اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۶۸۹۸
۵۵ نظر
۵۱۹۷
۵۵ نظر
۵۱۹۷
پ

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

روسیه در ۲۰۲۰ چیزی بیشتر از ۶۱.۷ میلیارد دلار برای ارتش این کشور هزینه کرد. بودجه ارتش روسیه در سال‌های قبل نیز در همین حدود بود. کاملاً مشخص است که با چنین بودجه هنگفتی، ارتش روسیه مرگبارترین سلاح‌های دنیا را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل در ادامه نگاهی به مرگبارترین سلا‌ح‌های زرادخانه ارتش روس میندازیم.

برترین‌ها - محمد کاملان: روسیه در ۲۰۲۰ چیزی بیشتر از ۶۱.۷ میلیارد دلار برای ارتش این کشور هزینه کرد. بودجه ارتش روسیه در سال‌های قبل نیز در همین حدود بود. کاملاً مشخص است که با چنین بودجه هنگفتی، ارتش روسیه مرگبارترین سلاح‌های دنیا را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل در ادامه نگاهی به مرگبارترین سلا‌ح‌های زرادخانه ارتش روس میندازیم.

هواپیمای توپولوف تو ۱۶۰ بلَک‌جَک (Tupolev Tu-160 Blackjack)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

این هواپیمای جنگی در دهه ۷۰ میلادی توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد. با این حال توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک، به اندازه‌ای طرحی پیچیده‌ای دارد که هنوز هم به عنوان یکی از قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا شناخته می‌شود. این جنگنده سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین هواپیمای نظامی دنیاست. به لحاظ سرعت نیز با هواپیمای جنگی روبه‌رو هستیم که رکورد سریع‌ترین بمب‌افکن دنیا را در اختیار دارد.

توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک اولین بار در ۱۹۸۷ وارد ارتش روس شد. اکنون نیز دست‌کم ۱۶ فروند از این جنگنده مرگبار در ارتش روسیه وجود دارد. این هواپیما‌ها از آن زمان تاکنون بهبود‌ زیادی داشته‌اند و فناوری‌های جدیدی در آن‌ها مشاهده می‌شود. توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک را ۴ نفر هدایت می‌کنند. خلبان، کمک‌خلبان، افسر هدایت بمب‌ها و افسر سیستم‌ نظارتی افرادی هستند که همزمان حمله و هدایت توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک را در اختیار دارند. این هواپیمای جنگی غول‌آسا حدود ۵۴ متر طول دارد و عرض بال‌های آن برابر با ۵۶ متر است. ۴ پیشرانه توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک را با سرعتی حدود ۲۲۵۲ کیلومتر در ساعت به پیش می‌راند.

این هواپیما ۲ مخزن بمب دارد. در این مخازن نزدیک به ۵ تن بمب قرار می‌گیرد. در کنار این بمب‌های مرگبار، توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک به موشک‌های کروز هوا به زمین نیز مجهز است. وجود چنین سلاح‌های مرگباری، توپولوف تو ۱۶۰ بلک‌جک را به یکی از خطرناک‌ترین هواپیماهای جنگی دنیا تبدیل کرده است.

زیردریایی اتمی کلاس یازن (Yasen Class)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

در این قسمت از مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش روس به جدیدترین زیردریایی اتمی روسیه رسیدیم. این زیردریایی در اواخر دهه ۸۰ میلادی طراحی شد. با این حال مراحل ساخت آن تا ۱۹۹۳ به طول انجامید. گفته می‌شود روسیه برای ساخت هر کدام از این زیردریایی‌های اتمی مبلغ گزافی معادل ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. ۲ زیردریایی کلاس یازن در نیروی دریایی روسیه وجود دارد. انتظار می‌رود در آینده ۶ زیردریایی دیگر نیز به این تعداد اضافه شود.

زیردریایی‌های اتمی روسیه در گروه ماشین‌های جنگی بسیار پیشرفته ارتش این کشور قرار دارند. به همین دلیل اطلاعات زیادی از این زیردریایی‌ها به بیرون منتشر نشده است. با این حال می‌دانیم که زیردریایی اتمی کلاس یازن به موشک‌های کروز، موشک‌های ضد کشتی و اژدرهای ضد زیردریایی مجهز است. این زیردریایی به گونه‌ای طراحی شده تا سلاح‌های مدرن آینده نیز در آن تعبیه شود. از آنجایی که با زیردریایی اتمی روبه‌رو هستیم، کلاس یازن آتشبار بسیار قدرتمندی دارد و همزمان موشک‌های مختلفی را به سمت دشمن شلیک می‌کند. این زیردریایی تا ۶۰۰ متر در زیر آب حرکت می‌کند. به لحاظ سرعت نیز با یکی از زیردریایی‌های سریع دنیا روبه‌رو هستیم. کلاس یازن با سرعتی حدود ۶۵ کیلومتر در ساعت دل آب‌‌های قعر دریا را می‌شکافد. زیردریایی کلاس یازن به ۸۵ خدمه نیاز دارد. این شرایط باعث شده تا کلاس یازن به یکی از مرگبارترین ماشین‌های جنگی دنیا تبدیل شود.

سیستم جنگ الکترونیک کراسوخا ( Krasukha Electronic Warfare System)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

فناوری‌های مدرن راه خود را به دنیای جنگ‌افزارها باز کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به سیستم جنگ الکترونیک کراسوخا اشاره کرد. این سیستم اولین بار در ۲۰۱۴ وارد ارتش روسیه شد. هدف اصلی سیستم جنگ الکترونیک کراسوخا ارتباطات رادیویی هوایی و سیستم‌های راداری دشمن است. سیستم جنگ الکترونیک کراسوخا پهپادهای نظامی را قبل از ورود به یک منطقه مشخص تشخیص می‌دهد، سپس با ارسال امواج رادیویی، عملکرد این پهپادها را مختل می‌کند. رادارهای کراسوخا چیزی حدود ۲۵۷ کیلومتر بُرد دارند. این رادارها پس از نفوذ به دستگاه‌های مخابراتی موشک‌ها و پهپادهای دشمن، اطلاعات نادرستی به آن‌ها ارسال می‌کنند. در نتیجه پهپادها و موشک‌های دشمن گمراه می‌شوند و به مناطقی غیر از اهداف مشخص‌شده حمله می‌کنند.

جالب است بدانید کراسوخا به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند حتی در عملکرد ماهواره‌های قرار گرفته در مدار زمین نیز اختلال ایجاد کند. این سیستم جنگ الکترونیک تمامی بی‌سیم‌ها و راه‌های ارتباطی در خودروهای دشمن را مختلف می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت ممکن است کراسوخا عملاً سلاحی مرگباری نباشد، اما بدون شک یکی از قوی‌ترین سلاح‌ها در حوزه جنگ الکترونیک به حساب می‌آید.

سیستم موشکی پانتسیر (Pantsir Missile System)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

این سیستم موشکی اولین بار در ۲۰۱۲ در ارتش روسیه به خدمت گرفته شد. سیستم موشکی پانتسیر موشک‌های زمین به‌ هوای متوسطی را شلیک می‌کند. این سیستم عملکرد بسیار خوبی در ساقط‌کردن هواپیما، هلیکوپتر و پهپادهای دشمن دارد. این سیستم موشک‌های کروز دشمن را رهیابی می‌کند و با شلیک موشک آن‌ها را از بین می‌برد. جالب است بدانید سیستم موشکی پانتسیر یکی از پرهزینه‌ترین سیستم‌های موشکی دنیاست. هزینه این سیستم موشکی چیزی حدود ۱۴ میلیون دلار برآورد شده است. جالب‌تر اینکه سیستم موشکی پانتسیر به صورت ماژولار طراحی شده. به لطف این طراحی، قسمت‌های صدمه‌دیده سریعاً جایگزین می‌شود تا این سیستم موشکی از قافله نبرد عقب نماند.

سیستم موشکی پانتسیر، سازوکاری کاملاً خودکار دارد. در نتیجه اهداف هوایی را تشخیص می‌دهد و آماده شلیک می‌شود. موشک‌های این سیستم هر نیم‌ثانیه یک‌بار به سمت دشمن پرتاب می‌شود. در بین تمامی سیستم‌های موشکی آنالوگ، چنین سرعت پرتاب شلیکی را سراغ نداریم. از طرف دیگر سیستم موشکی پانتسیر به لحاظ حمل‌و‌نقل نیز در عبور از مناطق سنگلاخ مشکلی ندارد. این شرایط سیستم موشکی پانتسیر را به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سیار دفاع هوایی تبدیل کرده است. روسیه این سیستم موشکی را در اختیار ۱۴ کشور دیگر مانند آرژانتین، ویتنام، سوریه و عراق قرار داده است.

میگ ۳۵ (Mig 35)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

تمامی نیروهای هوایی دنیا به جنگنده‌های چندمنظوره نیاز دارند. ارتش روس نیز برای اینکه از قافله عقب نباشد، میگ ۳۵ را روانه کارزار کرد. این میگ اولین بار در ۲۰۱۸ به پرواز درآمد. به همین دلیل جدیدترین فناوری‌های روزِ دنیا در میگ ۳۵ خودنمایی می‌کند. میگ ۳۵ نسخه‌ بهبودیافته میگ ۲۹ است. این میگ سیستم‌های تشخیص هدف بسیار دقیقی دارد. به لطف این سیستم‌ها، اهداف بسیار سریع و دقیق شناسایی می‌شود. یک خلبان و یک کمک خلبان هدایت میگ ۳۵ را به دست می‌گیرند. این میگ ۱۷ متر طول دارد و عرض بال‌های آن نزدیک به ۱۲ متر است. میگ ۳۵ در هر ساعت ۲ هزار کیلومتر را پشت سر می‌گذارد.

این هواپیما ماشین جنگی تمام‌عیاری است که نظیر آن را در کمتر ارتشی سراغ داریم. میگ ۳۵ نزدیک به ۷ تن انواع سلاح‌ و بمب را در خود جای می‌دهد. جنگنده‌ای که از آن صحبت می‌کنیم رادارهای بسیار مجهزی دارد. به لطف این رادارها اهداف هوایی و زمینی از چشم خلبان میگ ۳۵ مخفی نمی‌مانند. تجهیزات پیشرفته‌ای که در میگ ۳۵ وجود دارد، این جنگنده را به یکی از مرگبار‌ترین سلاح‌های زرادخانه ارتش روس تبدیل کرده است.

سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

این سیستم دفاع موشکی در دهه ۹۰ میلادی توسط کارشناسان نظامی روس توسعه داده شد. با این حال اولین بار در ۲۰۰۷ بود که سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ به ارتش روسیه راه پیدا کرد. این سیستم جدیدترین موشک‌های زمین به هوا را شلیک می‌کند. از طرف دیگر سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ در کنار قابلیت حمله موشکی، امکان دفاع موشکی نیز دارد. در این سیستم موشک‌های ضد بالستیکی تعبیه شده تا پس از رهگیری دقیق موشک‌های دشمن، آن‌‌ها قبل از رسیدن به اهداف از پیش مشخص‌شده در هوا نابود کند. جالب است بدانید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ به اندازه‌ای دقیق عمل می‌کند که مجله اکونومیست (Economist) در ۲۰۱۷ لقب بهترین سیستم موشکی دنیا را به اس ۴۰۰ داد.

ناگفته پیداست ساخت چنین سیستم موشکی پیشرفته‌ای برای روس‌ها ارزان تمام نشده است. هر سیستم موشکی اس ۴۰۰ چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست ارتش روس قرار می‌دهد. نزدیک به ۱۲۰ موشک در اس ۴۰۰ قرار می‌گیرد. این موشک‌ها تا فاصله‌ای حدود ۲۰۰ کیلومتر دورتر پرتاب می‌شوند. سیستم موشکی اس ۴۰۰ در کنار قابلیت‌های موشکی، ویژگی‌هایی برای جنگ الکترونیک نیز دارد. جالب است بدانید این سیستم می‌توانند همزمان به ۸۰ هدف مختلف شلیک کند. به لحاظ سرعت‌ عمل نیز با یکی از سریع‌ترین سیستم‌های موشکی دنیا روبه‌رو هستیم. سیستم موشکی اس ۴۰۰ دقیقاً ۱۰ ثانیه پس از تشخیص قوای دشمن وارد عمل می‌شود.

سیستم موشکی اس ۴۰۰ تهدید جدی برای بمب‌افکن‌های ب ۱ (B1) و ب ۲ (B2) به حساب می‌آید. این سیستم حمله‌های موشکی کروز و بالستیک را به‌راحتی دفع می‌کند. سیستم موشکی اس ۴۰۰ به لطف فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای که دارد، بسیار راحت است. به همین دلیل این روسیه توانسته این سیستم موشکی را به کشورهای چین، هندوستان و عربستان به فروش برساند.

تانک جنگی تی ۹۰ (T-۹۰ Battle Tank)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

تانک جنگی تی ۹۰ طلایه‌دار تانک‌های جدیدی روس است. این تانک اولین بار در ۱۹۹۳ در ارتش روس به خدمت گرفته شد. از آن زمان تاکنون صدها دستگاه تانک تی ۹۰ به یگان‌های سواره ارتش روس اضافه شده است. جالب اینجاست که این تانک از زمان ساخت تاکنون بهینه‌سازی‌های مختلفی را نیز شاهد بوده. جدیدترین مدل این تانک‌ها با نام تی ۹۰ اِم‌.‌اِس (T۹۰ ms)، شناخته می‌شود. ساخت انبوه این تانک جدید در ۲۰۱۷ آغاز شد. جالب‌تر اینکه هر دستگاه از این تانک‌ها چیزی حدود ۴.۵ میلیون دلار هزینه روی دست ارتش روسیه می‌گذارد. تانک تی ۹۰ ام.‌اس نزدیک به ۹.۵ متر طول دارد. این تانک را ۳ خدمه هدایت می‌کند.

سلاح‌ها و توپ‌های سنگینی در این تانک تعبیه شده است. به لحاظ مقاومت نیز با تانکی روبه‌رو هستیم که تمامی قسمت‌های بیرونی آن با فولاد آب‌دیده ساخته شده است. تانک تی ۹۰ را پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندری به جلو می‌راند. این پیشرانه نزدیک به ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار هدایت‌گر تانک قرار می‌دهد. به لطف چنین شرایطی با تانکی روبه‌رو هستیم که سرعت چشمگیری دارد. این تانک با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت میادین نبرد را پشت‌ سر می‌گذارد. تانک تی ۹۰ در کنار لایه‌های محافظتی ضدگلوله، در برابر حمله‌های اتمی بیولوژیک و شیمیایی نیز کاملاً مقاوم است. همان‌گونه که می‌دانید مین، دشمن اصلی تانک در میدان نبرد به حساب می‌آید. به همین منظور در تانک تی ۹۰ سازوکار پیشرفته‌ای برای تشخیص مین تعبیه شده است. این شرایط تی ۹۰ را به یکی از مرگبار‌ترین تانک‌های دنیا تبدیل کرده است.

آر.اس ۲۴ یارس (RS-24 Yars)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

آر.‌اس ۲۴ یارس سازوکار پیشرفته‌ای برای پرتاب موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای دارد. این موشک‌انداز عظیم و پیشرفته اولین بار در ۲۰۰۷ معرفی شد. موشک‌های بالستیک آر.اس ۲۴ یارس چیزی حدود ۲ مگاتن نیرو تولید می‌کنند. هیچ سپر دفاعی در دنیا حریف موشک‌های آر.اس ۲۴ یارس نیست. آر.‌اس ۲۴ یارس موشک‌اندازی سیار است که به راحتی در مرزهای روسیه مستقر می‌شود تا موشک‌های بالستیکی به قاره‌های دیگر پرتاب کند.

آر. اس ۲۴ چیزی حدود ۲۲ متر طول دارد. این موشک‌انداز پیشرفته همزمان می‌تواند به سمت چندین هدف موشک پرتاب کند. موشک‌هایی که شلیک می‌شود نیز در هوا قابل دفاع نیست و آواری از مرگ و نابودی بر سر دشمن فرود می‌آورد.

زیردریایی جاسوسی نووراسییسک (Novorossiysk Stealth Submarine)

مرگبارترین سلاح‌های زرادخانه ارتش پوتین

زیردریایی‌ها در جنگ جهانی دوم نقش مهمی داشتند. به همین دلیل قدرت‌های بزرگ از تجربه جنگ جهانی دوم درس گرفتند تا زیردریایی‌های پیشرفته‌تری را در لشکرهای خود به خدمت بگیرند. به همین دلیل زیردریایی‌های مختلفی ساخته شد. بیشتر این زیردریایی‌ها یک مشکل اصلی داشتند. این مشکل، تولید صدا در حین حرکت در آب بود. این صدا باعث می‌شد تا کشتی‌ها، زیردریایی‌ها را تشخیص دهند و با شلیک اژدر آن‌ها را نابود کنند. اینجاست که زیردریایی نووراسییسک با تجهیزات جاسوسی پیشرفته، بدون ایجاد صدا در آب به پیش می‌راند.

نیروی دریایی روسیه مدعی است حتی رادارهای فوق‌مدرن نیز نمی‌توانند زیردریایی جاسوسی نووراسییسک را شناسایی کنند. در این زیردریایی ۵۲ خدمه قرار می‌گیرند. زیردریایی نووراسییسک در هر ساعت با سرعتی معادل ۲۳ کیلومتر دل آب‌های قعر دریا را می‌شکافد. جالب اینجاست که زیردریایی نووراسییسک می‌تواند به راحتی حدود ۴۵ روز در زیر آب‌ قرار بگیرد. نووراسییسک تا عمق ۳۰۴ متری دریا نفوذ می‌کند. از آنجایی که با زیردریایی جاسوسی روبه‌رو هستیم، اطلاعات چندانی از این ماشین جنگی پیشرفته نداریم، با این حال بدون شک در این زیردریایی در کنار امکانات پیشرفته جاسوسی، اژدرهای مهلکی نیز تعبیه شده است. این شرایط زیردریایی نوواسییسک را به مهیب‌ترین ماشین‌های جنگی ارتش روس تبدیل کرده است.

منبع: autojournalism.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر پوتین ترسو سلاح جمع کرد دور خودش خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوبت تجاوز به ایران هم میشه

      • بدون نام

        مرگ بر روسیه جهانخوار... شیطان بزرگگگگ

      • بدون نام

        پوتین یک مردتمام عیارهست

      • مظفری

        چرا جمع نکنه،، وقتی آمریکا چند برابرش رو داره

      • بدون نام

        دقیقا درست میگی از وحشت و نگرانی انقدر جمع کردن سلاح

      • بدون نام

        از امروز کشورا سازمان ملل باید از پوتین بخوان اتم کلاهک موشک های کشتار جمعیش رو نابود کنه ادم سالمی نیست

      • عابد مصطفوی

        یعنی چی هر کشوری نیاز دارد به دفاع خودش شما چقدر گونه فکرین حالا پوتین باشه یا رئیس جمهور های هرکشور باشد دفاع از کشور واجب است که در مقابل دشمن ایستاد نان شب واجب تراست

      • بدون نام

        همه این مانورا سلاح جنگ دیروزش از ترس خودش هم گفت نگران بوده اوکراین ناتو امریکا بهش حمله کنند

      • بدون نام

        پوتین روحیه اش رو باخته نگران آینده اش شده رفتار سردش با اصولگراها همین بود

      • رابین هود

        این سلاح ها واسه ایران و کشورهای ضعیف خیلی شاخه وگرنه واسه زدن این ترقه ها سلاح های زیادی وجود داره

      • ناشناس

        دقیقا آدم ترسویی هست وگرنه این همه سلاح برای چیه ؟

      • داوود

        مخالف جنگ روسیه هستم ولی الان که اکراین و زلینسکی سلام جمع نکردن ببین چه وضعی دارن.برا دفاع باید سلاح جمع کرد.

      • بدون نام

        بس کنید سفیدپوست گداها روسهام سفیدند خخخخ

      • بدون نام

        خدانکنه، ولی احتمالش هست که یه روز هم از این سلاح ها علیه ایران استفاده کنه.

      • بدون نام

        غزبیها ترسو هستن که مایلها اون طرفتر اومدن اوکراین پر سلاح کردن و جرات استفاده ندارند

    • بدون نام

      سوخو۳۵،۵۷،۷۵رایادتون رفت!سلاحهای پرتوزا!موشکهای فراصوت!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه تلاشی میکنی عرقی میریزی خخخ

    • رسول

      برگشته ایم دوباره به زمان هیتلر که کل دنیارا تصاحب کنه مردم بیگناه به کجاها آواره بشوند این میلیارد ها پول را خرج افکارهای پوسیده کنیم

    • بدون نام

      پول طفلک مردم رو همه رو میده سلاح

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون که کار امریکاست چقدر فقیر و بی خانمان داره

      • بدون نام

        از قرارداد با ایران جبران میشه

    • بدون نام

      بیخود نیست این همه مخالف داره روانی شده

    • بدون نام

      اگر جلوی پوتین گرفته نشه زمین دنیارو نابود میکنه

    • بدون نام

      نزدیک دویست نفر تو دو روز کشته از دیروز نقاب پوتین با شرکاش کنار رفته و این خوبه

    • بدون نام

      مرگبارترین سلاح دنیا تحریم که بدون جنگ خون ریزی و هزینه کار خودش خواهد کرد اگر تحریم ها غرب جدی باشه روسیه تا چند سال آینده از این گداخونه که فعلا هست گداتر و بدبخت تر خواهد شد

      پاسخ ها

      • کامی

        امیدوارم به زودی این پوتین خونخوار نابود شه

    • بدون نام

      باباش اسباب بازی نمی خریده براش عقده ای شده

    • بدون نام

      پوتین یادآور هیتلر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردی هست اینده نگر نه کوته فکر

      • بدون نام

        اگه بخوایی اوکرانو بگیری با این حملت که خرابه هاش نصیبت میشه پوتییییییین

    • بدون نام

      مهم اینکه مردم کشورش کشورای دیگه خسته شدن از دستش

    • بدون نام

      طفلک مردم ایران سرنوشت مسکن غذا دارو زندگی شون گره خورده به پوتین در وین بخاطر سو مدیریت اصولگراها

    • بدون نام

      درود بر پوتین بخدا مرد عمل مرد میدان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک نفری اخی

    • بدون نام

      کاش تمام سلاحهای جنگی در سراسر کره زمین نابود میشد و زمین برمیگشت به دوره عصر سنگ

    • سلاح

      خوب حالا چی کار کنیم
      که مثلا عمو پوتین چکمه دمپایی قالش اسباب بازیهاش آورده بیرون دنیا را بترسانه

    • بی نام

      امان از فرعون ها وجلادان عالم

    • بدون نام

      اگر پوتین نبود الان دنیا دست امریکا افتاده بود پس وجود پوتین وچین لازم است

      پاسخ ها

      • محمود

        برق و خودرو و هواپیما و کامپیوتر و اینترنت و همه ایناها رو از صدقه سری امریکا داریم فکر می کنی شرق آدمخوار این چیزا رو در اختیار دنیا میذاشت؟

    • محمدرضا

      پوتین وطرفداراش مشکل روانی دارند وآدمهای خطرناکیند

    • بدون نام

      ننگ بر پوتین

    • بدون نام

      اینها همه به لطف تحریم ایران و پول فناوری هسته ای هست که روسها هیچوقت به ایران ندادن و از ایران ده برابر پول گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      کثیف ترین کشور و سیاست دنیا به همراه انگلیس

    • بدون نام

      چرا این بدون لقب می گوید پوتین!یک عالیجانبی یا یک مامور کار کشته به اولش اسمش اضافه کنید مثلا حضرت عالیجانب پوتین بعضی ها ناراحت میشن !!

    • آریا

      نوبت حمله به ایران هم خواهد رسید.
      جهت اطلاع ذوب شده های در پوتین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا تعداد ذوب شده های آمریکا چندین برابره که هم تحریم شدن هم دارن میمیرن

    • بدون نام

      نود درصده اینارو با پولهایه مردم ایران ساختن.به عنوان نیروگاه هسته ای و این چرت و پرتها

    • اف،ام

      ‌پوتین‌حریف‌میطلبه!
      امریکا‌،اروپا‌وناتو‌ماستها‌کیسه‌کردن!
      پوتین‌میگه‌رقصی‌چنین‌میان‌میدانم‌ارزوست‌
      بیان‌جلو

      پاسخ ها

      • محمود

        تو چرا ذوق کردی؟

    • بدون نام

      باپولهای اختلاس شده ایران می‌تواند همه این جنگ افزارهاراداشته باشد

    • بدون نام

      کم نیاره

    • بدون نام

      تو قدرت نظامی به ایالات متحده نمیرسه

    • محمود

      خوب به سلامتی به زودی تمدن بشریت به دست حاکمان دیوانه ای مثل پوتین به پایان میرسه و همگی میریم سی کار خودمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج