اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۹۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دروغگوها مراقب چشمانشان باشند

به تازگی دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک برنامه رایانه ای طراحی کرده اند که می تواند حرکات چشم سخنور را برای تشخیص دروغگویی مورد مطالعه قرار دهد.

دروغگوها مراقب چشمانشان باشند

برترین ها: تشخیص دروغ با کمک ابزارهای فناوری یک اتفاق جدید نیست. ابزارهای تشخیص حتی پیش از جنگ جهانی دوم هم کاربرد داشته اند و البته از آنها برای بازجویی استفاده می شده است. در سال های اخیر تشخیص دروغ به یک شاخه علمی تبدیل شده است و پیشرفت های بسیاری چه در زمینه انسانی و چه در زمینه فناوری برای آن به وجود آمده است. این ابزارها اما هیچ کدام موفقیت صددرصدی ندارند و هرکدام تا درصدی قابل اطمینان هستند.

به تازگی دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک برنامه رایانه ای طراحی کرده اند که می تواند حرکات چشم سخنور را برای تشخیص دروغگویی مورد مطالعه قرار دهد. براساس ادعای این دانشمندان این برنامه می تواند با دقت 82/5 درصد، دروغگویی را تشخیص دهد که در مقابل بازجوی انسانی آموزش دیده که تنها می تواند 65 درصد را تشخیص دهد، رقم بسیار خوبی به شمار می رود. محققان برای امتحان این برنامه روی یک عده داوطلب آزمایش انجام دادند و حرکات چشم آنها را هنگام جواب دادن به سوالی در مورد دزدی را ثبت کردند. این افراد پس از نقل مکان به محیطی دیگر دوباره در مورد دزدی مورد سوال قرار گرفتند و تفاوت های حرکات چشم شان هنگام پرسیدن سوال اول و سوال دوم ثبت شد و مورد مطالعه قرار گرفت.

نتایجی که برنامه اعلام کرد تا حد زیادی با واقعیت تطابق داشت و این نشان می داد که این نرم افزار در آزمایش های اولیه موفق تر از بازجوی انسانی عمل می کند. به گفته دانشمندان تعدادی از شرکت کنندگان در این آزمایش درغگوهای ماهری بودند که قادر به کنترل حرکات فیزیولوژیکی چشمان خود هنگام گفتن دروغ هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج