اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۰۵۳
۱ نظر
۵۰۷۱
۱ نظر
۵۰۷۱
پ

تلویزیون؛ محصول جدید اپل

بعضی از تحلیلگران اعتقاد دارند محصول بعدی اپل یک تلویزیون منحصر به فرد است که توانایی انجام دادن تمامی کارهایی را دارد که محصولات پیشین اپل از آن برخوردار بودند

تلویزیون؛ محصول جدید اپل

هفت صبح : بعضی از تحلیلگران اعتقاد دارند محصول بعدی اپل یک تلویزیون منحصر به فرد است که توانایی انجام دادن تمامی کارهایی را دارد که محصولات پیشین اپل از آن برخوردار بودند

سهام اپل این روزها به بیش از 400 میلیارد دلار رسیده و ارزش آن حتی از درآمد ناخالص ملی کشورهایی همچون یونان و آرژانتین هم بیشتر است. شاید تصور این موضوع سخت باشد که 15 سال پیش اپل یک شرکت در آستانه ورشکستگی بود اما مدیریت استیو جابز نه فقط اپل را از گودال شکست نجات داد بلکه توانست دید مردم جهان را نسبت به وسایل همراه دیجیتال عوض کند.

تلویزیون؛ محصول جدید اپل

آی پاد، آی فون و آی پد جزو این محصولات بودند و شاید حالا بهترین زمان برای عرضه وسیله بزرگ بعدی این شرکت باشد. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند محصول بعدی اپل تلویزیون هوشمند است، محصولی که شایعه ساخت آن به دو سال پیش بازمی گردد. هرچند احتمالا در زمان که این مطلب را مطالعه می کنید اپل پرده از نسخه جدید تبلت های خود برداشته است اما این دلیل نمی شود که آنها دست از جاه طلبی بردارند. فراموش نکنیم جمله «مجنون بمان، گرسنه بمان» بزرگ ترین میراثی بود که جابز برای جانشینان خود برجا گذاشت.

بزرگ ترین محصول اپل

هرچند این نخستین باری نیست که شایعه ساخت تلویزیون هوشمند اپل به گوش می رسد اما به نظر می رسد مسوولان اپل این بار بیش از پیش مصمم به ساخت چنین دستگاهی هستند. ژن مانستر، تحلیلگر موسسه Piper Jaffray اعتقاد دارد تلویزیون اپل بزرگ ترین تحول صنعت دیجتال بعد از عرضه تلفن های هوشمند است. او می گوید: «تلویزیون اپل واقعیت دارد و به اعتقاد من این محصول نه فقط بزرگ ترین ثمره صنعت دیجیتال در پنج سال اخیر به حساب می آید بلکه بزرگ ترین وسیله ای است که اپل بعد از آی فون دست به عرضه آن زده است.»
مانستر که پیش از این هم بارها خبر از ساخت تلویزیون هوشمند اپل به نام ITV داده بود اضافه می کند طرح کلی این تلویزیون با تمامی محصولات درون بازار تفاوت دارد و دیگر شاهد لبه یا شکل اوریب مانند در کناره های این محصول نخواهیم بود.

تلویزیون؛ محصول جدید اپل

پدیده ای به نام سیری

در زمانی که iphone ۴S معرفی شد. بسیاری اپل را به سبب ساخت محصولی مشابه به نسخه پیشین آی فون متهم کردند اما برگ برنده این شرکت وجود برنامه به نام سیری (Siri) بود. برنامه ای صوتی که می توان انواع و اقسام دستورها را به شکل های متفاوت به آن داد. معجزه سیری توانست نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب کند طوری که حتی چند روز پیش خبر رسید گوگل تا سال آینده دست به ساخت برنامه مشابهی خواهد شد. مانستر معتقد است سیری یکی از بزرگ ترین ویژگی های iTV خواهد بود و در این باره گفت: «استفاده هاز صدا برای تعویض شبکه های مختلف ایده بسیار جالبی است هرچند هنوز هم افرادی پیدا می شوند که ترجیح می دهند به شیوه سنتی از کنترل استفاده کنند. من فکر می کنم اپل اجازه استفاده از هر دو نوع را به مشتریان خود خواهد داد.» علاوه بر سیری می توان انتظار ویژگی های دیگری را داشته باشیم که بین محصولات اپل مشترک است. ذخیره سازی ابری به وسیله Icloud، برنامه های کاربردی فراوان که روی مارکت اپل حضور دارند، Air Play (برنامه مخصوص اپل که برای استریم عکس، فیلم و صدا ساخته شده است)، Eacc Time (برنامه تماس تصویری اپل که شباهت بسیاری به اسکایپ دارد) و از همه مهم تر استفاده از صفحه تماما لمسی ازجمله مشخصاتی است که می توانیم انتظار دیدن آنها را در تلویزیون اپل داشته باشیم.

iTV از مرز خیال تا واقعیت

با تمامی این تفاسیر هیچ کدام از ما نمی توانیم از ساخت تلویزیون اپل اطمینان خاطر داشته باشیم. فراموش نکنیم این شایعات نخستین بار توسط شخص ژن مانستر منتشر شد. او در سال ۲۰۱۰ پیش بینی کرده بود اپل با تولید تلویزیون می تواند به ترتیب طی سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ سودی معادل ۶/۲، ۲/۵ و ۶/۷ میلیارد دلار را کسب کند. در آن هنگام مانستر تنها مدعی شده بود اپل با تولید تلویزیون های خود می تواند به چنین سودی دست پیدا کند و هیچ خبری مبنی بر حضور چنین وسیله ای مخابره نشد. شاید iTV چیزی بیشتر از یک افسانه یا داستان خیالی نباشد اما حتی تصور تلویزیون ساخت اپل هم می تواند از دیدگاه طرفداران این شرکت بسیار جذاب باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maryam

      apple akhareshe.vaghean mahshare.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج