adexo3
۱۶۴۰۵
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بازهم خرابی در مسیر فیبرهای نوری اینترنت را قطع کرد

فضای مجازی پتکی بر اعصاب کاربران

وخامت اوضاع اینترنت در سراسر کشور در اوج است به طوری که روز گذشته از حدود ساعت ۱۰:۳۰ پس از اختلالات مکرر برای چند ساعت به قطعی سراسری رسید.

برترین ها به نقل از تماشا: وخامت اوضاع اینترنت در سراسر کشور در اوج است به طوری که روز گذشته از حدود ساعت ۱۰:۳۰ پس از اختلالات مکرر برای چند ساعت به قطعی سراسری رسید. این درحالی است که از چند روز پیش در برخی استان های کشور مانند شیراز و هرمزگان قطعی سراسری اینترنت آغاز شده است، به طوری که دوشنبه هفته گذشته ارائه اینترنت توسط همه شرکت های ارائه دهنده این خدمات در شیراز متوقف شد.

به هر حال اگر قصد سرچ کردن و گشت زنی در اینترنت را دارید در حال حاضر برای چنین کاری، زمان مناسبی را انتخاب نکرده اید چراکه پس از ساعت ها وقت صرف کردن و زل زدن به صفحه مانیتور تازه متوجه می شوید که چیزی به نام اینترنت وجود ندارد و مجبور می شوید با ا عصاب به هم ریخته فضای مجازی را ترک و قید سرچ کردن را بزنید. البته این به این معنا نیست که پیش تر از این سرعت دسترسی به اینترنت دچار اختلال نبوده است چراکه ماه هاست دسترسی شهروندان به اینترنت با کندی بسیار همراه است.

هرچند هنوز هیچ یک از مسئولان حاضر نشده اند به طور رسمی درباره دلایل آشفتگی های چند هفته گذشته اینترنت که اکنون به بالاترین حد خود رسیده اطلاع رسانی کنند، اما از قرار معلوم یک مسئول بی نام و نشان دلیل این اختلاف را خرابی در یکی از مسیرهای فیبر نوری اعلام کرده است.

همچنین مسئولان مربوطه به ایسنا گفته اند که این مشکل به زودی و با جایگزینی ظرفیت جدید برطرف خواهد شد.

پیش از این نیز قطعی و کندی ارتباط اینترنتی وجود داشت اما به گونه ای نبود که بسته ای در طول چند دقیقه و به صورت پیاپی ارسال نشود، البته این موضوع بیشتر از دید کاربران ADSL مطرح شده و وضعیت کسانی که دایل آپ استفاده می کنند، مشخص نیست.

باوجودی که تقریبا هر هفته اخبار و مصاحبه هایی به نقل از مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر افزایش و توسعه مسیرهای شبکه فیبر نوری و افزایش سرعت، ظرفیت و کیفیت اینترنت مطرح و این وعده داده می شود که دیگر با مشکلی به عنوان اختلالات اینترنتی رو به رو نخواهیم بود و در صورت بروز مشکل قطعی، ارتباط به واسطه پشتیبانی مسیرهای فیبر نوری از چند مسیر و بلافاصله از مسیر جایگزین برقرار می شود، اما در عمل اختلالات و سرعت کم اینترنت، همچنان معضلی حل ناشدنی و پایان ناپذیر برای کاربران محسوب می شود.

به هر حال هنوز توضیح خاصی از سوی مسئولان و به ویژه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی انحصاری اینترنت کشور ارائه نشده است.

تنها چیزی که برای شهروندان سراسر کشور واضح بوده این است که باید برای استفاده از اینترنت قل از آن خود را مجهز به قرص های آرامبخش کنند تا در لحظات طاقت فرسای استفاده از فضای مجازی عنان اختیار از کف ندهند!


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فضای مجازی پتکی بر اعصاب کاربران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان خیلی اعصابم خورده داغونم

    • marmar

      آره مال من که قطع نشده اما سرعتش پایین اومده.......
      من فکر میکنم علتش رو میدونم.......

    • مملي

      وضعيت اينترنت داغان كه بود داغان ترم شده و ميشه.

    • دالایلاما

      1.استونی2.لیتوانی3.کره جنوبی
      ایران &+n
      n=تعداد کل کشورهای جهان
      &=تمام بنده خداهایی که تو نوبتند دومین صفحه گوگل بالا بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج