adexo3
۶۹۸۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فوتبال تنها راهی است که به ایجاد رابطه ایران و آمریکا کمک می کند

نمازی: خودم را شهروند هر دو کشور می دانم

امید نمازی در روزهای اخیر با استفاده از غیبت کارلوس کی روش و سفر او به پرتغال چند روزی مرخصی گرفت تا با سفر به آمریکا سری به والدین و فرزندانش در این کشور بزند.

نمازی: خودم را شهروند هر دو کشور می دانم
روزنامه گل: امید نمازی در روزهای اخیر با استفاده از غیبت کارلوس کی روش و سفر او به پرتغال چند روزی مرخصی گرفت تا با سفر به آمریکا سری به والدین و فرزندانش در این کشور بزند. همین بهانه ای شدتا مربی تیم ملی و دستیار ایرانی - آمریکایی کی روش در تیم ملی گفتگویی را هم با بخش فارسی پایگاه اینترنتی BBC انجام دهد که به این شرح است. گفتگویی که نمازی در آن به خاطراتش از بازی با کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل و انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرده است.

امید نمازی به غیر از فوتبال کار دیگری هم دارد؟

- خیر، فوتبال تمام زندگی من است و بخش زیادی از اوقات آن را به خود اختصاص داده است.

فکر می کردی یک روز به عنوان دستیار کی روش در تیم ملی ایران مشغول به کار شوی؟

- در این دو سال و نیم که در تیم ملی مشغول به کار شده ام خیلی ها دوست داشتندبه این شغل برسند. با اینحال امید نمازی به عنوان کسی که در آمریکا زندگی و کار می کند برای این شغل انتخاب می شود.

به خاطر همین موضوع زندگی در آمریکا با شمکل خاصی مواجه نشدی؟

- هیچ کس به من به عنوان یک آمریکایی نگاه نمی کند. من یک نام ایرانی و فارسی دارم به همین خاطر همه مرا به عنوان یک ایرانی می شناسند. هیچ گاه هم با این موضوع مشکلی نداشتم.

در روزهایی که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل با اما و اگر روبرو شده بود تصور می کردی با پیروزی برابر قطر و کره جنوبی در دو بازی آخر خود به جام جهانی برسید؟

- به هر حال مردم و هواداران تیم ملی انتظارات زیادی از ما داشتند که به جام جهانی صعود کنیم که موفق به انجام آن شدیم. البته چند شب قبل از صعود به برزیل انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور همه را هیجان زده کرد تا این اتفاق ها را جشن بگیرند. همراه بودن این دو رخداد به کل کشور امیدی دوباره داد.

نمازی: خودم را شهروند هر دو کشور می دانم

امید نمازی با حضور در این رخدادها خود را شهروند کدام کشور می داند؟

- خودم را شهروند دو کشور ایران و آمریکا می دانم.

زمانی که قوچان نژاد گل برتری تیم ملی برابر کره ای ها را به ثمر رساند، چه حسی داشتی؟

- آن تصویر را در تلفن همراهم دارم. البته فقط همین نیست و شادی روی نیمکت تیم ملی و پایان بازی نشان می دهد که چه حس و حالی داشتیم (نمازی پس از اشاره به این موضوع، ویدیوی بازی با کره جنوبی و گل قوچان نژاد و شادی نیمکت را در تلفن همراهش نشان می دهد.)

شایعه شده که فدراسیون فوتبال آمریکا از تیم ملی برای انجام یک بازی دوستانه در کالیفرنیا (محل سکونت ایرانیان مهاجر) دعوت کرده که به این کشور سفری داشته باشد؟

- ورزش همواره یک پل خوب برای کاهش فاصله ها بین دو کشور بوده و تصور می کنم تنها راهی است که می تواند به ایجاد روابط کمک کند.

به عنوان سوال آخر اشاره می کنی فوتبال در نزد مردم ایران چه جایگاهی دارد؟

- فوتبال یک مقوله جدا در فرهنگ مردم ایران است. آنها بخش تکنیکی آن را بیش از همه چیز دوست دارند. این در حالی است که در کشورهای دیگر و همین آمریکا، فوتبال بر اساس قدرت است. البته همانطور که گفتم این به فرهنگ هر کشور مربوط است. مثلا در آمریکا والدین به فرزندان توصیه می کنند رو به جلو حرکت کنید اما در ایران روی جزییات دقت و می گویند که چه کارهایی باید بکنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج