adexo3
۲۴۸۳۰
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

مشهورترین ساختمان قدیمی فروخته شد

عاقبت تکلیف ساختمان ستادی وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد و این ساختمان پرخاطره با قیمت ۲۳۰ میلیارد تومان به قوه قضاییه واگذار شد.

مشهورترین ساختمان قدیمی فروخته شد

هفت صبح: عاقبت تکلیف ساختمان ستادی وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد و این ساختمان پرخاطره با قیمت 230 میلیارد تومان به قوه قضاییه واگذار شد.

براساس این گزارش عبدالکریم رضوی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان ستاد جهاد کشاورزی در راستای تقویت توان مالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی به مبلغ 230 میلیارد تومان به قوه قضاییه فروخته شده است که به عنوان سهم مشارکت دولت در تشکیل و افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استفاده خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد تا هفته دولت که در شهریورماه برگزار می شود، قوه قضاییه این مبلغ را به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کند.

مشهورترین ساختمان قدیمی فروخته شد


تاریخچه کاخ شیشه ای جهاد کشاورزی

ساختمان ستادی وزارت جهاد کشاورزی که به آن کاخ کشاورزی هم اطلاق می شود در سال 1353 توسط عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی شد و پس از آن توسط پیمانکاران ایتالیایی ساخته شد.

فرمانفرمائیان که از خانواده های قدیمی و ثروتمند تهرانی بود، اوایل دهه 30 پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه بوزار پاریس به ایران بازگشت و در زمینه طراحی و ساخت ساختمان های مدرن آن زمان، به فعالیت مشغول شد که به غیر از ساختمان شیشه ای وزارت جهاد کشاورزی می توان به ساخت استادیوم ورزشی آزادی، ساختمان وزارت کار، ساختمان رآکتور اتمی دانشگاه تهران، کاخ نیاوران و کاخ مادر سعدآباد اشاره کرد.

ساختمان جهاد واقع در بلوار کشاورز تهران که در 20 طبقه و 60 متر ارتفاع، لقب بلندترین ساختمان دولتی زمان خود را یدک می کشید، قبل از انقلاب هم متعلق به وزارت کشاورزی بود و در حقیقت هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده بود که وزارت کشاورزی آن زمان برای اینکه بتواند قبل از سایر وزارتخانه های دیگر این ساختمان را به دست آورد، وارد آن شد و مرکز اصلی خود را در این ساختمان زیبا قرار داد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، روحانی اولین وزیری بود که وزارتخانه کشاورزی را در این ساختمان هدایت کرد. در دولت دوم ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، کاخ شیشه ای به وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام داد که این نام در حقیقت از ادغام دو وزارتخانه جهاد و کشاورزی حاصل شد.

به هر حال در دولت دهم و همزمان با روی کارآمدن خلیلیان به عنوان وزیر جهاد کشاورزی شایعات مربوط به انتقال وزارتخانه جهاد کشاورزی شایعات مربوط به انتقال وزارتخانه جهاد کشاورزی به خارج از تهران و فروش این ساختمان پرخاطره و زیبا قوت گرفت.

البته در آن زمان خلیلیان به طور ضمنی موضوع انتقال وزارتخانه را تایید کرد اما مبحث فروش ساختمان شیشه ای به شدت مورد تکذیب وی قرار گرفت. ساختمان فوق در اوایل سال 90 تخلیه شد اما همواره این سوال مطرح بود که عاقبت این ساختمان نصیب چه کسی خواهد شد که در نهایت پس از دوبار مزایده ناموفق، قوه قضایه به عنوان مالک آن شناخته شده و قرار است از این پس کاخ شیشه ای برای ستاندن حق و حقوق مردم مورد استفاده قرار گیرد.


فروش ساختمانی دیگر

مثل اینکه فروش ساختمان شیشه ای جهاد کشاورزی در مدیران شهرستانی این وزارتخانه تاثیر مثبتی گذاشته است، چراکه معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه تنکابن از فروش ساختمان جهاد کشاورزی این شهرستان همگام با فروش ساختمان جهاد کشاورزی این شهرستان همگام با فروش ساختمان شیشه ای این وزارتخانه در تهران خبر داده است.

در این رابطه کیهان نوشت: سید قدیر رضایی ضمن تشکر از اقدام وزیر کشاورزی در فروش کاخ شیشه ای این وزارتخانه به عنوان دومین شخص داوطلب اعلام آمادگی کرد که اگر نیاز باشد ساختمان جهاد کشاورزی تنکابن را هم بفروشد تا صرف توسعه کشاورزی و خدمت به کشاورزان شود.

وی با بیان اینکه تنکابن در تولید گوشت موردنیاز کشور نقش برجسته ای دارد، گفت: این شهرستان در رفع نیازمندی های درون استانی و برون استانی نقش تعیین کننده ای دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج