adexo3
۲۲۴۳۱
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

سقوط شاهین با گران ترین بازیکنان جهان!

زمانی که هر ساعت خبر از قراردادهای چندصد میلیونی بازیکنان نامدار لیگ با شاهین منتشر می شد، هواداران بوشهری فکرش را هم نمی کردند که این هزینه های گزاف به چنین تراژدی ای ختم شود.

سقوط شاهین با گران ترین بازیکنان جهان!

تماشا: روزهای ابتدایی فصل، زمانی که هر ساعت خبر از قراردادهای چندصد میلیونی بازیکنان نامدار لیگ با شاهین منتشر می شد، هواداران بوشهری فکرش را هم نمی کردند که این هزینه های گزاف به چنین تراژدی ای ختم شود.

یکی از این بازیکنان میثم منیعی بود که پس از دو فصل ناموفق در مس کرمان و تراکتور که جمعا تعداد بازی هایش در این دو تیم به انگشتان یک دست هم نمی رسید، این فصل به شاهین آمد. اما او تنها به شاهین نیامد و در نقش یک ایجنت، چند بازیکن را نیز با خود به این تیم آورد. اما منیعی تنها کسی نبود که راه ورود بازیکنان گران و بی کیفیت به شاهین را بازگذاشت.

سقوط شاهین با گران ترین بازیکنان جهان!

حمید درخشان که سرمربی شد، سوگلی اش علی انصاریان را با خود آورد. این مدافع ۳۵ ساله که چند سالی بود از سطح اول فوتبال کشور فاصله داشت، به این تیم لیگ برتری پیوست. او در دو هفته اول ثابت به میدان رفت و سپس ۲۴ هفته متوالی غایب بود. او از هفته ۲۷ تا الان به صورت متناوب به میدان می رود. سریال قهر و آشتی انصاریان هم در نوع خود جالب بود. او سه بار از این تیم قهر کرد و دوباره برگشت. انصاریان که اضافه وزنش کاملا مشهود است، یکی از ضعیف ترین بازیکنان شاهین بوده است به طوری که در بازی با سپاهان هر بازیکنی اراده می کرد، به راحتی از کنار او رد می شد.

خریدارهای قابل قبول

در لیست همراهان منیعی، می توان شکوری و طالب لو را جزو خریدهای خوب به حساب آورد. این دو تنها در دو بازی تیمشان غایب بودند. شکوری هرچند مدتی متهم به کم کاری می شد و با مربیان تیم مشکل پیدا کرد، ولی در مجموع بازیکن خوب و تاثیرگذاری در شاهین بود. عملکرد طالب لو درون دروازه به گونه ای بود که باشگاه آشفته شاهین، حداقل نگرانی ای بابت دروازه اش نداشته باشد.


خریدهای افتضاح

شاهکار خریدهای شاهین را می توان محمد پروین و جاسم کرار دانست. پروین که فقط در 8 جلسه آن هم فقط در تمرینات تهران حضور پیدا کرده بود و در اردوی ترکیه هم همراه این تیم بود، حتی یک دقیقه هم برای این تیم به میدان نرفت. کرار یاغی هم که در مجموع 34 دقیقه برای این تیم بازی کرد و در باقی مواقع به بهانه هایی چون مصدومیت غایب بود، در حالی که برای تیم ملی عراق به میدان می رفت. جالب اینکه پروین و کرار بیشترین پول را از باشگاه دریافت کردند. گفته می شود، پروین 80 میلیون از پول خود را دریافت کرده است. کرار هم که گویا 200 میلیون از پول خود را گرفته، به علت اینکه زمان گرفتن چک ایران نبوده با شکایت باشگاه شاهین مواجه شده است.


از علی پروین تا درخشان

میثم منیعی نامنظم بازی می کرد و حتی یک ۹۰ دقیقه کامل در ترکیب قرار نگرفت. او به خاطر نداشتن آمادگی بدنی مجموعا ۱۵۰ دقیقه یعنی کمتر از دو بازی برای شاهین بازی کرد. نکته جالب که در این میان شنیده می شود، این است که علی پروین ۱۵۰ میلیون از شاهین، حق مشاوره دریافت کرده است. شاهکار شاهین را می توان، قرارداد ابتدای فصل با سوشا مکانی دانست. او که ۵۵۰ میلیون با باشگاه قرارداد بسته بود، ۵۰ میلیون نقدا دریافت کرد و براساس شنیده ها چک ۵۰۰ میلیونی افراشته، رییس هیات مدیره شاهین هنوز دست اوست.

وطن خواه و ابراهیم زاده، مدیران فنی اول و دوم تیم روی هم ۲۰۰ میلیون تومان از باشگاه گرفتند. البته این موارد عجیب و غریب به اینجا ختم نمی شود. شخصی به نام ابوالفتحی؛ زمانی که بانک صادرات اسپانسر شاهین بود، به عنوان نماینده این بانک در شاهین انتخاب می شود.

البته نکته جالب اینجاست که او نسبت فامیلی نزدیکی با میثم منیعی دارد. خود منیعی در ابتدای فصل به صورت غیررسمی گفته بود دو میلیارد تومان در اختیار او قرار گرفته تا تیم را ببندد! جدیدترین اتفاق اطراف این تیم نیز در نوع خود جالب است. بهمن شیروانی که گفته می شود توسط یک دلال- خبرنگار، فصل پیش سر از تیم شاهین درآورد، از شاهین شکایت کرده است.

شیروانی که به گفته میثاقیان و درخشان به درد فوتبال نمی خورد، در همان تمرینات رباط پاره می کند. در حالی که قرارداد بازیکنان شاهین حداکثر ۱۰ میلیون تومان بود، او ۹۰ میلیون قرارداد می بندد. در حالی که مربیان تیم قسط های خود را دریافت نکرده بودند، او تمام پول خود را دریافت می کند. حالا او برای هزینه های مداوای خود از باشگاه شاهین شکایت کرده است.

نام بازیکنان

تعداد بازی

قیمت حدودی (میلیون تومان)

میانگین

وحید طالب لو

30

800

هر بازی 27 میلیون

کرار جاسم

34 دقیقه

700

دقیقه ای 20 میلیون!

هادی شکوری

30

600

هر بازی 27 میلیون

علی انصاریان

6

480

هر بازی 80 میلیون

میثم منیعی

150 دقیقه

450

دقیقه ای 3 میلیون!

محمد پروین

0

420

!!!

محسن ایران نژاد

29

400

هر بازی 13 میلیون

عباس پورخسروانی

28

340

هر بازی 12 میلیون

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید خدادزاده

      منم با درآمدی حدود دقیقه ای27تومن کارمیکنم تازه بهش افتخارمیکنم

    • alireza

      شکوری رو درست حساب کنی میشه هر بازی 20 میلیون

    • elina

      ashegh vahid talebloam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • حسن71

      سلام من بازی تیم شاهین را تا حدودی دیدم عباس پور خسروانی حقش بود و طالب لو هم که جای خود دارد تا زمانی که دروازبان خارجی در لیگ نباشه همینه

    • فرامرز

      ولي واقعا جاي افسوس داره تيمي با اين پشتوانه مردمي سقوط کرد...
      اونجا که پيرزن بوشهري صحبت کازشناسي فوتبال ميکرد که دفاع بايد سمت قبله و سمت شمال رو بگيره.معلوم بود اين تيم بين زن و مرد و پير و جوون ريشه داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج