adexo3
۱۶۰۲۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اساسنامه اصلا به فیفا نمی رود!

کفاشیان سر تاج و عزیز محمدی کلاه گذاشت

علی کفاشیان درحالی با زیرکی توانست برای تغییرات اساسنامه رای اعتماد بگیرد که دو نایب رئیس او به شدت با این تغییرات مشکل داشتند.

علی کفاشیان درحالی با زیرکی توانست برای تغییرات اساسنامه رای اعتماد بگیرد که دو نایب رئیس او به شدت با این تغییرات مشکل داشتند.

درحالی که بر اساس اساسنامه قبلی ، فدراسیون برای ایجاد تغییرات در مجمع نیاز به ۴۵ رای داشت ، وقتی رای گیری انجام شد ، تنها با ۴۳ رای ، اساسنامه فدراسیون اصلاح شد تا عزیز محمدی و تاج به شدت به این تغییرات اعتراض داشتند. اگرچه تاج سیاستمدار تر از این است که اعتراضش را شفاف بگوید. او در حرف هایش در مجمع گفت:« حتی یک اختلاف نظر بین ما و کفاشیان نمی توانید پیدا کنید» و دقیقا چند لحظه بعد وقتی درباره اختلاف بر سر قطبی ، رئیس کمیته داوران ، علی دایی ، تیم ملی امید و ... از او پرسیدیم گفت:« حالا آنجا مجمع بود ، شما خیلی پی حرف را نگیرید! مهم این است که اگر گردش کنیم میخ می شه ؛ تختش کنیم ، سیخ می شه!» او ادامه داد:« من به نظرم با این قانونی که تصویب شد ، برای رئیس بعدی خوب می شود. حالا شاید هم خود ما رئیس بعدی بودیم( می خندد و می گوید این را شوخی کردم ها ننویسی ها! ) »

به عکس تاج البته ، عزیز محمدی کمی آتشین تر بود. او اساسنامه را در دست داشت و مدام دو بندی را که بر اساسش تاکید داشت ، تغییرات رای نیاورده را به همه نشان می داد. او می گفت:« من بحثم تاکید اساسنامه است. اگر این تغییرات را برای فیفا بفرستیم ، ایراد می گیرد و اساسنامه بر می گردد. بر این اساس ، دوباره باید انتخابات مجمع با اساسنامه فعلی برگزار شود چون ما زمان مجمع انتخابی را دیگر مشخص کرده ایم و راهی برای عقب انداختنش وجود ندارد.» این باوری بود که تاج و عزیز محمدی داشتند . آنها مسرور بودند از اینکه اساسنامه برای تائید اصلاحات باید به هیات دولت و بعد به فیفا فرستاده شود تا تائیدیه نهایی برای اجرایی شدن را پیدا کند. عزیز محمدی که کاندیدای ریاست نمی شود ، امید دارد با آرای اعضای اتحادیه ، رئیس سازمان لیگ یا معاون اجرایی مسابقات باقی بماند اما با تصویب اساسنامه جدید ، جایگاه او از حالت انتخابی در می آید و باید به انتخاب رئیس باشد.

او اگرچه حتی در لحظه ترک مجمع بر این باور بود که هنوز هم انتخابات با اساسنامه قدیم ، بررسی می شود اما قصه رویی دیگر هم داشت. اینجا کلکی بود که کفاشیان با نوابش زده بود و حرفی از آن نمی گفت. فقط اصرار داشت که رای گیری انجام شده و اصلاحات تائید. فقط در همین حد اما چطور آنها توانستند حرف شان را به کرسی بنشانند. ابرقویی نژاد ، رئیس هیات فوتبال اصفهان و بازرس انتخابات که مسئولیت شمارش آرا را بر عهده داشت در این باره به خبرآنلاین توضیح می دهد:« بر اساس آیین نامه اجرایی اساسنامه قبلی باید ۴۵ رای مثبت به صندوق می افتاد تا تغییرات رای بیاورد اما در آخرین لحظه من از آقای وزیر خواستم کلیات تغییرات اساسنامه جدید به رای گذاشته شود که این تغییرات رای آورد. یعنی دیگر برای رای آوردن ، نیاز به اکثریت نسبی بود. من خودم از همه بیشتر حواسم هست که رایی جا به جا نشود و هیچ تخلفی انجام نگرفته است.»

او درباره ابهام دیگری که گروه منتقد کفاشیان داشتند هم می گوید:« بر اساس بند ۳۲ اساسنامه می گوید مجمع اختیار تغییرات در اساسنامه را دارد و دیگر نیازی به تائیدیه فیفا وجود ندارد.»


منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

کفاشیان سر تاج و عزیز محمدی کلاه گذاشت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج