adexo3
۷۶۰۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انتقادها به سجادی در صحن علنی مجلس

دو نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش ، نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش را پیر و فاقد برنامه اجرایی دانستند .

خبرآنلاین: دو نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش ، نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش را پیر و فاقد برنامه اجرایی دانستند .

بحث رسیدگی به برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش ، با سخنان محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی آغاز شد . او در سخنان خود گفت:«بنده به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی چند دقیقه ای مزاحم شدم اما پیش از این باید گریزی بزنم به نقدهای ابتدایی دکتر روحانی در این جلسه. رای نیاوردن دو گزینه دولت برای این پست ، به زعم بسیاری تندروی نبود ، وزرای قبلی با معیارهای مجلس و دولت تدبیر و امید همخوانی نداشتند و رای نیاوردند. با توجه به اینکه رئیس محترم جمهور خود را مجلسی می دانند ، مجلس دارد شعار اعتماد را تدبیر می کند تا وزارتخانه ای که مسئول امور جوانان است محل سیاسی کاری نشود و عرصه جولان سیاسی کاران نباشد. مجلس مواظب است کلید به دست نااهلان نیفتد. ما حوزه جوانان و ورزش به دست کسانی که متخصص نیستند نمی دهیم. اما در خصوص برنامه های مدیریتی آقای سجادی. ایشان اگرچه یک مدیر ورزشی و از پیشکسوتان هستند ، شاخص خاصی را ارائه نکردند. ایشان اگرچه در آموزش و پرورش و ورزش های المپیکی کارنامه پررنگی دارند اما در حوزه اجرایی ورزش سابقه ای را ارائه نکرده اند.»

او سپس دولت را به دلیل انتخاب یک وزیر مسن برای وزارت ورزش و جوانان نقد کرد و گفت:« آقای رئیس جمهور ، شما در میان همه ورزشکار نخبه و جوان کسی را نداشتید که برای این وزارتخانه یک پیرمرد را اینجا نفرستید؟ این یک نقیصه است که وزارتخانه های دولت شده عرصه پیرمردها . بعد هم که در مجلس به این موضوع انتقاد می کنیم ، چند نفر از خودشان مسن تر می گذارند برای معاونت های شان که این توان کار اجرایی را از دولت می گیرد. برنامه های ارائه شده از سوی آقای سجادی اگرچه تداخلی با قانون ندارد اما از نظر هیات تطبیق مقررات مجلس منطبق با قانون هم نیست. این برنامه یکسری حرف های کلیشه ای است که امیدی به اجرایش نداریم. ایشان در حوزه جوانان هیچ برنامه ای ندارد . ایشان به طور مشخص برای این حوزه ، اصلا از کسی نام نبردند برای این حوزه ، یعنی برنامه ای برایش ندارند. یک سری حرف کلیشه ای هم در برنامه های شان دادند که اجرایی نمی شود و باز آش همان آش و کاسه از همان کاسه اشت.»

وی سپس به برنامه ۹۰ اشاره کرد و گفت:«اگر ۹۰ را هفته قبل دیده باشید . در کردستان ، جوانان «کرد» ما توپ کرایه می کردند ولی ما به یک فوتبالیست ۲ میلیارد می دهیم تا با ماشین آخرین مدل جولان بدهند در خیابان های تهران. برای این مشکل چه برنامه ای دارید؟برای جوانان چه برنامه ای دارید؟ جوانان بین وزارتخانه ها «ویلان» هستند و هیچ برنامه ای هم نیست. این شبیخون فرهنگی یادمان نرود که وجود دارد و برای شبیخون فرهنگی هیچ برنامه ای نیست. برای نسل سوم و چهارم که نامحرم حوزه مدیریتی هستند ، در این دولت هم نامحرم ماندند؛ هیچ برنامه ای وجود ندارد.» او در پایان هم گفت:«این بحث هم هست که شما می خواهید آقای صالحی امیری را به عنوان کمیته ملی المپیک بیاورد. ایشان باید بگویند آیا بر سر این کار معامله کردند یا قرار است آقازاده ای که قبلا در ورزش هم بودند را برگردانند؟»

در ادامه زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران به عنوان منتقد پشت تریبون قرار گرفت و گفت:« در مورد وزارت ورزش و جوانان باید به بحث جوانان اشاره کنم. موتور محرک هر کشور ، جوانان هستند. قاعدتا توقع مجلس این بود که وزیر پیشنهادی ورزش در برنامه خود یک گزارش اجمالی از برنامه ۵ ساله ارائه می کردید و می گفتید که چه برنامه ای برای ادامه این مسیر دارید. شما در برنامه تان فقط چند تیتر را لیست کردید و هیچ راهکاری اشاره نکردید. شما تنها به ۳ سرفصل تیتروار در برنامه تان اشاره کردید اما هیچ راهکار اجرایی ندارید.اگر به حوزه جوانان اشراف داشتید که ندارید ، می دانستید از اسناد موجود ، راهکار ها را چطور ارائه کنید وگرنه کپی کردن این برنامه در یک نیم روز قابل انجام بوده است. »

او از وزیر پیشنهادی پرسید سهم بانوان ، جانبازان ، معلولین در برنامه هایش چقدر است و چطور می خواهد با تبعیض میان فوتبال و دیگر فدراسیون ها و ورزش ها برخورد کند. و دیگر ورزش ها در دوره او فرزند ناتنی نباشند پرسید و در نهایت گفت:« با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود. بگویید راهکار عملی شما برای برنامه های تان چیست . فقر حرکتی بانوان را چطور می خواهید ریشه کن کنید. برای ورزش همگانی چه راهکاری دارید؟ این حوزه ای که مهمتر از ورزش سیاسی قهرمانی است؟ درباره ورزش حرفه ای نفرمودید قصد برخورد با مافیای فوتبال را دارید؟ وزیر قبلی به همین دلیل تا مرز استیضاح پیش رفت. آیا عزمی برای متناسب سازی دریافت های میلیاردی فوتبالی ها با بقیه ورزش ها دارید؟ چطور کاری می کنید که قهرمان معلول ما ناچار به سیگار فروشی نباشد؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج