adexo3
۱۲۴۲۹۱
۵۱۰۰
۵۱۰۰
پ

دوربین D۸۱۰ نیکون بهتر است یا D۸۰۰/E؟

نیکون خط DSLR های مگاپیکسل با قاب کامل خود را با افزودن D۸۱۰ به روز کرد اما دوربین جدید چگونه می تواند با انواع قبلی مثل D۸۰۰ و D۸۰۰/E مقایسه شود. بگذارید خصوصیات و ویژگی های اصلی دوربین ها را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برای شما مناسب است.

مای تک: نیکون خط DSLR های مگاپیکسل با قاب کامل خود را با افزودن D۸۱۰ به روز کرد اما دوربین جدید چگونه می تواند با انواع قبلی مثل D۸۰۰ و D۸۰۰/E مقایسه شود. بگذارید خصوصیات و ویژگی های اصلی دوربین ها را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برای شما مناسب است. نیکون D۸۱۰ جانشین D۸۰۰ و D۸۰۰E است. اما چون این دو دوربین تفاوت های اندکی داشتند، ما آن دو را به عنوان یک دوربین در نظر گرفته و تفاوت ها را بررسی می کنیم. چون دوربین ها تفاوت های فیزیکی اندکی دارند، احتمالاً ارزش اشاره کردن به این نکته دارد که D۸۱۰ در سمت چپ و D۸۰۰/E در سمت راست تصویر ما قرار گرفته است.

ابعاد

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

تفاوتی در ابعاد این دو دوربین وجود ندارد. دقیقاً به اندازه ای است که از یک DSLR حرفه ای قاب کامل انتظار دارید.

ساختار

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

D۸۱۰ و دوربین های پیش از آن همگی از چرم ساخته و محکم شده اند، یعنی شما نباید نگران استفاده از آن ها در شرایط سخت باشید. آلیاژ منیزیم هم یعنی آنها آنقدر محکم هستند که شما می توانید از این کالیبر ساخت انتظار داشته باشید.

وزن

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

D۸۱۰ کمی سبک تر است، اما فقط ۲ درصد. تصاویر بالا مربوط به زمانی است که باتری و کارت حافظه روی آن قرار گرفته اما لنز ندارد.

حسگر

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

درحالیکه هر سه دوربین خاصیت تأثیرگذارحسگر CMOS ۳۶.۳ مگاپیکسل قاب کامل را دارند(۳۵.۹×۲۴mm) تفاوت های اصلی نیز بین آن ها وجود دارد. برای مثال حسگر D۸۰۰ از یک فیلتر کم عرض (OLPF) استفاده می کند تا از موچ یا رنگ مصنوعی جلوگیری کند، درحالیکه D۸۰۰E تأثیرات آن را برای تصاویر دقیق تر و با جزئیات بیشتر حذف می کند. درباره ی D۸۱۰ نیکون تصمیم گرفت که فیلتر اپتیکال با عبور کم را از آن حذف کند و همه ی حسگرهای جدید تصاویر و ویدئوهایی با جزئیات بیشتر را تولید می کند.

پردازنده

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

نیکون می گوید که موتور جدید Expeed با پردازنده ی چهار تصویر که در D۴S گسترش یافته بود ۳۰ درصد سریعتر از نمونه های قبلی خود است. علاوه بر سریعتر بودن، موتور جدید پردازنده ی تصویر رنگبندی اثرگذارتری دارد و پارازیت ها را در اطراف همه ی نواحی حساس کم می کند.

فوکوس اتوماتیک

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

هر دو نسل از DSLRهای قاب کامل با مگاپیکسل بالا خصوصیاتی مشابه سیستم Multi-Cam ۳۵۰۰-FX AF با شناسایی فاز TTL دارند، که از ۵۱ نقطه فوکوس استفاده می کند، ۱۵ تای آن از نوع عرضی و سریعتر هستند. اما D۸۱۰ الگوریتم های AF را جدیدتر کرده است تا دقیق تر شود حتی در شرایط پرنور. دوربین جدید نیز گروه AF را داراست که ما در D۴S می بینیم. این ویژگی دقت را با دنبال کردن سوژه های عکس بالا می برد، با استفاده از پنج نقطه ی فوکوس، که یکی از آن ها توسط کاربر و چهار تای دیگر توسط محیط اطراف آن انتخاب می شود.

عکسبرداری پی در پی

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

این دوربین ها هیچ گاه سرعت ثبت خود را هنگام عکسبرداری متوالی کم نمی کنند. نیکون سرعت قاب کامل خود را از ۴fps در D۸۰۰/E تا ۵fps در D۸۱۰ به حداکثر رسانده است. همانطور که قبلا گفته شد اگر شما بخواهید حداکثر تصویر برداری را داشته باشید نیاز به حالت برش DX و بسته باتری دارید. ازین رو D۸۱۰ ۷fps را به ترتیب در مقایسه با D۸۰۰/E می زند که ۶fps بوده است.

محدوده ی ISO

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

ترکیب حسگر جدید و موتور پردازنده ی عکس یعنی نیکون D۸۱۰ دامنه ی ISO بالاتری نسبت به نمونه های قبلی خود دارد. دامنه ی منفی ISO در ISO۶۴-۱۲ یعنی اینکه می تواند تصاویر بهتری بگیرد حتی اگر عکسبرداری در استودیو با نور مناسب باشد یا در موقعیتی با نور کمتر. همچنین می توان تا ISO ۳۲-۵۱ گسترش داد که اگر افزایش آن نیاز باشد برابر با ۲۰۰ ی شود.

حالت های فیلمبرداری

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

بعضی افراد فکر می کردند که دنبال کردن D۸۰۰/E موجب پرشی به ثبت ویدیو ۴K می شود. اما D۸۱۰ ضبط فیلم Full HD ۱۰۸۰p در ۶۵/۵۰ fps دارد. اما رزولوشن آن هنگام فیلمبرداری تغییر می کند و D۸۱۰ بر اساس D۸۰۰/E ساخته شده است که اختیارات ویدیویی بیشتری را دارد از جمله خروجی HDMI، میکروفون و هدفون.

ویژگی های جدید ویدیو شامل ISO اتوماتیک در حالت M exposure می شود، که نیاز به تنظیم دیافراگم ندارد، گزینه ی اندازه گیری سنگین-روشن آن به جلوگیری از خروج ناگهانی نور در فیلم جلوگیری کرده و افزودن خطوط گورخری در نواحی با نور فراوان فیلمبرداری را آسان تر می کند. یک نمای جدید با رنگ صاف/خنثی جهت فیلمبرداری راحت است چون به کاربر حداکثر انعطاف به فیلم پس از تولید می دهد. میکروفون داخلی در D۸۱۰ نیز استریو است.

منظره یاب

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

هردو نسل از خصوصیات دوربین دیجیتال منظره یاب اپتیکال دارند که ۱۰۰ درصد قاب را پوشش داده و ۰.۷x بزرگ نمایی در حالت عکسبرداری FX دارد. گفته می شود که منظره یاب در مدل جدیدتر شفاف تر بوده و نشان دهنده ی رنگ های بیشتری به دلیل افزایش پوشش روی شیشه ی منشور پنج ضلعی آن می شود. همچنین صفحه نمایش OLED دارد که نشان دهنده ی اطلاعات عکسبرداری است.

صفحه نمایش

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

ظاهراً صفحه نمایش های ۳.۲ اینچ VGA در دوربین های جدید نیکون مورد تقاضا هستند. D۸۱۰ در مقایسه با D۸۰۰/E، RGBW بوده و ۱.۲۲۹K نقطه دارد که مدل قبلی ۹۲۱K داشت. این صفحه نمایش ها باید در روز روشن نمایش آسان تر و تولید رنگ بهتری داشته باشند. تعادل رنگ و شفافیت آن را میتوان تنظیم کرد، که دیگر شکایتی در مورد صفحات «سبز شده» نداشته باشند.

نوع فایل ها

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

همگی میدانید که فایل های پر حجم در دوربین D۸۰۰/E می توانند برای برخی از عکاسان و هارد درایو آن ها جاگیر باشد بخصوص اگر همیشه با فرمت RAW فیلمبرداری کنند. بنابراین،

گزینه ی فایل های کوچک RAW در D۸۱۰ که فایل های کوچکتری تولید می کردند کارایی آسان تری داشتند که برای برخی از عکاسان امتیاز است.

وسیله ی ذخیره سازی

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

در دوربین D۸۰۰/E و D۸۱۰ گزینه ی ثبت فیلم در کارت حافظه ی SD و کارت CompactFlash وجود دارد. شکاف های دو کارت نیز می تواند برای گرفتن پشتیبان لحظه ای، ذخیره سازی فراوان، یا برای عکسبرداری از ترکیباتی مثل ویدئو استفاده شود. علاوه بر این دوربین خوب است که برای مقایسه با سایر دوربین ها دوربین جدید Olympus Stylus SH-۱ هم مورد بررسی قرار دهید.

تنظیم لنز

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

هر دو نسل از دوربین نیکون از لنز F-mount استفاده کرده اند یعنی گزینه های فراوانی در تنظیم لنز دارند.

قیمت

دوربین D810 نیکون بهتر است یا D800/E؟

D۸۱۰ با قیمت ۳.۳۰۰ دلار آمریکا ساخته شده که ۸۰۰E نیز هنگام عرضه به بازار همین قیمت را داشت و ۳۰۰ دلار بیشتر از D۸۰۰ بود. اما شما می توانید منتظر بمانید تا زمان عرضه ی دوربین جدیدتر قیمت آن تا چندصد دلار کمتر شود.

جمع بندی

روشن است که می توان دوربین جدید نیکون D۸۱۰ را نمونه ی جدید D۸۰۰/E معرفی کرد. آیا افزایش هزینه ی آن نسبت به مدل های قبلی ارزش دارد؟ خب بستگی به پیشرفت خصوصیات آن دارد مثل سرعت بالاتر قاب، دامنه ی گسترده تر ISO و افزودن فایل های کوچک RAW که برای شما موجب تفاوت می شود. سؤال در مورد ویژگی های جدید نسبت به D۸۰۰/E مشکل است.

اگر شما جهت فیلمبرداری به دنبال DSLR هستید، D۸۱۰ گزینه های بهتری دارد. و اگر شما بخواهید از اتفاقات فیلمبرداری کنید فایل های کم حجم RAW از دوربین D۸۱۰ می تواند تفاوت ها را به شما نشان دهد- همانطور که دامنه ی گسترده تر ISO برای عکاسان دارد.

زوم در صفحه ی تقسیم شده ی جدید D۸۱۰ مناظر بزرگ شده ای را نشان می دهند که دو ناحیه ی مجزا را در دو سمت قاب نشان می دهند، و می توانند آن را برای عکاسانی بچرخانند که متخصص در عکاسی از مناظر یا معماری هستند. سپس واحد توالی سنج/متعادل کننده آینه ای دوباره تنظیم شده دارند که لرزش را در حین تصویربرداری به حداقل می رسانند. درپوش الکترونیکی جلویی دیافراگم می تواند برای تصویر آهسته از مناظر یا عکسبرداری از ستارگان همین کار را انجام دهد.

به یاد داشته باشید که مقایسه ی خصوصیات اصلی مث این مقایسه ای که انجام دادیم هیچگاه خسته کننده نیست و برخی از پیشرفت ها و تفاوت هایی که به آن اشاره نکردیم می توانند برای شما مهم باشند. برای مثال ممکن است بفهیمد که استحکام بیشتر و باریک تر شدن D۸۱۰ احساس متفاوت تر در دستان شما ایجاد می کند. همانطور که همیشه گفتیم توصیه می کنیم پیش از خرید دوربین مدتی آن را در دست گرفته و با آن کار کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج