴۵ سال داشتند مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه نشان داد، افرادی که گروه خونی AB دارند، در برابر بیماری هایی مانند زوال عقل یا آلزایمر که در نتیجه افزایش سن رخ می دهند، آسیب پذیرتر هستند.

اشخاصی با گروه خونی AB که جمعیت کمی را به خود اختصاص داده اند در خطر بیشتری در رابطه با زوال عقل و حافظه قرار دارند. این تیم تحقیقاتی به سرپرستی "دکتر کریستین الکساندر" بیش از ۳ سال است که ۳هزار نمونه(زن و مرد) ۴۵ سال به بالا را مورد بررسی قرار داده اند. نوع گروه خونی می تواند با بیماری های دیگری مانند سکته مغزی نیز در ارتباط باشد.

در این مطالعه ۴۹۵ بیماری که نشانه هایی از آلزایمر و زوال عقل در آنها دیده شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. بیشتر افرادی که دچار زوال عقل شده بودند، گروه خونی AB داشتند. نتایج تحقیقات نشان داد، افرادی با گروه خونی A.B هشتاد و پنج درصد بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند زوال عقل هستند که در نتیجه افزایش سن بروز می کند. در این گروه خونی، میزان قابل توجهی از فاکتور هشت که منجر به لخته شدن خون می شود، دیده شد، در نتیجه ابتلا به زوال عقل نیز افزایش پیدا می کند.

اما دکتر "سیمون ریدلی"، مدیر بخش آلزایمر انگلیس معتقد است که برای سلامت بودن بایستی رژیم غذایی مناسب، ورزش و دوری از سیگار را در برنامه روزانه خود گنجاند. تحقیقات تکمیلی برای پی بردن به سایر زوایای بیماری ها با توجه به گروه های خونی ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازي

      خدايي خودتون يه دور ديگه خبر رو بخونيد چندبار نوشتيد گروه خوني AB در معرض زوال عقل قرار دارند بابا به خدا فهميديم خنگ كه نيستيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یبارم من میگم واسه محکم کاری
        گروه خونی AB در معرض زوال عقل قرار دارند

      • بدون نام

        گروه AB از همه گروهها خون می گیرن، به هیچ گروهی هم خون نمی دن... فلذا خسیس تشریف دارند! خسیس هم آخرش زوال عقل می گیره!!!!

    • پزشک تندرستی از اورسویه

      سیگاریها باعث خیلی از بیماریها هستند که افراد غیر سیگاری را نیز در جامعه دچار مشکل می کنند سیگار را حذف کنید اگر دلتان می خواهد

    • محسن

      همچین میگی خطرناک گفتم چی شده
      میگه احتمال فراموشی در سنین بالا در اونها بیشتره

    • محمد

      سلام بیماری آلزایمر بیشتر از وضع بد اقتصاری بوجود می آید وقتی خانم روی کاغذ دوسه مورد مواد خوراکی را می نویسد که برم بازار بگیرم وپولم کفاف آنرا نمی دهد نمی دانم به چه روئی به خانه بیایم شماره تلفن خودم را ازیاد می برم کاری به گروه خون ندارد یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج