۱۰۱۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

Samsung Galaxy Tab ۱۰.۱”

تبلت کهکشانی سامسونگ

Galaxy Tab ۱۰.۱ سومین تبلت مجهز به Android Honeycomb است. سامسونگ این ‌بار تغییراتی را در این تبلت صورت داده و سعی کرده است قیمت آن را باز هم به شکل معقولانه‌تری درآورد.

تبلت کهکشانی سامسونگ

تبلت کهکشانی سامسونگ

Galaxy Tab 10.1 سومین تبلت مجهز به Android Honeycomb است. سامسونگ این ‌بار تغییراتی را در این تبلت صورت داده و سعی کرده است قیمت آن را باز هم به شکل معقولانه‌تری درآورد. تنها 33/0اینچ ضخامت سبب می‌شود که Galaxy Tab به باریک‌ترین تبلت موجود در بازار تبدیل شود. مجهز بودن به پردازنده دو‌هسته‌ای NVIDIA Tegra 2‌، 32 گیگابایت حافظه داخلی، یک گیگابایت حافظه RAM‌ و امکان به‌روزرسانی به Android 3.1 آن را از رقبایش متمایز می‌کند. اما آیا Galaxy Tab 10.1 بهترین تبلت مبتنی بر Honeycomb در بازار است؟


طراحی

اگر به دنبال تبلتی شبیه به iPad 2 اما با سیستم‌عامل Android Honeycomb هستید، سامسونگ توانسته است محصول زیبایی برای‌تان خلق کند. در بسیاری از نسخه‌های Galaxy Tab‌ها از بافت فلز مانند جالبی استفاده شده است که آن‌ها را بسیار جذاب‌تر می‌کند. کناره‌های این تبلت علاوه بر بخشی که لنز و فلاش را در خود جای داده است، از فلز ساخته شده‌اند. علاوه بر باریک‌تر بودن، Galaxy Tab وزن کمتری نیز نسبت به رقیب آمریکایی خود دارد.


دوربین

دوربین ۳ مگاپیکسل و فلاش LED در بالای کناره پشتی این تبلت جای داده شده‌اند. ‌Galaxy Tab ۱۰.۱ عکس‌های واضح و شفافی ثبت می‌کند؛ با این که در این بخش، از تبلت‌ها انتظار چندانی نمی‌رود. فوکوس خودکار این دوربین نسبت به گوشی‌های تلفن همراه کندتر صورت می‌گیرد و شاید همین امر سبب از دست رفتن لحظه‌های خاص شود. در آن، ضبط ویدئویی ۷۲۰p - مانند دیگر تبلت‌ها - چندان خوب از آب در نیامده است. متاسفانه امکان استفاده از بزرگ‌نمایی نه در ثبت عکس‌ها و نه در ضبط ویدئویی وجود ندارد. با این که دوربین دوم برای ثبت عکس مناسب نیست اما در چت تصویری‌، عملکرد روان و راحتی دارد. رابط دوربین نیز در هر دو حالت خوب است و به آسانی می‌توانید به گزینه‌های رایج در نواری در سمت چپ صفحه دست پیدا کنید.


صفحه‌نمایش و اسپیکرها

سامسونگ در این محصول خوداز صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED Plus یا پنل‌های IPS استفاده نکرده با این حال کیفیت تصاویر صفحه‌نمایش آن عالی است. این صفحه‌نمایش از رزولوشن 800 x 1280 پیکسل پشتیبانی می‌کند و زوایای دید فوق‌العاده‌ای دارد. رنگ‌ها در همه زوایا به همان نحوی دیده می‌شوند که هستند‌. Galaxy Tab 10.1 از دو اسپیکر کوچک بهره می‌برد که صدایی بلندتر از آنچه انتظار می‌رفت‌،‌ تولید می‌کنند. علاوه بر این، سامسونگ هدست بسیار خوبی را نیز به همراه آن عرضه می‌کند.


مشخصه‌های سخت‌افزاری

مشخصه‌های سخت‌افزاری Tab ۱۰.۱ خیره‌کننده هستند. این تبلت به پردازنده دو‌هسته‌ای NVIDIA Tegra ۲‌،‏Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g/n‌، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر و سوکت صوتی استاندارد ۵/۳ میلی‌متر مجهز است. اما متاسفانه در آن از اسلات‌کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی اثری دیده نمی‌شود. در Galaxy Tab ۱۰.۱ از پورت‌های USB هم خبری نیست و باید دید آیا سامسونگ برای حل این مشکل راهکاری چون عرضه یک تبدیل ارائه می‌کند یا خیر؟ از دیگر ویژگی‌های Tab ۱۰.۱ در بخش سخت‌افزاری می‌توان به وجود سنسورهای ژیرو و نیز شتاب‌سنج چهارطرفه، بلوتوث، GPS، دوربین ۳ مگاپیکسل در قسمت پشت و دوربین ثانویه ۲ مگاپیکسل اشاره کرد.


امکانات چندرسانه‌ای

پخش کننده موسیقی آندروید مثل همیشه عملکرد خوبی دارد. با کیفیت خوب صدای Tab 10.1 می‌توانید از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. در پخش ویدئویی نیز از فایل‌های فلش، DivX‌،‌MPEG4 و H.264 پشتیبانی شده و حتی فایل‌هایی با رزولوشن 720p نیز به آسانی روی این تبلت پخش می‌شوند. در ضمن، ‌نباید از پشتیبانی فوق‌العاده مرورگر وب از پخش فایل‌های فلش در آن به آسانی چشم پوشید.


کارآیی و باتری

نسبت به نسخه اولیه Galaxy tab‌، ‌نسخه ارتقا یافته رابط عملکرد روان‌تر و ماناتری دارد. پردازنده دو‌هسته‌ای یک گیگاهرتز Tegra ۲ و یک گیگابایت RAM سبب می‌شوند همه چیز به روانی اجرا و به خوبی از چندوظیفه‌گی پشتیبانی شود. پیمایش در مرورگر وب همانند اجرای بازی‌های HD چون Dungeon Defenders و Contract Killer به راحتی صورت می‌گیرد. با این که در پخش ویدئوهای فلش در مرورگر وب مشکلی دیده نمی‌شود، وجود چنین محتویاتی درون صفحه پیمایش آن را با مشکل کندی مواجه می‌کند. در بخش عمر باتری اما با آنچه انتظار می‌رود و دوست دارید، روبه‌رو نمی‌‌شوید. با روشن بودن Wi-Fi و تنظیم نور صفحه‌نمایش روی حدود ۶۵ درصد‌، ‌باتری Tab ۱۰.۱ تنها مدتی کمتر از ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. کم کردن نور صفحه‌نمایش می‌تواند این زمان را تا حدود ۱۱ ساعت افزایش دهد.


Android ۳.۱

Tab 10.1 ابتدا با نسخه 3.0 سیستم‌عامل آندروید به همراه رابط کاربری TouchWiz عرضه می‌شد اما در حال حاضر از نسخه‌ای دستکاری نشده از Android 3.1 برخوردار است. البته سامسونگ تغییرات کوچکی در آن صورت داده است. علاوه بر کنترل‌های دوربین که به آن اشاره شد‌،‌ صفحه‌کلید هم کاملا از نو طراحی شده است و سامسونگ نرم‌افزارهای دیگری چون quick Office HD‌، ‌Pulse News reader‌، ‌Music Hub و Samsung Apps را نیز به این رابط افزوده است. این سیستم‌عامل امکان دانلود نرم‌افزار از فروشگاه اختصاصی سامسونگ را هم دارد. عدم وجود نرم‌افزارهای سازگار را در حال حاضر می‌توان پاشنه آشیل Honeycomb دانست. البته Google برخی از مشکلات سازگاری و مانایی نرم‌افزارها را حل کرده و امکان نظم بخشیدن به رابط را با قابلیت‌هایی چون تغییر اندازه ویجت‌ها فراهم آورده است. از سوی دیگر، با این که تعداد نرم‌افزارهای در دسترس برای تبلت‌ها در دنیای آندروید بهبود پیدا کرده است، هنوز هم جای خالی برخی نرم‌افزارهای اساسی نسبت به iOS به خوبی احساس می‌شود.


و در انتها

Galaxy Tab ۱۰.۱ را قطعا می‌توان بهترین تبلت مبتنی بر Honeycomb دانست که به بازار عرضه شده است. گرچه در حال حاضر تعداد نرم‌افزارهای در دسترس سازگار با آن محدود هستند اما آندروید نشان داده است که در این زمینه پیشرفت سریعی دارد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تبلت کهکشانی سامسونگ


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج