adexo3
۶۱۷۲۰
۶ نظر
۵۲۸۳
۶ نظر
۵۲۸۳
پ

۱۰ رمز عابر بانک که آسان سرقت می‌شوند

سالانه میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا قربانی سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری می‌شوند و هر کاربری ممکن است بیش از تصور خود در معرض سوءاستفاده کلاهبرداران و سارقان شبکه‌ای باشد.

خبرگزاری ایسنا: سالانه میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا قربانی سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری می‌شوند و هر کاربری ممکن است بیش از تصور خود در معرض سوءاستفاده کلاهبرداران و سارقان شبکه‌ای باشد.

شما چه تصوری از میزان ایمنی کارت‌های اعتباری و عابر بانک‌ خود دارید؟ یا فکر می‌کنید چه عاملی می‌تواند امنیت رمزهای شما را تامین کند؟

اخیرا از سوی موسسه «دیتاژنتیکس» فهرستی از ۱۰ رمز عبور پرکاربرد در بین مردم منتشر شده است. از آنجا که این رمزهای عبور عمدتا از سوی بسیاری از کاربران انتخاب می‌شوند لذا به صورت پیش‌فرض در زمره نا‌امن‌ترین رمزها قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سایت «فوربس» از ایالات متحده و مکزیک به عنوان مهد سرقت از کارت‌های اعتباری در جهان یاد کرده است.

در این گزارش ۴۲ درصد از مردم آمریکا به نوعی با یکی از شیوه‌های سرقت و کلاهبرداری از کارت‌های بانکی و اعتباری دست به گریبان بوده‌اند.

اداره دادگستری آمریکا نیز گزارش می‌دهد که سالانه ۱۰ درصد از مردم آمریکا مورد کلاهبرداری و سرقت از کارت‌های بانکی و اعتباری قرار می‌گیرند و کارت‌های اعتباری هفت درصد دیگر از مردم نیز سرقت یا هک می‌شوند.

نتایج مطالعه موسسه «دیتاژنتیکس» نشان می‌دهد که سارقان کارت‌های اعتباری قادرند رمزهای بیش از ۲۵ درصد از کارت‌های سرقت کرده را تنها طی ۲۰ مرحله عملیات رمزیابی کارت‌های اعتباری با موفقیت حدس بزنند.

پس تعجبی ندارد که بدترین رمزهای کارت‌های اعتباری رمزهایی هستند که مانند عدد ۱۲۳۴ در کل ساده یا دارای ترتیب باشند. همچنین امن‌ترین رمزهای عبور آنهایی هستند که هیچگونه مفهوم یا نشانه خاصی نداشته باشند. موسسه دیتاژنتیکس از رمز عبور ۸۰۶۸ به عنوان کم‌استفاده‌ترین و امن‌ترین رمز عبور یاد کرده است.

بنابراین اطلاعات آمار این موسسه، ۱۰ رمز عبور که بیشترین کاربرد را در بین صاحبان کارت‌های اعتباری دارند عبارتند از:‌

۱- ۱۲۳۴

۲- ۱۱۱۱

۳- ۰۰۰۰

۴- ۱۲۱۲

۵- ۷۷۷۷

۶- ۱۰۰۴

۷- ۲۰۰۰

۸- ۴۴۴۴

۹- ۲۲۲۲

۱۰- ۶۹۶۹
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tehrani

      ‏2013‏/08‏/03‏ 07:23:48 ب.ظ
      12/05/1392
      بعضی از صندوقداران
      رمز کارت را از خریدار
      سئوال میفرمایند
      وقتی خریدار میگه
      خودم وارد میکنم
      صندوقدار محترم
      شاید ناراحت میشه
      ضمنا بعضی از شهروندان
      وقتی مبلغ در خواستی را
      از بانگ پرداخت میگیرند
      همانجا پای دستگاه
      پول های دریافتی را
      شمارش میفرمایند
      از این کار بیهوده
      که وقت دیگران را
      داره تلف میکنه
      آدم خندش میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چرا ستونی می نویسی؟

      • amir3d

        تو ایران خیلی راحت میشه کلاه برداری کرد .
        من رو سیستم خودم نرم افزارهای جاسوسی نصب کردم . هر کاری که با سیستم من انجام بدی ثبت و یک گزارش به پست الکترونیکی من میده .
        یکی از دوستانم اومد خونمون . من رفتم چای بریزم بدون اجازه وارد سیستم من شد و حسابشو چک کرد . من هم به روش نیاوردم فکر کرد خیلی زرنگه . بعد که رفت منم کل پولشو واریز کردم تو حساب خودم . شبش داشت سکته میکرد .
        بهش گفتم دیگه پشت سیستم هرکس نشینی و به اون سیستم اطمینان نکنی تا نقره داغ نشی . اینم خاطرات یک مهندس شبکه در امور امنیت شبکه و سرقت اطلاعات

      • زهره

        خوب مورد نخست چه ربطی به دومی داشت؟؟!!

      • خندون

        شما
        چرا
        همه
        نظراتو
        ستونی
        مینویسی
        هااااا
        ؟
        ؟
        ؟

      • mohandes !

        خواهر زاده ما 7 ، 8 سالشه تو کامپیوترش 200 تا نرم افزار مانیتورینگ و هکینگ جاسوسی به قول شما داره ! همچین توشتین مهندش شبکه و نرم افزار جاسوسی انگار شکافت هسته ای کردین 90 درصد کاربرا در حد ایمیل چک کردن و پرینت کردن آشنا هستن به سیستم این که دیگه ذوق نداره بعدشم شما اگه کامپوترت مهم روش پسورد بزار نه اینکه بزاری کسی بشینه بعد حسابشو خالی کنی !! حالا شما فرض کن یکی نشست و از شما زرنگ تر بود یه درایوت و فرمت کرد ! بعد شما با نرم ازار جاسوسیتتون که سر کوچه دی ویدیش و 4 هزار تومن مبفروشن چی کار می کنین ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج