adexo3
۱۹۲۴۹
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

کشف انجیل ۱۵۰۰ ساله در یک دادسرا!

یک جلد انجیل قدیمی متعلق به هزار و پانصد سال پیش که در دادسرای آنکارا پایتخت ترکیه به مدت بیش از هشت سال به عنوان امانت و برای بررسی قضایی نگهداری می شد، به موزه قوم شناسی این شهر منتقل شد.

فارس: یک جلد انجیل قدیمی متعلق به هزار و پانصد سال پیش که در دادسرای آنکارا پایتخت ترکیه به مدت بیش از هشت سال به عنوان امانت و برای بررسی قضایی نگهداری می شد، به موزه قوم شناسی این شهر منتقل شد.

کشف انجیل 1500 ساله در یک دادسرا!

مسئولان دادسرای آنکارا با مشخص شدن وجود یک عدد انجیل قدیمی در آرشیو این دادسرا، که متعلق به هزار و پانصد سال پیش بوده و در سال ۲۰۰۰ میلادی از یک باند قاچاقچی اشیاء تاریخی و عتیقه کشف و ضبط شده و برای بررسی قضایی و تحقیق بیش از هشت سال به عنوان امانت در آرشیو دادسرای مذکور نگهداری شده، این انجیل با ارزش را به موزه قوم شناسی آنکارا تحویل دادند.

در حالی که ارزش مادی این انجیل تاریخی از سوی کارشناسان حدود بیست میلیون دلار برآورد شده، مقامات واتیکان خواهان بررسی و تحقیق بر روی این نسخه انجیل شده اند. کارشناسان آثار تاریخی همچنین ارزش کپی این اثر را تا دو میلیون دلار اعلام کرده اند. پلیس ترکیه تحقیق بر روی احتمال کپی برداری از این اثر تاریخی را آغاز کرده است.

انجیل هزار و پانصد ساله در حالی به موزه قوم شناسی آنکارا منتقل شده که به گفته مسئولین موزه، هنوز هم بافت و ترکیب تاریخی خود را حفظ کرده و نشانه های زیادی از تعلق این جلد از انجیل به آن دوران را با خود دارد.

احتمال می رود انجیل مذکور یکی از نسخه های تحریف نشده این کتاب آسمانی مسیحیت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج