adexo3
۹۲۱۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ولاسکو انتظار داشت حرفه‌ای باشیم، اما..

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال با انتقاد از خداحافظی خولیو ولاسکو از تیم ملی گفت: ولاسکو همیشه از ما ایرانی‌ها انتظار رفتار حرفه‌ای داشت اما در نهایت حرفه‌ای عمل نکردیم.

ایسنا: کاپیتان سابق تیم ملی والیبال با انتقاد از خداحافظی خولیو ولاسکو از تیم ملی گفت: ولاسکو همیشه از ما ایرانی‌ها انتظار رفتار حرفه‌ای داشت اما در نهایت حرفه‌ای عمل نکردیم.

پیمان اکبری پس از دیدار تیم‌های والیبال متین ورامین و پیکان تهران اظهار کرد: بازی خوبی برابر متین ورامین داشتیم اما آن‌ها به هدف خود رسیدند. ما هم به هدف خود رسیدیم و می‌خواستیم در این بازی شرایط تیمی خودمان را ارزیابی کنیم. به نظرم بازی خوبی بود. البته ما به چند بازیکن خود از جمله شبان استراحت دادیم تا در مرحله پلی‌آف بتوانیم بهتر کار کنیم.

سرمربی تیم والیبال پیکان با اظهار بی‌اطلاعی از انصراف تیمش از حضور در مرحله پلی‌آف گفت: مشکلی در این باره وجود ندارد. اگر اتفاق خاصی بخواهد بیفتد قطعا مسئولان باشگاه اطلاع‌رسانی می‌کنند. من هم خبری در این باره ندارم و تابع نظر مسئولان باشگاه هستیم. هر تصمیمی که مدیرعامل و مجموعه هیات مدیره باشگاه بگیرند، ما تبعیت می‌کنیم. اگرمدیرعامل تصمیم بگیرد که در پلی‌آف شرکت نکنیم، ما هم شرکت نخواهیم کرد.

وی با اشاره به داوری دیدار تیم‌های والیبال متین ورامین و پیکان تهران، خاطر نشان کرد: سعی داشتم تا در این فصل درباره داوری هیچ اعتراضی نکنم، به هر حال ممکن است داورها هم اشتباه کنند. امروز بیشتر هدفمان نگه داشتن بازی بود و تیم حریف هم منتظر بود تا ببیند نتیجه بازی‌های دیگر چه می‌شود، اما نه تیم حریف قصد اعترا ض به داوری داشت و نه ما اعتراضی به داوری داشتیم.

پیمان اکبری در پاسخ به این پرسش که آیا معتقد است تیم حریف به عمد نتیجه را واگذار کرد، گفت:‌ نه این طور نیست به هر حال هر تیمی برای حضور در پلی‌آف برنامه‌ریزی می‌کند.اگر من جای سرمربی تیم متین ورامین و باریج اسانس بودم امروز در آخرین هفته از مسابقه‌های مرحله مقدماتی، صد در صد بازی خود را انجام می‌دادم. کسی که هدفش قهرمانی باشد برایش فرقی نمی‌کند مقابل چه تیمی به میدان برود.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال درباره سپردن هدایت تیم ملی والیبال ایران به لورنزو برناردی نیز اظهار کرد: اول باید درباره ولاسکو بگویم که او نقش فوق‌العاده‌ای در رشد والیبال ایران داشت. اگر می‌توانستیم او را حفظ کنیم، قطعا بهتر بود. من برناردی را به عنوان یک بازیکن خیلی خوب می‌شناسم. او بازیکن بسیار بزرگی بود و البته یک دوره هم در مسابقه‌های باشگاه‌های جهان تیم ما به او خورد و در آن دوره توانست مقام سوم باشگاه‌های جهان را به دست بیاورد. در مجموع به نظر من نباید روی اسم خاصی تکیه کنیم. فدراسیون والیبال باید همان برنامه قبلی‌اش را ادامه دهد. بازیکنان تیم ملی هم باید با همان انگیزه و توانایی بازی‌های خود را ادامه دهند. با توجه به اینکه ولاسکو، برناردی را گارانتی کرده امیدوار هستیم که برناردی هم راه ولاسکو را ادامه دهد.

اکبری درباره تعامل بازیکنان تیم ملی با برناردی نیز گفت: مطمئنا بازیکنان ایران آنقدر حرفه‌ای هستند که حتی اگر یک مربی درجه پنج هم هدایت تیم ملی را در دست بگیرد از او حرف‌شنوی داشته باشند. به هر حال برناردی هم مربی درجه پنج نیست. البته به نظرم هر مربی‌ای یک ماه پیش از مسابقه‌های لیگ جهانی هدایت تیم ملی را در دست بگیرد در این شرایط هیچ کمکی نمی‌تواند بکند. در حال حاضر مردم ما از تیم ملی والیبال نتیجه می‌خواهند.

پیمان اکبری با اشاره به خداحافظی ناگهانی ولاسکو از تیم ملی والیبال،‌خاطر نشان کرد: به نظرم شاید یکی از دلایلی که سبب شد تا ولاسکو از تیم ملی برود و کار را رها کند، این بود که سطح انتظارات مردم از تیم ملی والیبال بالا رفته است. ما تاکنون خوب کار کردیم و بعد از هر مسابقه همه به به و چه چه زدند، اما امسال دیگر هیچ تیمی با ایران شوخی ندارد. امسال، سال نتیجه‌گیری است. ما مسابقه‌های قهرمانی جهان در لهستان را در پیش داریم و همچنین باید در لیگ جهانی نیز بازی کنیم. الان شرایط والیبال ایران سخت است.الان فصل نتیجه‌گیری والیبال ایران است و هر مربی بیاید قطعا به مشکلات زیادی بر می‌خورد.

اکبری درباره معرفی دستیاران برناردی هم گفت: در گذشته همواره تاکید داشتند که یک مربی ایرانی را در کنار ولاسکو بگذارند تا یک نفر که با افکار او آشناست و می‌تواند تیم را مدیریت کند، جایگزین ولاسکو شود. اما این کار را نکردیم. حالا هم اگر بخواهیم همین روند را ادامه دهیم در آینده دوباره به مشکل می‌خوریم. نمی‌دانم شاید باید مترجم را در کنار برناردی بگذاریم! اگر برناردی به هر دلیلی سال آینده خداحافظی کرد مجبور می‌شویم سال آینده دوباره دنبال یک مربی خارجی دیگر بگردیم و فکر نمی‌کنم که هیچ یک از مربیان داخلی ما به هدایت تیم ملی برسند.

اکبری در پاسخ به این پرسش که آیا خداحافظی ولاسکو هفت ماه زودتر از پایان قرارداد رسمی‌اش در دنیای حرفه‌ای جایی دارد یا خیر، تاکید کرد:‌ به نظر من این رفتار حرفه‌ای نیست. ولاسکو همه جوره از ایران و ایرانی‌ها انتظار رفتار حرفه‌ای داشت، که با او برخورد حرفه‌ای داشته باشند. ولی به نظرم شاید ما ایرانی‌ها او را خیلی دوست داشتیم و رفتار غیر حرفه‌ای کردیم و اجازه دادیم به راحتی برود. شاید بهتر بود همان‌ کاری که تیم لهستان کرد را می‌کردیم. همان طور که می‌دانید لهستان در حال حاضر آناستازی را از تیم ملی‌اش جدا کرد اما اجازه نمی‌دهد آناستازی در جای دیگر مربی‌گری کند. به نظرم لهستانی‌ها بیشتر حرفه‌ای عمل کردند. ما ایرانی‌ها همیشه دارای احساس لطیفی هستیم و مهمان‌نوازی می‌کنیم اما در این مورد حرفه‌ای برخورد نکردیم.

اکبری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اتاق فکر فدراسیون والیبال در تعیین سرمربی جدید تیم ملی نقش داشته یا خیر نیز گفت: اصلا مدت‌هاست که اتاق فکر در فدراسیون تشکیل نشده و این تصمیمی است که خود مسئولان فدراسیون گرفته‌اند و ما هم به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذاریم. مسئولان فدراسیون تصمیم‌گیرنده و جوابگوی مردم هستند. ما به عنوان عضوی از جامعه والیبال به تصمیم مسئولان احترام می‌گذاریم و مطمئن باشید به برناردی و هر مربی دیگری که هدایت تیم ملی را در دست داشته باشد احترام می‌گذاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج