adexo3
۲۶۶۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

علی پروین مدیر فنی، ابراهیمی سرمربی

به نظرم اگر پرسپولیس می خواهد موفق شود باید علی پروین را مدیر فنی کند.

علی پروین مدیر فنی، ابراهیمی سرمربی

تماشا: با جدی تر شدن نقش علی پروین در اداره باشگاه پرسپولیس و اینکه سرمربی جدید پرسپولیس را او انتخاب خواهد کرد خیلی از یاران قدیمی سلطان، خودشان را برای بازگشت به مستطیل سبز آماده می کنند. یکی از این نفرات ناصر ابراهیمی رفیق گرمابه و گلستان پروین است که بعد از شنیدن خبر انتخاب پروین به عنوان سرمربی احتمالی پرسپولیس حسابی از دوست صمیمی اش تعریف کرد.

ابراهیمی دیروز در گفت و گو با خبرنگار بعد از آنکه متوجه شد پروین از سرمربیگری پرسپولیس استعفا داده پیشنهاد جالبی ارائه کرد: «به نظرم بهترین روش این است که مثل گذشته پروین بشود همه کاره و ما هم در کنارش کار کنیم. آن زمان پروین مدیر فنی بود و من و محمدخانی تیم را تمرین می دادیم. علی آقا نظارت می کرد و اگر اشکالی می دید به ما می گفت. به نظرم اگر پرسپولیس می خواهد موفق شود باید علی پروین را مدیر فنی کند.»

علی پروین مدیر فنی، ابراهیمی سرمربی

مشکل اینجاست که خود پروین مدیر فنی را قبول ندارد و جمله معروفش - مدیر فنی یعنی کشک - را همه شنیده اند.

- مدیر فنی دوتاست. یکی همانی است که علی آقا بهش می گوید کشک و دیگری مدیر فنی است که اختیار داشته باشد. اگر من و کماسی در کنار دو مربی جوان مثل استیلی و پیروانی که مورد تایید پروین هستند باشیم می توانیم موفق شویم.

شما آمادگی مربیگری در پرسپولیس را دارید؟

- من این سال ها سر کلاس رفته ام تا عقب نمانم و ۱۰ مدرک مورد تایید فیفا دارم. قول می دهم اگر ما باشیم و خبری از مربی خارجی نباشد، پرسپولیس سهمیه آسیا می گیرد.

گویا هنوز رابطه کارد و پنیری تان با مربی خارجی را حفظ کرده اید.

- ببین پسرم، مربی خارجی زمانی خوب است که قبل از این در ایران کار کرده باشد، مثل کرانچار اما در این مدت کوتاه مربی خارجی جواب نمی دهد و به درد نمی خورد. وقتی دنیزلی آمد من گفتم که او نتیجه نمی گیرد اما همه گفتند ناصر الان زمان انتقاد نیست.

به هر حال همین الان که پروین تقریبا همه کاره شده و صحبت از بازگشت دوستان قدیمی اش است خیلی ها این اتفاق را بازگشت به عقب ارزیابی کرده اند.

- من هر جا بوده ام موفق شدم اما باز هم به من می گویند سنتی/ چطور دنیزلی که بیشتر از ۶۰ سال سن دارد سنتی نیست اما من می شوم سنتی؟ مگر همین آقای یاوری الان در لیگ ایران موفق نیست؟

فرض کنیم که علی پروین مدیر فنی پرسپولیس شد. به نظرت او بین دو نیمه نکته تاکتیکی به بازیکنانش یاد می دهد؟

- علی پروین مرد دو نیمه است. او اگر بازی را از بالا ببیند قطعا می تواند نقطه ضعف حریف را بگوید.

آن وقت هواداران پرسپولیس شاهد بازی زیبایی از تیمشان خواهند بود؟

- در تاریخ نمی نویسند پرسپولیس فلان سال خیلی خوب بازی کرد اما نتیجه نگرفت بلکه فقط به نتیجه اشاره می کنند. چلسی با دفاع کردن قهرمان اروپا شد. این یعنی تاکتیک. هوادار گل می خواهد که ما هم گل می زنیم. وقتی هم گل بزنیم هوادار به برد فکر می کند نه بازی زیبا.

خیلی ها می گویند مطرح شدن نام پروین از سوی رویانیان تنها یک بازی رسانه ای از طرف مدیرعامل پرسپولیس بوده تا مخالفت ها با برونو متسو را کم کند.

- بعید می دانم بازی باشد. اگر مربی خارجی بیاید تکلیف علی پروین چه می شود؟ مدیر فنی باید اختیار داشته باشد که نظرش را بگوید.

راستی شما در یکی از مصاحبه های تان پروین را با فرگوسن مقایسه کرده اید. قبول دارید مقایسه کاملا عجیبی انجام دادید؟

- نه، چون فرگوسن در سطح اروپاست و پروین در سطح ایران. ضمن اینکه اگر پروین مدیر فنی شود باید مثل فرگوسن کار کند که حرف آخر را او می زند.

اما فرگوسن سرمربی منچستر است نه مدیر فنی.

- اصلا من حکمش را می آورم که فرگوسن منیجر و سرپرست منچستر است چون در اروپا افراد بالای ۶۵ سال نمی توانند مربیگری کنند و باید منیجر باشند.

شما اگر بیایید می توانید با بازیکنان پرسپولیس کنار بیایید؟
- چرا که نه. بازیکن باید توی مشت مربی باشد. خدا را شکر این بازیکنان هم که همگی شخصیت خوبی دارند و ما نمی گذاریم مثل پارسال بازیکن سالاری در تیم به وجود بیاید. البته من دندانی برای پرسپولیس تیز نکرده ام و هنوز معلوم نیست که پروین مرا می خواهد یا نه.

منظورتان از بازیکن سالاری که علی کریمی نبود؟

- علی کریمی را خودمان رو کردیم. علی بچه خوبی است و هیچ کس به اندازه من او را نمی شناسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدر جان

      بیخیال پدر بزرگ!کی تو این تیم پرسپولیس حرف شمارو گوش میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بازیکنی که زیر دست کیروش کار کرده دیگه از شما حرف شنوی نداره عمو جون خودتو سبک نکن!!!!!!!برو بشین تو خونه با نوه ها بازی کن بستنی بخر................فوتبالم از تلویزیون ببین آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج