اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۳۱۹۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دومینوی فساد مالی در والیبال جهان

بعد از جریان دستگیری رییس فدراسیون والیبال لهستان به اتهام دریافت رشوه در هنگام برپایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۱۴ حالا فساد در والیبال جهان وارد مرحله ای تازه شده است.

وب سایت نود: بعد از جریان دستگیری رییس فدراسیون والیبال لهستان به اتهام دریافت رشوه در هنگام برپایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۱۴ حالا فساد در والیبال جهان وارد مرحله ای تازه شده است.

دوروز پیش بود که سازمان مبارزه با رشوه لهستان گزارش داد که میزان دریافتی های نامشروع میروسلاو پرزدپلسکی،رییس فدراسیون والیبال لهستان ده ها هزار دلار بوده و رییس شرکت فوسا نیز با رییس فدراسیون والیبال لهستان در دریافت رشوه همدست بوده است.

وی قرار است به زودی در دادگاهی محاکمه شود ودر صورت اثبات جرم ،ممکن است به حبس طولانی ،جریمه ومحرومیت از فعالیت درسطوح مدیریتی محکوم شود. همین امر سوژه داغ رسانه های اروپایی شده است و بازخوانی پرونده‌های فساد مالی در دستور کار برخی رسانه‌ها قرار گرفته است.یکی از مهم‌ترین پرونده‌های فساد که مورد توجه قرار گرفته به کنفدراسیون والیبال برزیل (CBV) مربوط می‌شود.

در این جریان، تعدای از مسئولان وقت CBV از جمله مارکوس آنتونیو پینا (مالک شرکت SMP)، فابیو دیاز آزِوِدو و آری گراسا (رئیس فعلی فدراسیون جهانی والیبال و رئیس پیشین کنفدراسیون والیبال برزیل) مورد اتهام اختلاس مالی قرار گرفتند.بنا بر گزارش Espn، این عده متهم بودند که که قراردادهای مالی سنگینی را بین CBV و شرکت‌های تجاری خودشان منعقد کرده‌اند که در این بین مبلغی حدود ۱۰ میلیون دلار سود کرده‌اند.مدیران CBV برای انتقال حمایت مالی تیم ملی برزیل به بانک برزیل، قراردادی ۵ ساله ( ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷) تنظیم کردند که گفته می‌شود ۱۰ میلیون دلار برایشان سود داشته است. وقتی خبرنگاران از مسئولان کنفدراسیون والیبال برزیل در مورد حضور واسطه‌ها در این قرارداد سوال کردند، جواب یک جمله کوتاه بود: این قرارداد به صورت مستقیم تنظیم شده است.این حرف آنها ظاهراً درست بود چون انتقال وجه قرارداد از CBV به شرکت SMP به عنوان واگذار کننده امتیاز حمایت مالی (که متعلق به «مارکوس پینا» است) به عنوان نخستین شرط قرارداد، بعد از فروش این امتیاز انجام شده بود.

در واقع، قرارداد بین کنفدراسیون والیبال برزیل و بانک برزیل، ۴ ماه بعد از قرارداد این کنفدراسیون با SMP به امضا رسیده بود.هیچ کدام از طرفین این قراردادها حاض نبودند مبلغ و جزئیات آن را فاش کنند و تلاش خبرنگار شبکه تلویزیونی Espn نیز برای دسترسی به آنها از طریق مجاری رسمی بی‌نتیجه ماند اما تحقیقات بیشتر نشان داد که در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۲۴ میلیون دلار به حساب کنفدراسیون والیبال برزیل واریز شده که به این ترتیب ارزش قرارداد بین ۵ ساله بانک برزیل وCBV ۱۲۰ میلون دلار خواهد بود. از این مبلغ ۱۰ میلیون دلار به عنوان غرامت به شرکت SMP داده شده است.البته برزیلی‌ها ید طولایی در زمینه فساد مالی دارند که نمونه آن ریکاردو تکسیرا، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل بود که در سال ۲۰۰۸ توسط رسانه‌ها مطرح شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج