adexo3
۱۳۰۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یک دوربین کوچک، سریع و گران

با Nikon V۱ دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

Nikon دو دوربین با پایه عدسی و طراحی سنسور کاملا جدید را به بازار عرضه کرده است و دو لنز جدید را نیز به همراه آن‌ها ارائه می‌کند. اکنون که این دوربین‌های جدید در دسترس همگان قرار گرفته‌اند، اجازه دهید به قابلیت‌های یکی از آن دو یعنی V۱ نگاهی بیندازیم.

نگاهی به جدیدترین محصول شرکت نیکون با نامNikon ۱ V۱

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

قیمت: حدود 800 دلار

Nikon دو دوربین با پایه عدسی و طراحی سنسور کاملا جدید را به بازار عرضه کرده است و دو لنز جدید را نیز به همراه آن‌ها ارائه می‌کند. اکنون که این دوربین‌های جدید در دسترس همگان قرار گرفته‌اند، اجازه دهید به قابلیت‌های یکی از آن دو یعنی V۱ نگاهی بیندازیم. با امکان ثبت ۶۰ عکس در ثانیه، رزولوشن کامل و ادعای مجهز بودن به سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار دنیا، این دوربین قطعا مشخصه‌های منحصر به فردی دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری در مورد آن به دست آورید، بهتر است تا پایان این بررسی با ما همراه شوید.

قابلیت‌های Nikon V1
V1 یک دوربین Mirrorless حرفه‌ای پیشرفته از نیکون است که از لحاظ ظاهری با همتای خود یعنی J1 تفاوت‌هایی چون محل جایگیری پایه دوربین و مجهز بودن به منظره‌یاب الکترونیک دارد.

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

مشخصه‌های کلیدی V1
- سنسور 10.1 مگاپیکسل از نوع CMOS
- صفحه‌نمایش 3 اینچ و منظره‌یاب الکترونیک 1.44 میلیون نقطه‌ای
- ضبط ویدئویی FullHD با صدای استریو
- سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار دنیا

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

نحوه کار با Nikon 1 V1
سیستم منظره‌یاب الکترونیک این دوربین از قابلیت تشخیص چشم برخوردار است. این سیستم به صورت خودکار در مواقع لزوم فعال می‌شود و امکان تصحیح عیوب انکساری لنز را نیز دارد. جدا از کنترل پیشرفته‌تر بزرگ‌نمایی در پشت دوربین، پایه فلاش و منظره‌یاب 1.44 میلیون نقطه‌ای، سایر مشخصه‌های V1 بسیار مشابه j1 هستند.

ارگونومی
تعداد کلیدهای تعبیه شده در دوربین یاد شده مناسب است. علاوه بر این، عقربه مدرج تعبیه شده در پشت آن نیز کار آسان‌تر با آن را امکان‌پذیر می‌‌کند. تعداد حالت‌هایی که این عقربه در اختیار کاربران می‌گذارد به ۴ مورد محدود شده است که جای سوال دارد.

نواری برآمده در جلوی این دوربین در دست گرفتن آن را آسان‌تر و کلید شاتر مکانیکی نیز صدایی بسیار ‌اندک تولید می‌کند. قابلیتی هوشمند هم در این بخش تعبیه شده است؛ با باز کردن درپوش لنز، دوربین به صورت خودکار روشن می‌شود.

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

منوها
3 بخش اصلی در منوهای دوربین با نام‌های Playback، photo و Setup وجود دارد. با انتخاب حالت عکس توسط عقربه مدرج می‌توانید از میان حالت‌های متفاوت گزینه‌ای را برای عکاسی انتخاب کنید. با فشردن کلید F در کناره پشتی دوربین هم می‌توانید حالت شاتر را از میان گزینه‌های Mechanical، Electronic و Electronic(Hi) (برای عکاسی با سرعت بالا به کار می‌رود) برگزینید.

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

باتری
طبق استانداردهای CIPA، عمر باتری V1 حدود 400 عکس تخمین زده شده است. البته ما با وجود باقی ماندن 65 درصد از باتری، 450 عکس با این دوربین ثبت کردیم. در منوی Setup می‌توانید مقدار باقی مانده باتری و عمر آن را مشاهده کنید.

سرعت
با وجود ۱۳۵ ناحیه فوکوس تک‌نقطه‌ای و ۴۱ ناحیه فوکوس خودکار، سیستم فوکوس خودکار V۱ باید از پاسخ‌دهی بسیار بالایی برخوردار باشد. این سیستم به شما امکان کنترل بسیار دقیق و انتخاب هر کدام از ۱۳۵ نقطه را می‌دهد. با این که سرعت ثبت پیاپی عکس‌ها با استفاده از حالت Electronic (Hi) بسیار عالی است، هیچ راهی برای غیرفعال کردن مرور عکس‌ها پس از ثبت آن‌ها در نظر گرفته نشده که کمی ‌آزار دهنده است.

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

کارآیی و عملکرد
در این‌جا چند نمونه از عکس‌های ثبت شده توسط V1 را در شرایط نوری مختلف مشاهده می‌کنید. این عکس‌ها تون‌های رنگی پوست را به شکلی عالی به نمایش می‌گذارند و علاوه بر جزئیات بسیار بالا، اثری از قرمزی چشم نیز در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. رندر رنگ‌ها بسیار خوب است و طیف‌های آبی و قرمز از اشباع رنگی خوب و مناسبی برخوردار هستند.

در تنظیمات ISO ۱۰۰/۲۰۰ نویز بسیار کمی ‌وجود دارد اما در ISO‌های بالاتر این نویز واضح‌تر و گاهی قابل توجه می‌شود. از سوی دیگر، با تنظیم تراز سفیدی به حالت خودکار شاهد نتایج بسیار خوبی خواهید بود.

شما می‌توانید از فیلترهای تعبیه شده در دوربین هم برای بهبود کیفیت عکس‌های خود بهره بگیرید که از جمله آن‌ها فیلتر SPS است. این فیلتر به شما اجازه می‌دهد هنگام در دسترس نبودن فلاش از LED تعبیه شده برای نوردهی بهره بگیرید و سپس از میان 30 عکس ثبت شده، 5 عکس برتر را برای ذخیره‌سازی انتخاب کنید.

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

ضبط ویدئویی
Nikon V1 در ضبط ویدئویی هم گستره انتخاب خوبی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. با استفاده از این دوربین می‌توان به ضبط ویدئوهایی با رزولوشن‌های 1080 و 720p و نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه پرداخت. صدای ویدئوها به صورت استریو ضبط می‌شود و می‌توانید از ضبط آهسته تصاویر نیز لذت ببرید. تنها محدودیت در این بخش آن است که مدت ویدئوهایی که به این شکل ضبط می‌شوند، به 5 ثانیه ختم می‌شود.

با Nikon V1 دنیا را دقیق تر ثبت کنید!

ارزش در برابر بهای پرداختی
Nikon V1 که از بیستم اکتبر سال جاری میلادی در دسترس کاربران خواهد بود، به همراه لنزهایش با قیمتی حدود 829 دلار به فروش می‌رسد. چنین قیمتی آن را در رده دوربین‌های برتر بازار قرار می‌دهد. از این لحاظ می‌توان آن را با دوربین‌هایی چون Panasonic Lumix GH2، Olympus PEN E-P3، Sony NEX-7 و Samsung NX200 مقایسه کرد. شاید برای این که دوربین مورد نظر برای کاربران جذاب‌تر و راحت‌تر در دسترس باشد، قیمتی حدود 549 دلار برای آن مناسب به نظر برسد.

سخن آخر
خانواده دوربین‌های Nikon ۱ با بهره‌گیری از سیستم Mirrorless بسیار فشرده و سنسوری کوچک‌تر، امکان استفاده از لنز‌های کوچک‌تر را هم دارند. هم‌چنین سنسور ۱۰ مگاپیکسل آن به کاربران اجازه ثبت سریع عکس‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و ضبط ویدئویی FullHD بسیار باکیفیت را می‌دهد. این دوربین از فوکوس خودکار ترکیبی، سرعت بسیار بالا در فوکوس خودکار و کیفیت فوق‌العاده در ثبت عکس‌ها برخوردار است.

نبود لنز‌های با گشادگی دیافراگم بالا را می‌توان عمده‌ترین ضعف از نظر لنز برای دوربین‌های سری 1 شرکت نیکون دانست. که احتمالا در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

قابلیت Smart Photo Selector هم که امکان برگزیدن ۵ عکس از میان ۳۰ عکس ثبت شده را برای شما مهیا می‌کند، در ثبت عکس با دقت بالاتر به شما بسیار کمک خواهد کرد.

در آخر، همان‌طور که اشاره شد، قیمت Nikon V1 نسبت به سایر دوربین‌هایMirrorless همتایش در بازار گران به نظر می‌رسد. این دوربین اندازه کوچکی دارد و بسیار خوش‌ساخت است اما این محدودیت‌ها می‌تواند سبب شود که عکاسان حرفه‌ای و برخی از ماجراجویان قید آن را بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج