adexo3
۶۹۲۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرگ ۴ هزار نفر در مسابقات فوتبال ۲۰۲۲

برگزاري مسابقات جام‌جهاني فوتبال در تابستان سال ۲۰۲۲ در کشور قطر ممکن است منجر به مرگ ۴ هزار نفر شود.

خبرگزاری فارس: برگزاري مسابقات جام‌جهاني فوتبال در تابستان سال ۲۰۲۲ در کشور قطر ممکن است منجر به مرگ ۴ هزار نفر شود.

شارن بارو، دبير اتحاديه بين‌المللي کار ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در کشور قطر ميزبان جام جهاني ۹ سال بعد، کارگران خارجي زيادي مشغول به کار هستند که به هنگام برگزاري آن مسابقات ممکن است جان خود را از دست دهند.

اين خانم ضمن هشدار در مورد اتفاقي که عنوان «برده‌داري مدرن» به آن مي‌دهد، اظهار داشت: اگر در مورد زمان برگزاري مسابقات جهاني فوتبال قطر تغييري ايجاد نشود، بايد روي مرگ ۴ هزار کارگر به هنگام بازي‌ها حساب کرد.

طبق اعلام روزنامه گاردين انگليس از تاريخ ۴ ژوئن تا ۸ اوت سال جاري ۴۴ کارگر اهل نپال به علل گوناگون از جمله مشکلات قلب و عروق يا حوادث کاري جان خود را در قطر از دست دادند. از نظر اين خانم ۵۸ ساله استراليايي شرايط کاري کارگران در زمان ياد‌ شده واقعا غيربشري بوده است.

وي افزود: سفارت نپال رسما حدس مي‌زند هر سال ۲۰۰ مهاجر به قطر بميرند. سفارت هندوستان حتي روي مرگ ۲۰۰ نفر حساب مي‌کند. اما ما بر اين باوريم که شمار فوت‌شده‌ها در آنجا خيلي بيشتر از آنچه اعلام مي‌شود، هست.

به اعتقاد اين مقام يکي از دلايل مرگ اين تعداد مهاجر در قطر، عدم برخورداري از آب آشاميدني سالم به عنوان حق طبيعي انساني بوده است.

او ادامه داد:‌ قطر بايد هرچه سريع‌تر قوانينش را تغيير داده و تحول ايجاد کند. شرکت‌هاي که در کار ساختمان و تاسيسات در آنجا فعاليت مي‌کنند، بايد تلاش کنند با صرف يکسري هزينه‌ها، کارگران را از حقوق اصلي خود محروم نکنند. ضمن آنکه اکنون خطر جام جهاني و اينکه برگزاري اش در فصل تابستان منجر به ايجاد فرصت‌هاي شغلي کثيف و غير اخلاقي شود، وجود دارد.

اين اظهارات هشداردهنده در حالي از سوي مقام عاليرتبه مطرح مي شود که کشورهاي عضو فيفا از فدراسيون جهاني خواهان تغيير زمان برگزاري مسابقات از تابستان به زمستان شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج