اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۹۴۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

دنيزلي: علی کریمی را نمي‌خواهم

سرمربي ترك پس از بازي با الهلال در يك ملاقات خصوصي به رويانيان هشدار داده بود كه كريمي‌ را فقط تا پايان فصل مي‌تواند تحمل كند و براي فصل آينده او را نمي‌خواهد.

تهران امروز: كريمي‌ اولين بار در همان نخستين روزهاي حضور دنيزلي در تهران و در يكي از اردوها مقابل دنيزلي ايستاد. پيرمرد ترك تاكيد كرده بود كه همه بازيكنان بايد ناهار را در كنار هم بخورند اما كريمي‌زير بار پذيرفتن اين دستور نرفت

يك مصاحبه طعنه‌آميز ديگر از علي كريمي‌در پايان مسابقه اي كه با تساوي پرسپوليس مقابل تيم ۱۰نفره قطري و در حضور حدود ۹۶ هزار تماشاگر به پايان رسيده بود.

هواداران پرسپوليس با چهره عصباني كاپيتان تيمشان و اعتراضات بي محاباي او به خوبي آشنايي دارند. قابليت‌هاي فردي شماره هشت آن قدر قابل اعتنا و مسحور‌كننده هست كه قرمزدوست‌ها همواره و در هر منازعه‌اي طرف علي كريمي‌را گرفته اند و چاره اي غير از فرار براي رقيب او باقي نگذاشتند.

اين بار اما قضيه تا حدودي متفاوت است. علي كريمي‌با مصطفي دنيزلي نمي‌سازد و از حضور اين مربي روي نيمكت پرسپوليس راضي نيست. كريمي‌اولين بار در همان نخستين روزهاي حضور دنيزلي در تهران و در يكي از اردوها مقابل دنيزلي ايستاد. پيرمرد ترك تاكيد كرده بود كه همه بازيكنان بايد ناهار را در كنار هم بخورند اما كريمي‌زير بار پذيرفتن اين دستور نرفت.

پس از آن درگيري ديگري بين اين دو در عربستان و پيش از بازي با الهلال اتفاق افتاد. ماجرا به جايي رسيد كه برخي از رسانه‌ها از احتمال خروج كريمي‌از تركيب اصلي براي آن بازي خبر دادند اما با پادرمياني محمد رويانيان قضيه فيصله پيدا كرد و دنيزلي در مصاحبه‌اي گفت:« كريمي‌مثل پسر من مي‌ماند. او براي تيم ما بازيكن بسيار مهمي‌است.» پس از بازگشت پرسپوليس به تهران مديرعامل باشگاه تاكيد كرد كه كريمي‌هم بايد حد و حدود خود را به عنوان يك بازيكن نگه دارد و از سرمربي تيم حرف شنوي داشته باشد. در بازي با نفت تهران دنيزلي ۹۰ دقيقه علي كريمي‌را روي نيمكت نشاند و پرسپوليس در آن بازي با سه گل برنده شد. هرچند گفته مي‌شد آقاي سرمربي به او استراحت داده تا براي بازي با الشباب در تهران سرحال باشد اما تعبير ديگري هم وجود داشت و آن اينكه دنيزلي قصد داشت به هواداران و بازيكنان پرسپوليس تفهيم كند كه تيم بدون كريمي‌هم مي‌تواند بازي‌هاي درخشاني را ارئه بدهد. سرمربي ترك در تمرينات تفاوتي بين كريمي‌و ديگر بازيكنان قائل نيست و بارها به اين بازيكن تاكيد كرده كه بايد دوندگي بيشتري در زمين مسابقه داشته باشد؛ آنچه كه براي شماره هشت به عنوان بازيكني كه همواره مورد تاييد بوده و تعريف و تمجيد شنيده تا حدودي سنگين است و از ابتدا قابل پيش‌بيني بود كه اين رابطه دوام چنداني نخواهد داشت.

كريمي‌براي از پيش رو برداشتن رقيب جديد در قياس با تجربه‌هاي قبلي اش كار دشواري دارد. مصطفي دنيزلي در ميان هواداران پرسپوليس مرد محبوبي است و بخصوص پس از آنكه توانست بازي ۲ بر صفر باخته مقابل استقلال را به پيروزي ۳ بر ۲ تبديل كند محبوبيت خود را در ميان قرمزها چندين برابر كرد. از طرفي او آن قدر باتجربه هست كه براي كنار زدن مخالفانش به ادبيات تند و برخورد مستقيم روي نياورد و برنامه‌هاي مورد نظرش را آرام آرام و با استراتژي دقيق پيش ببرد. در سوي مقابل اما علي كريمي‌كاراكتر تندمزاج و ادبيات صريحي داردو زماني كه از كوره در مي‌رود منطق چنداني در جملاتش به چشم نمي‌آيد.

كريمي‌كه نتوانسته با سرمربي جديد ارتباط برقرار كند پس از تساوي پرسپوليس مقابل الغرافه در ورزشگاه آزادي مصاحبه تند و تيز و غافلگيركننده‌اي را انجام داد. او به‌طور خاص دنيزلي را هدف گرفت و گفت:«تساوي مقابل اين همه جمعيت دست كمي‌از باخت ندارد. مربي ما بايد در مورد اين نتيجه پاسخگو باشد. متاسفانه بعضي از بازيكناني كه در بازي قبلي تيم عملكرد ضعيفي داشتند در اين بازي هم در تركيب اصلي به ميدان رفتند.

نتيجه اين كار چيزي جز از دست رفتن ۲ امتياز نمي‌تواند باشد.» كريمي‌در حالي اين‌گونه به دنيزلي تاخت كه عملكرد اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا فراتر از حد تصور بوده و به‌رغم اين تساوي، قرمزها كماكان شانس اول صعود از گروه هستند. به نظر مي‌رسد او زمان مناسبي را براي زير سوال بردن عملكرد پيرمرد ترك انتخاب نكرد و بعيد نيست اين عجله كار دست كاپيتان دوم پرسپوليس بدهد. سابقه حضور مصطفي دنيزلي در فوتبال ايران نشان مي‌دهد او هم كسي نيست كه با ستاره‌هاي معترض مماشات كند. دنيزلي در پاس حتي رودرروي مديرعامل باشگاه ايستاد و به همراه تيمش به اصفهان نرفت.

او در پرسپوليس پايش را در يك كفش كرد و موفق شد به حضور چند ساله حميد استيلي روي نيمكت اين تيم پايان بدهد. پيرمرد به محض بازگشت دوباره به ايران محمود خوردبين را به عنوان يكي ديگر از اعضاي ثابت نيمكت پرسپوليس خانه نشين كرد و جالب اينكه در هيچ‌كدام از اين موارد به‌خاطر نمي‌آوريم او به طور مستقيم با كسي طرف شده باشد و يا مصاحبه تند و تيزي انجام داده باشد. درست برخلاف كريمي‌كه با هر جرقه‌اي كلمات تحريك‌كننده‌اي را به صورت مدير و سرمربي پرتاب مي‌كند. با اين حساب برنده اين نبرد پنهان و آشكار چه كسي مي‌تواند باشد؟

كريمي‌ و دنيزلي هر دو به نفر اول بودن عادت كرده اند و اين اصلي‌ترين دليلي است كه آنها نمي‌توانند با هم كار كنند. دنيزلي در تركيه هم در هر تيمي‌كه كار كرده مرد اول سكوهاي تماشاگران بوده و اينچنين بود كه در گالاتاسراي، بشيكتاش و فنرباغچه هيچ بازيكني به اندازه او تشويق نمي‌شد. اين ويژگي مشترك بين او و شماره هشت پرسپوليس است. كريمي‌حتي با ايمون زايد هم كه پس از هت تريك در بازي با استقلال به يكي از محبوب ترين بازيكنان پرسپوليس تبديل شد رابطه خوبي ندارد. ادعاي او درباره بازيكني كه مقابل سپاهان ضعيف كار كرد اما باز هم در تركيب اصلي قرار گرفت دقيقا ايمون زايد را نشانه مي‌رفت. زايد در بازي با سپاهان در دو نوبت مانع گلزني كريمي‌شد و در بازي با الغرافه هم پاس طلايي كريمي‌را از داخل محوطه جريمه به خارج زد.

قرارداد علي كريمي‌ با پرسپوليس در پايان اين فصل تمام مي‌شود اما دنيزلي يك فصل ديگر با قرمزها قرارداد دارد. سرمربي ترك پس از بازي با الهلال در يك ملاقات خصوصي به رويانيان هشدار داده بود كه كريمي‌را فقط تا پايان فصل مي‌تواند تحمل كند و براي فصل آينده او را نمي‌خواهد. فصل آينده يك نفر از اين دو در پرسپوليس خواهد بود و البته كه انتخاب كريمي‌و تسويه حساب با دنيزلي از لحاظ مالي به هيچ عنوان براي باشگاه مقرون‌به‌صرفه نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      متآسفانه علی کریمی همیشه با مربیان درگیر است وتیم را به حاشیه می برد!

    • بدون نام

      بازیکنی که در مقابل مربیش قد علم میکنه نباید در تیم بمونه چون همین مورد باعث مافیا میشه ! دقیقا مثل جباری که عدم برخورد با اون به استقلال ضربه زد چون کرار رو که بیرون کرد خودش هم مصدوم شد !
      من خودم علی کریمی رو خیلی دوست دارم ولی نه بیشتر از پرسپولیس !
      الان تیم مدیریت قوی داره ، سرمربی معتبر بین المللی داره که در گروه مرگ آسیا فوق العاده کار کرده و کسب آبرو کرده برامون ، پس دلیلی نداره بخاطر خودخواهی علی کریمی و اینکه دوست داره نفر اول باشه در پرسپولیس شانس بالایی که برای قهرمانی در آسیا به ما رو کرده رو بهش پشت کنیم.
      با کریمی یا بدون کریمی فرقی نداره ، ولی با دنیزلی و بازیکنهای آسی که در فصل نقل و انتقالات میگیریم به کاپ آسیا حمله میکنیم....

    • mostafa

      سلام همچین تیتر زدین آدم فکرمیکنه شما هم توی اون مهمونی بودین آقای نویسنده استقلالی لطف کن روی اعصاب راه نرو سری بد از اینا بنویسی جور دیگه ای باهات بر خود مهشه هااااااااااااا

    • فاران

      علی کریمی از محبوب ترین هاست ، امیدوارم این موضوع هرچه سریعتر برطرف بشه ، دوست نداریم کریمی پرسپولیس ، جباری دوم در استقلال باشد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج