adexo3
۴۷۷۴۲
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

امید به زندگی در ایران چند سال است؟

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: سن امید به زندگی در کشور در حال حاضر در مردان ۷۲ سال و در زنان ۷۴ سال است که این شاخص باید در چند سال آینده در زنان به ۷۶ سال و در مردان به ۷۴ سال ارتقاء یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: سن امید به زندگی در کشور در حال حاضر در مردان ۷۲ سال و در زنان ۷۴ سال است که این شاخص باید در چند سال آینده در زنان به ۷۶ سال و در مردان به ۷۴ سال ارتقاء یابد.

دکتر محمداسماعیل مطلق در بازدید از مرکز بهداشت شرق اهواز، اظهار کرد: شاخص مرگ و میر مادران از نظر سازمان جهانی بهداشت ۳۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده است که هم اکنون این شاخص در کشور ایران به ۲۲ در ۱۰۰ هزار تولد زنده رسیده است.

وی با اشاره به برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور گفت: باید تا سال ۱۴۰۴ در خصوص پیشرفت در حوزه پزشکی و کاهش مرگ و میر حرف اول را در منطقه بزنیم.

مطلق افزود: یکی از شاخص‌های مهم توسعه، کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال است که این رقم در ایران از ۱۵۰ در یک‌هزار تولد زنده، هم اکنون به ۱۸ در یک‌هزار رسیده و انتظار داریم که تا سال ۲۰۱۵ این شاخص به کمتر از ۱۵ در یک‌هزار برسد.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، وضعیت شاخص‌های بهداشتی کشور در حوزه مدیترانه شرقی را بین رتبه هفتم تا نهم اعلام و اظهار امیدواری کرد که این شاخص ارتقا یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamaad

      والله با این وضع افتضاح اقتصادی وتحریم های همه جانبه علیه ایران فکر نکنم سن امید به زندگی بیشتر از پنجاه سال باشه

    • reza

      ببخشید این آمار رو از کجا گرفتن؟ زاپن؟ کانادا؟

    • بدون نام

      مال ایران؟ جدی میگی؟ خدایی جدی جدی؟ نه بابا شوخی میکنی محاله من خودم مطمئنم 200سال عمر میکنم وقتی گوجه کیلو 4000تومان میخورم حیف نیست فقط 70 سال زنده باشم حیف اون گوجه که خوردم نیست!!!!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چه آدمایی عقده ای پیدا میشند هر چیزیو به اقتصاد کشور ربط میدند چچه ربطی داره تو گوجه 4000تومنی نخوری به جاش 100تومنی بخوری 100سال عمر میکنی ینی چیزی تو زندگی برات وجود نداره که از پول و اقتصاد مهم تر باشه ینی همه زندگیت پوله فقط میخوای گوجه بخوری خیلی آدما جالبنند همه زندگیشون شده پول من خودم داراییم در حدیه که تو اگه 4000تومن برات انقدر سنگینه من آدمیم که برا 7000تومن اضافه حقوق بیشتر در هر روز ینی کلا210000 در ماه روزی 3ساعت بیشتر کار میکنم واقعا میرزه 3 ساعت کار پشت دستگاه 7 تومن؟؟؟؟ خوب منم آدمم ولی انقدر مثل خیلی از شما ها ذرتی به هر چیزی اعتراض نمیکنم و به زندگیمم واقعا امید دارم

    • maryami

      از تسمشه

    • بدون نام

      40سال البته فکر نکنم با این اوضاع تا اونجا هم بکشه!!!

    • مهدی

      والا بخدا ما گوشامون دراز نیست سر علف هم نجویدیم!!!!این آمارا چیه میدید!!

    • بدون نام

      اَلِكي ميگه

    • بدون نام

      مضخرفه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج