adexo3
۵۶۲۶۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افزايش میزان اهدای خون در كشور

رييس سازمان انتقال خون ايران گفت: در سال ۸۴ ميزان اهداي خون يك ميليون و ۶۰۳ هزار و ۱۴۹ واحد بود كه اكنون اين رقم به دو ميليون و ۴۹ هزار و ۸۷۵ واحد افزايش يافته است.

خبرگزاری ایرنا: رييس سازمان انتقال خون ايران گفت: در سال ۸۴ ميزان اهداي خون يك ميليون و ۶۰۳ هزار و ۱۴۹ واحد بود كه اكنون اين رقم به دو ميليون و ۴۹ هزار و ۸۷۵ واحد افزايش يافته است.

غلامرضا توگه افزود: طي هشت سال اخير ميزان اهداي خون در كشور با مشاركت داوطلبانه مردم رشد چشمگيري داشته است .

وي اظهار داشت : ميزان پلاسماي تازه منجمد توليد شده در سال ۸۴ ، يك ميليون و ۶۹۰ هزار و ۴۴ واحد بود كه در سال ۹۱ ، اين ميزان به يك ميليون و ۷۵۱ هزار و ۱۱۰ واحد رسيده است .

توگه با بيان اينكه در هشت سال اخير يك ميليون و ۱۲۱ هزار و ۵۲۱ پلاكت كنسانتره از فرآورده هاي خوني توليد شده است ، ادامه داد: افزايش كارآيي سيستم ، ارتقاي مديريت متمركز منابع ، كاهش هزينه ها ، بهره گيري مناسب از متخصصان مجرب در زمينه انتقال خون ، نظارت متمركز ، دقيق و يكنواخت بر تمام مراكز خون كشور از مهمترين مزاياي سيستم هاي انتقال خون متمركز است .

رييس سازمان انتقال خون ايران ، از اقدامات ديگر اين سازمان در هشت سال اخير را تخمين دقيق و علمي ميزان مصرف خون و فرآورده هاي آن در هر استان و ايفاي نقش فعال در شبكه خونرساني كشور اعم از تامين خون و ارسال پلاسما به استان هاي ارسال كننده پلاسما به شركت هاي پالايشگر عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه شبكه خونرساني در ۳۱ استان با ۲۲۵ مركز انتقال خون فعال است ، گفت : تاكنون چهار هزار و ۳۴۷ ليتر پلاسماي آفرزيس هيپرايميون ( ضدهاري ) از فرآورده هاي خوني توليد شده است .

توگه ، سهم سازمان انتقال خون در تامين نياز كشور به فرآورده هاي مشتق از پلاسما را ايمنوگلوبولين ۱۰۰ درصد ، آلبومين ۴۰ درصد ، فاكتور هشت ۱۱ درصد و فاكتور ۹ را ۱۰۰ درصد برشمرد.

وي ، اين سازمان را تنها متولي تهيه ، توزيع خون و فرآورده هاي آن از بدو تاسيس تاكنون دانست و تصريح كرد: تمامي دستورالعمل ها ، سياست ها ، راهبردها ، تهيه و تدارك كيسه هاي خون ، كيت ها ، دستگاه هاي مورد نياز و تست هاي غربالگري بطور متمركز اجرا مي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج