adexo3
۶۸۹۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توصیه های وینگادا به قلعه‌نویی

پرتغالی نام آشنای فوتبال ایران زمانی سرمربی حریف امروز استقلال یعنی اف سی سئول بوده است! این بهترین بهانه بود تا پس از مدت ها سراغ نلو وینگادا برویم، مردی که به گفته خودش آرام و راحت در ویلای خود نشسته و اتفاقا در حال خوردن ناهار با کارلوس کی روش و دوست صمیمی خود بود.

توصیه های وینگادا به قلعه‌نویی
روزنامه گل: پرتغالی نام آشنای فوتبال ایران زمانی سرمربی حریف امروز استقلال یعنی اف سی سئول بوده است! این بهترین بهانه بود تا پس از مدت ها سراغ نلو وینگادا برویم، مردی که به گفته خودش آرام و راحت در ویلای خود نشسته و اتفاقا در حال خوردن ناهار با کارلوس کی روش و دوست صمیمی خود بود.

نلو پیش از این سرمربی اف سی سئول حریف امروز استقلال در پای فینال لیگ قهرمانان بود و بهانه ما برای مصاحبه با این مرد پرتغالی همین مساله بود اما پس از اینکه از حضور کی روش در ویلای وینگادا در لیسبون پرتغال مطلع شدیم، مسیر مصاحبه تغییر کرد.

این روزها در ایران همه از آمدن یا نیامدن کارلوس کی روش صحبت می کنند ولی او وقتش را با شما می گذراند.

- من و کی روش از دوستان خوب و نزدیک یکدیگر هستیم. وقتی مطلع شدم که پرتغال است تصمیم گرفتم برای ناهار دعوتش کنم. چند وقتی بود که با یکدیگر ملاقات نداشتیم و واقعا دلمان برای یکدیگر تنگ شده بود.

پس قطعا برای یکدیگر کلی حرف برای گرفتن داشتید و تا توانستید درددل کردید؟!

- بیشتر درمورد ناهار امروز (دیروز) صحبت کردیم! (با خنده) من و کی روش وقتی به هم می رسیم تا می توانیم یاد گذشته می کنیم و در کنار آن به صحبت کردن در خصوص فوتبال هم می پردازیم.

از تصمیمش برای آینده و اینکه آیا با تیم ملی ایران به همکاری اش ادامه می دهد یا خیر حرفی زد؟

- کی روش وقتی حرفی بزند پای حرفش می ایستد. همان زمان که به فوتبال ایران آمد، قول داد که این تیم را به جام جهانی برساند که همین کار را انجام داد. پس از صعود تیم ملی ایران هم قول ادامه همکاری با این تیم را داد. چند روز دیگر به ایران بازمی گردد تا تیم ملی را برای بازی با تایلند آماده کند و به تمامی شایعاتی که پیرامون قهر او و ترک فوتبال ایران توسط وی شنیده می شود، پایان بدهد.

از ناراحتی اش بابت لغو اردوهای تیم ملی ایران چیزی نگفت؟

- کی روش را مثل همیشه سرحال و خوشحال ندیدم. ناراحت به نظر می رسید. بابت لغو اردوها خیلی ناراحت بود و گفت که وضعیت تیم ملی خوب نیست. کی روش دنبال این است تا تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و اگر برنامه ریزی هم می کند در راستای رسیدن به این هدف است. لغو اردوها این مربی را از اهدافش دور می کند. در شرایط فعلی همه باید به کارلوس کمک کنند تا بتواند در جام جهانی برزیل و همراه با تیم ملی ایران به نتایج خوبی دست پیدا کند.

آیا خودش از بازگشت به ایران تا چند روز دیگر خبر داد یا شما از صحبت هایش این استنباط را کردید؟

- بله، خودش گفت که بازمی گردد. کی روش آنقدر حرفه ای هست که نخواهد در میانه راه آن هم در این برهه حساس تیم ملی ایران را تنها بگذارد و به همکاری اش خاتمه بدهد.

آیا به عنوان دستیارش، برنامه و راهکارهای لازم برای اردوهای آینده را در اختیارش قرار دادید؟

- چه کسی گفته که من دستیار کی روش هستم؟ ما با هم دوست هستیم و اگر هم در آن چند بازی حساس کنارش بودم و به او مشاوره دادم، فقط به خاطر رفاقت و دوستی مان بود. کارلوس برای من مثل برادر می ماند و هر زمان که بتوانم به او کمک می کنم و مشاوره می دهم.

اما در برخی از سایت های خارجی از شما به عنوان دستیار کی روش نام برده شده است.

- شاید چون در فوتبال ایران خبر اضافه شدن من به کادر فنی تیم ملی منتشر شد، آن سایت ها به اشتباه از من به عنوان دستیار کارلوس نام برده اند. باز هم تاکید می کنم که من دستیار کی روش نیستم بلکه دوست و برادر او هستم. 20 سال پیش هم که در تیم ملی نوجوانان حضور داشت، کمک او نبودم فقط در کنارش بودم و مشاوره می دادم. هر زمان که لازم باشد این کار را انجام می دهم.

یعنی اگر کی روش خودش پیشنهاد دستیاریش را به شما بدهد، قبول نمی کنید؟

- کارلوس هیچ وقت از من چنین درخواستی نکرده و نمی کند. او همیشه فقط می خواهد که نظرات و پیشنهاداتم را در اختیارش بگذارم و من هم با کمال میل این کار را انجام می دهم.

به عنوان یکی از مشاوران کی روش و مربی که شناخت کافی از فوتبال و تیم ملی ایران را دارد، آیا به موفقیت آن در جام جهانی برزیل امیدوار هستید؟

- همانطور که گفتم هدف کارلوس موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی است. به توانایی های این مربی ایمان دارم و مطمئن هستم که اگر برنامه هایش طبق روال پیش بورد می تاند در برزیل تیم ملی ایران را به موفقیت برساند.

برنامه خودتان برای آینده جیست؟

- فعلا که استراحت می کنم اما به این نتیجه رسیده ام که استراحت دیگر کافی است و باید هر چه سریع تر به فوتبال بازگردم، آماده کار کردن هستم.

آیا پیشنهادی هم دارید؟

- بله، از چند تیم آسیایی و اروپایی پیشنهاد دارم و اگر تاکنون پیشنهادی را قبول نکرده ام به خاطر ترسم بوده است.

ترس چرا؛ از چه می ترسید؟

- دوست دارم که بهترین انتخاب را داشته باشم. از این رو با ترس و وسواس پیشنهاداتم را بررسی می کنم. می خواهم با در نظر گرفتن تمامی جوانب تیم آینده ام را انتخاب کنم. به تیمی می روم که جدا از داشتن امکانات و بودجه کافی، مدیریت قوی هم داشته باشد تا ناکامی هایی که در پرسپولیس داشتم برایم تکرار نشود. آن زمان که من سرمربی پرسپولیس شدم این تیم نه بودجه و پول کافی داشت و نه از مدیریت قوی بهره مند بود. اگر در آن زمان پرسپولیس با این مشکلات مواجه نبود، می توانستم همراه با این تیم به موفقیت برسم. هر چه بود گذشت و دوست ندارم بیشتر از این راجع به آن روزها صحبت کنم. فقط این را بگویم که کسب آن تجربه باعث شد تا تیم هایم را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنم.

شرایط فعلی پرسپولیس را چطور می بینید؟

- شرایط پرسپولیس فعلی خیلی بهتر از تیم زمان من است. هدایتی خیلی خوب دایی و تیم را حمایت می کند. یک مربی برای رسیدن به موفقیت به حمایت مدیران نیاز دارد و هدایتی هیچ زمان این حمایت را از سرمربیان تیمش دریغ نکرده است. رویانیان و دایی زوج خوبی را تشکیل داده اند.

به نظرتان علی دایی و شاگردانش می توانند ناکامی های تیم فصل گذشته را جبران کنند؟

- چند بازی این تیم را تماشا کردم. پتانسیل تیم دایی خیلی بیشتر از پرسپولیس فصل گذشته است. این تیم را یکی از مدعیان قهرمانی می دانم.

بالاخره توانستید مطالباتتان را از این باشگاه دریافت کنید؟

- بله، در جلسه ای که مدتی پیش با رویانیان و در دبی داشتم مشکلم حل شد و ایشان پولم را تمام و کمال پرداخت کردند.

در صورت داشتن پیشنهاد از تیم های ایرانی، آیا قبول می کنید؟

- من یک مربی حرفه ای هستم و هر کجا که باشد کار می کنم. در کشورهایی مثل چین، مصر، ایران، کره جنوبی و ... مربیگری کرده ام. هر کجا که پول خوبی بدهد و شرایطش هم خوب باشد می روم.

شما چند فصل پیش هدایت تیم اف سی سئول کره جنوبی، حریف استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمان را عهده دار بودید. این تیم چگونه تیمی است؟

- استقلالی ها در این بازی باید حواسشان به دامیانوویچ و هاداسونگ کاپیتان آن باشد. دامیا یک مهاجمفرصت طلب و خطرناکی است. زمان حضور من هم یکی از ستاره های تیم بود. خودم معمولا برای هر بازی روی نفوذهای خوب این بازیکن و فرصت طلبی هایش حساب می کردم. جدا از این، اف سی هواداران بسیار زیادی دارد. هوادارانی که تحت هیچ شرایطی تیمشان را تنها نمی گذارند.

پیش بینی تان از بازی چیست؟

- قطعا هر دو تیم پتانسیل لازم و شایستگی اش را داشته اند که تا این مرحله صعود کرده اند. فکر می کنم مصاف این دو تیم خیلی زیبا و فوق العاده از آب درآید. استقلالی ها اگر حواسشان به همان دو بازیکنی که گفتم باشد، می توانند حریف کره ایشان را از کار بیندازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج